R-Link systeem en scherm valt helemaal uit

Zit er een stroomdraadje aan ? Dan is dit de juiste rubriek
Forumregels
-Vermeld het type/model(!!) Renault in de posting
-Vul svp de gevraagde gegevens aan
Plaats reactie

Topic author
gbroek
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 2
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 jan 2018 13:12
Actief als: particulier

R-Link systeem en scherm valt helemaal uit

Bericht door gbroek »

Renault Megane Estate (Bose Edition) van 2017:

Bij het wegrijden licht het scherm in de middenconsole ineens op om vervolgens helemaal niks meer te doen. De radio speelt gewoon door en ook airco blijft werken, maar alle knoppen om hiervan iets te bedienen reageren nergens meer op.
Auto uit gezet en weer aan, scherm blijft helemaal zwart. Radio speelt ook niet meer, airco blijft wel werken. Maar alle knoppen werken nog steeds niet. Ook de usb-poorten die onder de middenconsole zitten doen het niet meer, zit ook geen spanning meer op bij het opladen van mobiele telefoon.

Uiteindelijk toch maar weg gereden en na ruim een half uur komt het hele systeem ineens weer in de lucht. Ineens wordt het standaard opstart scherm weer getoond, daarna doet het scherm weer alles, radio begint weer te spelen en alle knoppen doen het ook weer.

De auto heeft wel een tijdje in de felle zon gestaan. Misschien iets oververhit of zo? En na afkoelen tijdens het wegrijden werkt het weer?
Wel vreemd overigens, want de auto heeft de afgelopen periode vaker lang(er) in de hete(re) zon gestaan.

iemand enig idee?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Willem9523
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 1
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 aug 2018 16:11
Actief als: particulier

Re: R-Link systeem en scherm valt helemaal uit

Bericht door Willem9523 »

De oplossing heb ik niet voor je maar ik heb met enige regelmaat hetzelfde probleem.
Niet alleen met dit warme weer, maar ook in de winter meegemaakt.
Mijn (ijdele?) hoop is dat de update naar 2.2.19.300 van R-link2 deze week dit heeft verholpen.
Megane Estate 110 (95) E6W Bose edition dCi

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RigolleM
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 154
Lid geworden op: 20 jul 2017 10:05
Actief als: particulier

Re: R-Link systeem en scherm valt helemaal uit

Bericht door RigolleM »

Ik heb het ook 2x voorgehad als we op reis vertrokken. De eerste keer had ik de bestemming ingegeven in de wagen voor we vertrokken.
Eénmaal we gingen vertrekken, gewoon de auto gestart, en de eerst km's werkte alles nog, maar toen zag ik dat alles bevroren was en er geen navigatie meer was. Even naar het hoofdmenu en het navigatiescherm bleef zwart. Radio, airco,.. bleven wel werken. Ik had daarnaast ook mijn smartphone in gebruik genomen dus kon ik probleemloos verder navigeren. Bij de eerste stop ff uitgestapt en daarna terug in de wagen gestapt en de navigatie startte terug op, maar ik zag dat de GPS fix nog 200km achter was, en na enkele seconden had hij de juiste GPS fix en daarna werkte de navigatie probleemloos. De volgende dag moesten we nog een kleine 600km tot onze eindbestemming en terug had ik hetzelfde voor, maar nu was het onmiddellijk... Ik had voor de zekerheid al mijn smartphone ook ingesteld en dus terug via de smartphone verder gereden, tot onze eerste stop van de dag. Na de stop deed de R-Link het terug en zag ik terug dat de GPS-fix nog op ons startpunt hangde wat na enkele seconden in orde kwam.
Hierna heb ik het niet meer voorgehad, maar de smartphone heeft altijd als backup dienst gedaan (en niet alleen voor de uitval).
Renault Scenic 2017 Bose Edition

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
gbroek
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 2
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 jan 2018 13:12
Actief als: particulier

Re: R-Link systeem en scherm valt helemaal uit

Bericht door gbroek »

Ik had als back-up ook mijn mobiel bij, maar die landde ook niet meer op. Daarom ook dat de navigatie toen stopgezet op mijn mobiel, om te voorkomen dat die uit zou vallen. Gelukkig wist ik de route zo ook wel.

Vreemd dat tijdens het rijden ineens alles weer aan sprong.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

cortrans
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 144
Lid geworden op: 14 feb 2018 11:45
Actief als: particulier
Locatie: Beverwijk (nl)
Contacteer:

Re: R-Link systeem en scherm valt helemaal uit

Bericht door cortrans »

Maar wees eerlijk..... Dit soort zaken mogen toch niet steeds voorkomen bij zo'n duur systeem???
En Renault doet (in mijn ogen) maar weinig om alles op te lossen......
(ex) bezitter van een Mégane 1.5 dCi Bose uit 2016, Kleur: Rouge Flamme, Easy Life Pack, 8,7 inch R-Link 2

Gr. Cor

Zonder (auto)transport staat alles stil
www.beroepschauffeurs.com

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Frankko
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 348
Lid geworden op: 11 aug 2016 20:26
Actief als: particulier

Re: R-Link systeem en scherm valt helemaal uit

Bericht door Frankko »

R Link is gewoon een slecht systeem met trage software. Dat heeft Renault echt veel minder voor elkaar dan de concurrentie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



lonius41
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 1
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 sep 2020 11:33
Actief als: particulier

Re: R-Link systeem en scherm valt helemaal uit

Bericht door lonius41 »

Mijn multimediasysteem valt helemaal uit. Geen navigatie, geen radio, geen klok, geen datum, helemaal niets.
Al enige malen motor aan en uit gezet, nog helemaal niets.
Renaulkt gebeld. Advies: blijft u maar een paar uur wachten. kan plotseling weer ge-activeerd worden.
Wat een blamage voor dit R-Link systeem :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht