Goedenavond,
Ik ben nieuw hier op het forum. Heb mijn grijze Renault Megane Estate Bose 1.5dci uit 2012 nu anderhalf jaar en ik heb hem zelf van 70.000 naar 100.000 kilometer gereden zonder problemen. Ik heb er onlangs een set nieuwe banden onder gezet en recent de distributieriem laten vervangen. Nu wordt het tijd voor de APK en een grote beurt. Maar daarnaast heb ik ook nog twee probleempjes. Ik post ze maar apart aangezien ze niks met elkaar te maken hebben waarschijnlijk.
Zoals de titel al zegt hapert de auto een beetje tijdens het accelereren. Het is niet heel heftig, mijn vrouw merkte het niet terwijl ze naast me zat, maar ik wel vrij duidelijk. Ik kon het ook zien aan de snelheidsmeter. Die ging met sprongetjes vooruit.
Ik ben van plan om het eerst te proberen met zo'n motor cleaner die je aan de brandstof toevoegt. Ik lees dat die van Forte goed is. Maar ik vraag me af of het misschien geen veel voorkomend probleem is waar jullie misschien meer van weten.
Megane 3 1.5dCi houdt in tijdens accelereren
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 1
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 27 jul 2018 20:42
- Actief als: particulier
-
- Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 1
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 07 aug 2018 18:51
- Actief als: particulier
Re: Megane 3 1.5dCi houdt in tijdens accelereren
Je zal met dit weer waarschijnlijk de airco aan hebben staan.
Die vraagt nogal wat motorvermogen. Wanneer je een hoge vermogensvraag hebt (bijv. accelereren) wordt softwarematig de airco-pomp kort ontkoppelt en weer aangekoppeld. Die wisselende vermogensvraag is wat je voelt.
De implementatie van Renault zou beter zijn geweest als ze dat interval van ont/aankoppelen wat langer hadden gemaakt dan die halve seconde die het nu is, of helemaal ontkoppelt laten tot de hoge vermogensvraag weer voorbij is. Of dat je deze optie iig zelf aan/uit kan zetten in een menu ergens...
Die vraagt nogal wat motorvermogen. Wanneer je een hoge vermogensvraag hebt (bijv. accelereren) wordt softwarematig de airco-pomp kort ontkoppelt en weer aangekoppeld. Die wisselende vermogensvraag is wat je voelt.
De implementatie van Renault zou beter zijn geweest als ze dat interval van ont/aankoppelen wat langer hadden gemaakt dan die halve seconde die het nu is, of helemaal ontkoppelt laten tot de hoge vermogensvraag weer voorbij is. Of dat je deze optie iig zelf aan/uit kan zetten in een menu ergens...
Auto: Megane 3 Bose 2012
*vroem*vroem*vroem*
*vroem*vroem*vroem*
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 127 Weergaves
-
Laatste bericht door Ehs
-
- 2 Reacties
- 223 Weergaves
-
Laatste bericht door gewe
-
- 3 Reacties
- 678 Weergaves
-
Laatste bericht door Peter Arts
-
- 3 Reacties
- 437 Weergaves
-
Laatste bericht door larsdijkstra 16v
-
- 2 Reacties
- 698 Weergaves
-
Laatste bericht door Marcello
-
- 3 Reacties
- 229 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic