in 2017 meldde ik reeds een wispelturige CV: dat is weer begonnen
Nu heb ik de volgende verschijnselen:
CV met de hand/of met de AB/of met wegrijden gaat altijd goed op slot maar onvoorspelbaar afwisselend wel/niet open
Bij rijden sluit de CV automatisch bij 15 km/h en klinkt dan alsof alles sluit indicatorlamp SLOT aan de hemelconsole brandt
Na het rijden en de bestuurdersdeur openen klinkt het ontsluiten soms normaal/alle deuren los! maar ook vaak doffe plop/de overige 4 deuren en tankdeksel blijven op slot
Eenmaal daarna buiten met de remote afsluiten zie je twee knippersignalen en hoor je soms een doffe plop maar de sloten zijn niet op slot
Bij herhaald AB drukken (=ontsluiten/dicht/ontsluiten ) hoor je soms weer die doffe plop maar er is niets veranderd
Dan blijkt bijv. dat de achterklep nog op slot zit dus met de sleutel ontsluiten
Dan blijkt bijv. ook soms dat de tankdeksel op slot zit - lastig!
Dan moet ik een aantal malen deuren handmatig open/dicht doen en dan opeens klinkt alles weer normaal: open (één knipper) of dicht (twee knippers)
De lawaaierige tankdekselslotmotor is 2 weken geleden voor alle zekerheid vervangen
Wat kan dat zijn? (Op het forum vond ik geen vergelijkbare storing)
Kontakten?
Heeft accu los- en aankoppelen zin (reset)?
Kennen jullie een specialistische Scenic auto elektriciën omgeving Amsterdam/Den Haag/Rotterdam/Utrecht?
Ik zoek een elektriker die met die Scenic storing ervaring heeft anders betaal ik hem om hem op te leiden

Ben benieuwd
Rein