Defecte keycard

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2714
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Defecte keycard

Bericht door zoe2goe »

Context: dit is geen keyless entry, een simpele "life" sleutel, moet in de sleuf

Na bijna 5 jaar trouwe dienst merkte ik dat de auto een beetje lastig op de keycard reageerde. Kaart in sleuf, "kaart niet herkend" in het display. In de loop van de weken werd het erger, een tik tegen de kaart hielp meestal. Geen problemen met de kaart van mijn echtgenote, dus het was echt de kaart zelf. Auto moet binnenkort voor onderhoud dus ik was het een beetje aan het uitstellen, maar gisteren was het bij het weggaan bij een klant in Amsterdam toch even een erg lastig momentje.

Nou ja, genoeg is genoeg, dus de zaak maar eens bestudeerd. Dat ding is echt lastig open te maken, zo te zien frictie-gelast. Dus voorzichtig rondom opengesneden. Dan zit het nog steeds muur en muurvast, meer en enige "unreasonable force" (naar bigclive.com voor de liefhebber) met spudgers en andere tooltjes waren nodig. Het resultaat:
IMG_20180831_195042.jpg
Linksboven zit de zender voor de afstandsbediening. Rechtsboven zie je een platte spoel. Na al het gewrik was die losgekomen, maar dat is typisch een "korte afstand antenne", en ik vermoedde dat dat dat de boosdoener was. Soldeerverbinding zag er een beetje "dunnetjes uit". Alles goed vastgezet en voorlopig even met dun plakband bij elkaar. Als ik het nu verlijm en het werkt niet, ben ik verder van huis. Resultaat tot nu toe is boven verwachting. Weer onmiddellijk contact.

Dus, als het ooit moet, het is een gewelddadig klusje en pas vooral op met mes en spudger waar die spoel zit. Aan de zijkant zit ragfijn wikkeldraad en de kern is van broos ferriet materiaal
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knarf93
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 93
Lid geworden op: 14 nov 2017 22:51
Actief als: particulier

Re: Defecte keycard

Bericht door Knarf93 »

Goeie oplossing, scheelt een nieuwe keycard (en de daarbijkomende kosten)! Een nieuw batterijtje had je ook al geprobeerd?

Dit verklaart wel meteen waarom onze sleutel een ritje in de wasmachine heeft overleefd :doh: :D
Leaf

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2714
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Defecte keycard

Bericht door zoe2goe »

Batterijtje wordt alleen gebruikt voor de handzender, niet voor de transponder voor zover ik weet. Ik meen dat ze zelfs zonder batterij nog starten wil met de kaart in de sleuf.

Hah, de wasmachine. Inderdaad, het ding zit ZEKER niet slecht of prutserig in elkaar. Was een serieus klusje om het min of meer heel te houden.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knarf93
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 93
Lid geworden op: 14 nov 2017 22:51
Actief als: particulier

Re: Defecte keycard

Bericht door Knarf93 »

Oja logisch ook, zal wel soort van RFID zijn, ze hoeft dan alleen een code uit te lezen.. :Sleep:
Leaf

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 941
Lid geworden op: 04 jul 2013 13:40
Actief als: particulier

Re: Defecte keycard

Bericht door PieterZoe »

Mooi opgelost Jeroen. En voor ons allemaal weer een stukje van de Zoe 'ontbloot'

Sent from my SM-N950F using Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 1
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: Defecte keycard

Bericht door HarmOtten »

Het is duidelijk een product dat niet gemaakt ik om te repareren. Goed dat het jou toch gelukt is! :thumb:
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht