Vraag om raad ...
-
Topic author - lid
- Posts in topic: 4
- Berichten: 267
- Lid geworden op: 21 nov 2014 20:59
- Actief als: particulier
- Locatie: La Provence
- Contacteer:
Vraag om raad ...
Hallo .
Als snelle vervanger van de Espace (maar vooral omdat mijn vrouw graag een cabrio en automaat wil) komen we uit op deze auto
hier niet te ver uit de buurt :
https://www.leboncoin.fr/voitures/1473933477.htm/
Heel graag jullie opmerkingen en waar speciaal op te letten bij een proefrit .
Ik weet dat het verbruik gigantisch is met de viertrapsautomaat maar gezien er heel weinig kilometers mee
gereden gaan worden stoort dat niet .
Distributieriem en waterpomp zijn volgens de aankondiging nieuw .
Alvast bedankt .
Als snelle vervanger van de Espace (maar vooral omdat mijn vrouw graag een cabrio en automaat wil) komen we uit op deze auto
hier niet te ver uit de buurt :
https://www.leboncoin.fr/voitures/1473933477.htm/
Heel graag jullie opmerkingen en waar speciaal op te letten bij een proefrit .
Ik weet dat het verbruik gigantisch is met de viertrapsautomaat maar gezien er heel weinig kilometers mee
gereden gaan worden stoort dat niet .
Distributieriem en waterpomp zijn volgens de aankondiging nieuw .
Alvast bedankt .
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 2
- Berichten: 16024
- Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: Vraag om raad ...
Dr zit garantie op,dus dat is al fijn.
De 2.0 16v motor is prima. De dp0 transmissie niet geweldig,maar voldoet. Let erop dat deze goed schakelt,en niet bokt.
Ga ermee door een wasstraat,en kijk voor lekkages.
Verder of alle opties naar behoren werken.
De 2.0 16v motor is prima. De dp0 transmissie niet geweldig,maar voldoet. Let erop dat deze goed schakelt,en niet bokt.
Ga ermee door een wasstraat,en kijk voor lekkages.
Verder of alle opties naar behoren werken.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - lid
- Posts in topic: 4
- Berichten: 267
- Lid geworden op: 21 nov 2014 20:59
- Actief als: particulier
- Locatie: La Provence
- Contacteer:
Re: Vraag om raad ...
Merci Mechanic , is dit nu een tweede serie ?
Iedereen die ik er hier over aanspreek heeft het over alle mogelijke zaken die aan de tweede serie stukgingen maar een
pluspunt is ongetwijfeld de relatief kleine kilometerstand .
In Frankrijk is garantie op tweedehandse auto's wettelijk verplicht . Daarom worden auto's zelden particulier doorverkocht .
Cannes is nu niet het eind van de wereld maar het wordt toch een flinke dagtrip met de TGV . Eens kijken of en wanneer
ik daar tijd kan voor maken ...
Iedereen die ik er hier over aanspreek heeft het over alle mogelijke zaken die aan de tweede serie stukgingen maar een
pluspunt is ongetwijfeld de relatief kleine kilometerstand .
In Frankrijk is garantie op tweedehandse auto's wettelijk verplicht . Daarom worden auto's zelden particulier doorverkocht .
Cannes is nu niet het eind van de wereld maar het wordt toch een flinke dagtrip met de TGV . Eens kijken of en wanneer
ik daar tijd kan voor maken ...
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 2
- Berichten: 16024
- Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: Vraag om raad ...
Dit is inderdaad een megane 2 phase 2.
Vrij probleemloos onderstel/auto. Veerpootlagers voor maken vaak een kloinkend geluid bij sturen rond de middenstand. Kan geen kwaad,enkel irritant.
Vrij probleemloos onderstel/auto. Veerpootlagers voor maken vaak een kloinkend geluid bij sturen rond de middenstand. Kan geen kwaad,enkel irritant.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - lid
- Posts in topic: 4
- Berichten: 267
- Lid geworden op: 21 nov 2014 20:59
- Actief als: particulier
- Locatie: La Provence
- Contacteer:
-
- lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 525
- Lid geworden op: 21 apr 2013 22:16
- Actief als: particulier
- Locatie: La Cote Belge, of te Rusland aan de kust
Re: Vraag om raad ...
Ik zie net dat mijn post niet is doorgekomen. Volgens mij is dit een 2/1, de 2/2 heeft toch meer chrome in de neus.
Nu lekken, een cabrio van ouderdom lekt altijd. Mijn ervaring met de CC is dat hij lekt bij de overgang dak/voorstijl links. Nu die van mij is een jaartje ouder en dat is nu de deur die je het meeste van al gebruikt. Slijtage zal er wel iets mee te maken hebben.
Wat doe ik om lekkage tegen te gaan :
- rond half oktober maak ik de klik, nu ga je niet meer cabrio rijden. Dan worden de rubbers goed proper gemaakt en wordt er vet op gesmeerd, die lekken dan de hele winter niet en blijven soepel.
- 's zomers op tijd en stond de rubbers schoon wrijven en 1x per maand eens een beetje Nivea over de rubbers.
Een tip;
Het dak is smaller als de rest van de carrosserie, als het regent en je stapt in/uit, krijg je een geut water in je nek. Ik wrijf het dak, ruiten in met Rain Ex. En regelmatig de wagen voorzien van de nodige simoniz.
Die van mij heeft na 13j enkel een beetje lekkage bij de reeds vermelde overgang voorruitstijl/dak links. Daar zit een "opvang" en die werkt soms niet goed, Na een spoelbeurt met een hogedruk heb je hier en daar bij de ruiten wel een druppeltje binnen.
Een slechte wagen is het zeker niet, ik geniet er nu al bijna 6 jaar en ben een veel open rijder. Kijk eens goed de rubbers na, dan de rest van de wagen. Dak een keer of 5 open en toe doen.
Trouwens als je het dak open doet en je wil de rubbers nazien, stop gewoon bij het openen halverwege, dan heb je tijd genoeg om de rubbers te controleren/proper te maken.
Succes
Nu lekken, een cabrio van ouderdom lekt altijd. Mijn ervaring met de CC is dat hij lekt bij de overgang dak/voorstijl links. Nu die van mij is een jaartje ouder en dat is nu de deur die je het meeste van al gebruikt. Slijtage zal er wel iets mee te maken hebben.
Wat doe ik om lekkage tegen te gaan :
- rond half oktober maak ik de klik, nu ga je niet meer cabrio rijden. Dan worden de rubbers goed proper gemaakt en wordt er vet op gesmeerd, die lekken dan de hele winter niet en blijven soepel.
- 's zomers op tijd en stond de rubbers schoon wrijven en 1x per maand eens een beetje Nivea over de rubbers.
Een tip;
Het dak is smaller als de rest van de carrosserie, als het regent en je stapt in/uit, krijg je een geut water in je nek. Ik wrijf het dak, ruiten in met Rain Ex. En regelmatig de wagen voorzien van de nodige simoniz.
Die van mij heeft na 13j enkel een beetje lekkage bij de reeds vermelde overgang voorruitstijl/dak links. Daar zit een "opvang" en die werkt soms niet goed, Na een spoelbeurt met een hogedruk heb je hier en daar bij de ruiten wel een druppeltje binnen.
Een slechte wagen is het zeker niet, ik geniet er nu al bijna 6 jaar en ben een veel open rijder. Kijk eens goed de rubbers na, dan de rest van de wagen. Dak een keer of 5 open en toe doen.
Trouwens als je het dak open doet en je wil de rubbers nazien, stop gewoon bij het openen halverwege, dan heb je tijd genoeg om de rubbers te controleren/proper te maken.
Succes
Gtn van ant zeetje, Hans
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - lid
- Posts in topic: 4
- Berichten: 267
- Lid geworden op: 21 nov 2014 20:59
- Actief als: particulier
- Locatie: La Provence
- Contacteer:
Re: Vraag om raad ...
Hartelijk dank Hans van ant zeitje maar het idee om de Megane CC aan te schaffen is helaas opgegeven .
We hadden ondertussen ook een klein elektrisch manusje-van-alles op het oog in combinatie met de CC . Die twee
samen waren de ideale combinatie geweest tot bleek dat er te veel kosten waren aan de kleine elektrische
vrachtauto .
Ondertussen is onze Espace helemaal niet meer te vertrouwen en moesten we eigenlijk dringend op zoek naar
een oplossing .
Deze week hebben we deze Megane gehuurd om te werken en om een auto te zoeken :
(Rijdt heerlijk stug , net genoeg en niet te veel , en stuurt zalig maar het geringe vermogen haalt het
plezier uit het rijden met deze auto)
Zoeken naar een goede Espace IV lijkt wel zoeken naar een speld in een Franse hooiberg .
Het is een Citroën C4 Grand Picasso geworden .
We hadden ondertussen ook een klein elektrisch manusje-van-alles op het oog in combinatie met de CC . Die twee
samen waren de ideale combinatie geweest tot bleek dat er te veel kosten waren aan de kleine elektrische
vrachtauto .
Ondertussen is onze Espace helemaal niet meer te vertrouwen en moesten we eigenlijk dringend op zoek naar
een oplossing .
Deze week hebben we deze Megane gehuurd om te werken en om een auto te zoeken :
(Rijdt heerlijk stug , net genoeg en niet te veel , en stuurt zalig maar het geringe vermogen haalt het
plezier uit het rijden met deze auto)
Zoeken naar een goede Espace IV lijkt wel zoeken naar een speld in een Franse hooiberg .
Het is een Citroën C4 Grand Picasso geworden .
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 525
- Lid geworden op: 21 apr 2013 22:16
- Actief als: particulier
- Locatie: La Cote Belge, of te Rusland aan de kust
Re: Vraag om raad ...
Wat niet is kan nog komen
Gtn van ant zeetje, Hans
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 109 Weergaves
-
Laatste bericht door scarface450
-
- 5 Reacties
- 513 Weergaves
-
Laatste bericht door Dennis1611
-
- 0 Reacties
- 84 Weergaves
-
Laatste bericht door Mienedean
-
- 3 Reacties
- 959 Weergaves
-
Laatste bericht door hmroep