De nieuwe ZOE R110

Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 19
Berichten: 2715
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: De nieuwe ZOE R110

Bericht door zoe2goe »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Tja, komt gewoon door dat super domme tweefasen syseem wat ze in de Ustated Nights hanteren, wat overigen geen 180 graden draaing maar gewoon twee-van-de-drie op 120 graden is). Ongelofelijk dom (echt!) want daarmee is de vermogensopname ook niet meer continue, en het kost next-to-nothing om het driefasen te maken, zie de patenten (twee mosfets extra en wat draadjes en onstoorspoelen).

Je hoort me wel: ik ben van mening dat geen een auto dat ook nog zou moeten doen ;-)
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 6
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: De nieuwe ZOE R110

Bericht door HarmOtten »

Slechts 2 van de 3 fasen gebruiken... Nikola Tesla draait zich om in zijn graf!

En nu weer terug naar het onderwerp: De ZOE R110
De 1e die hier een proefrit mee heeft gemaakt en nieuws heeft, mag het hier melden :wink:.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TonVH
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 56
Lid geworden op: 19 aug 2018 10:30
Actief als: particulier

Re: De nieuwe ZOE R110

Bericht door TonVH »

Ik heb dit onderwerp aandachtig gelezen en "ik snap er niets van".

Kan iemand in Jip en Janneke taal uitleggen wat het probleem is en waar ik moet opletten. En (als nog geen EV bezitter) los van de aspecten vanwege een specifiek merk/type.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 19
Berichten: 2715
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: De nieuwe ZOE R110

Bericht door zoe2goe »

Jip en Janneke taal kan wel, maar los van de aspecten van een merk/type niet, want dat is precies waar de discussie over ging. Wat je in essentie vraagt is: "vertel me hoe ik moet tanken, maar ik wil de woorden en diesel en benzine niet horen". Waar het op neer komt is dat sommige auto's op sommige laders (sorry!) volstrekt niet kunnen laden op het vermogen dat je er op basis van wat "op het plaatje" staat van kunt verwachten.

Eens met Harm. In de UK rijden er al een paar en ze lijken het leuk te vinden ;-)
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

daf55
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 360
Lid geworden op: 18 jun 2014 19:11
Actief als: particulier
Locatie: Wapenveld
Contacteer:

Re: De nieuwe ZOE R110

Bericht door daf55 »

En? Hoe rijdt de R110 nou? ;-)
Al sinds 2014 tevreden Zoe rijder!

Renault Zoe Intens december 2019, Volvo XC60 T8 (2018), Daf 55 (1970) en een Mobylette

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 8
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: De nieuwe ZOE R110

Bericht door MartijnEV »

De R110 in volle (paarse) glorie op de Autosalon van Parijs (Mondial 2018).

AfbeeldingAfbeelding
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 8
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: De nieuwe ZOE R110

Bericht door MartijnEV »

De R110 motor

Afbeelding
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 19
Berichten: 2715
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: De nieuwe ZOE R110

Bericht door zoe2goe »

Een snelle vergelijk met de R90 sterkt me in mijn vermoeden dat het voornamelijk een software update is, met wat kleine hardware aanpassingen, hoogstwaarschijnlijk alleen in de vermogenselektronica. Nice picture, dank!
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Stamp
lid
lid
Posts in topic: 10
Berichten: 157
Lid geworden op: 12 mei 2018 09:56
Actief als: particulier
Locatie: Vlaardingen

Re: De nieuwe ZOE R110

Bericht door Stamp »

Mooie foto's.

Hoop toch op de Renault Zoe 2 met CCS lader.
22kw AC en 75kw DC zou helemaal toppie zijn.

Het huidige bereik van 370km vind ik prima.
Een grotere bereik vraagt waarschijnlijk om een grotere accu dus zwaarder.
Of Renault vind een grotere capaciteit in de chemische huishouding waardoor de accu niet zwaarder wordt. Dat zou helemaal mooi zijn.
Q90 uit 2017 sinds dec 2019 :)
1000kwh overcapaciteit uit zonnepanelen. Laadkabel over de stoep niet toegestaan :(

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

OlafH
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 786
Lid geworden op: 02 feb 2015 18:51
Actief als: particulier
Locatie: Veenendaal

Re: De nieuwe ZOE R110

Bericht door OlafH »

Ik ben juist uitermate blij met 43 kW AC. Steeds vaker moeten CCS auto's wachten bij Fastned of Allego. Daar heb je met AC gewoon geen last van. 22 kW AC met CCS zie ik niet gebeuren omdat simpelweg erg duur is. Het zou wel heel mooi zijn als het wel komt op de Zoe 2.
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 6
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: De nieuwe ZOE R110

Bericht door HarmOtten »

Ja, nog mooier zou zijn [43kW AC] PLUS [>50kW DC via CCS] !
Maar dat gaat helaas niet gebeuren...
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 19
Berichten: 2715
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: De nieuwe ZOE R110

Bericht door zoe2goe »

OlafH schreef:Ik ben juist uitermate blij met 43 kW AC. Steeds vaker moeten CCS auto's wachten bij Fastned of Allego. Daar heb je met AC gewoon geen last van. 22 kW AC met CCS zie ik niet gebeuren omdat simpelweg erg duur is. Het zou wel heel mooi zijn als het wel komt op de Zoe 2.
Bij mijn beste weten is dit precies wat Eric Feunteun heeft bevestigd dat ze WEL gaan doen.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Stamp
lid
lid
Posts in topic: 10
Berichten: 157
Lid geworden op: 12 mei 2018 09:56
Actief als: particulier
Locatie: Vlaardingen

Re: De nieuwe ZOE R110

Bericht door Stamp »

zoe2goe schreef:
OlafH schreef:Ik ben juist uitermate blij met 43 kW AC. Steeds vaker moeten CCS auto's wachten bij Fastned of Allego. Daar heb je met AC gewoon geen last van. 22 kW AC met CCS zie ik niet gebeuren omdat simpelweg erg duur is. Het zou wel heel mooi zijn als het wel komt op de Zoe 2.
Bij mijn beste weten is dit precies wat Eric Feunteun heeft bevestigd dat ze WEL gaan doen.
Die ervaring heb ik ook.
Een keer waren de 2 CCS laders bezet en dan kon ik toch met mijn Zoe AC 43kw laden.
Ze stonden wel raar te kijken dat dit kon :).
Of ik stond AC43 te laden en kon een andere toch via ChadeMo laden.

Ben toch bang dat de AC 43kw er langzaam uit gaat.
Bij een Fastned station waren er 3xCCS oplaadpunten en 1x AC43.

Misschien is CCS makkelijker in vermogen op te voeren en zit AC met 43kw aan zijn maximium.
Maar zover gaat mijn kennis niet :).
Q90 uit 2017 sinds dec 2019 :)
1000kwh overcapaciteit uit zonnepanelen. Laadkabel over de stoep niet toegestaan :(

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Jopie66
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 50
Lid geworden op: 07 apr 2017 17:10
Actief als: professional

Re: De nieuwe ZOE R110

Bericht door Jopie66 »

Zie hier de toekomstige strategie van Renault:

https://insideevs.com/renault-to-equip- ... -charging/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Stamp
lid
lid
Posts in topic: 10
Berichten: 157
Lid geworden op: 12 mei 2018 09:56
Actief als: particulier
Locatie: Vlaardingen

Re: De nieuwe ZOE R110

Bericht door Stamp »

Jopie66 schreef:Zie hier de toekomstige strategie van Renault:

https://insideevs.com/renault-to-equip- ... -charging/

"Franse media melden dat Renault twee oplaadopties overweegt voor zijn toekomstige elektrische auto's:
22 kW AC (driefasige Type 2-inlaat)
100 kW DC (CCS Combo - Europese versie)
Beide methoden zijn beschikbaar via de CCS Combo-inlaat en als zodanig is Renault al lid van de Charin CCS DC snellaadgroep in juni."

Als Renault beide opties toepassen, Zou dat heel mooi zijn
Q90 uit 2017 sinds dec 2019 :)
1000kwh overcapaciteit uit zonnepanelen. Laadkabel over de stoep niet toegestaan :(

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 19
Berichten: 2715
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: De nieuwe ZOE R110

Bericht door zoe2goe »

Ik denk (maar durf het niet te claimen zonder het origineel) dat de essentie in vertaling uit het Frans verloren is gegaan. Feunteun is vrij duidelijk: de toekomstige auto's krijgen beide opties. EN ik bedoel dus niet "als optie", maar in de zin van "de auto zal beide methoden aankunnen". De onderliggende gedachte lijkt me ook glashelder.

Het is m.i. niet onverstandig InsideEV's altijd met enige gezonde scepsis te bekijken. Ze piepen vaak net iets te strak door de bocht.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

OlafH
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 786
Lid geworden op: 02 feb 2015 18:51
Actief als: particulier
Locatie: Veenendaal

Re: De nieuwe ZOE R110

Bericht door OlafH »

Even een paar vragen voor R110 rijders, want ik ga mijn Q90 binnenkort inruilen:
- kan de R110 ook 43 kW regeneren tijden het remmen of is dit maximaal 22 kW?
- kun je de verwarming tijden opladen ook pas vanaf 45% SOC aanzetten, of eerder omdat de accu groter is?
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 19
Berichten: 2715
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: De nieuwe ZOE R110

Bericht door zoe2goe »

1) De R90 kan het, dus het lijkt me heel raar als de R110 het niet zou kunnen
2) voor een 40 kWh accu is de grens lager. Uit mijn hoofd 25%
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

OlafH
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 786
Lid geworden op: 02 feb 2015 18:51
Actief als: particulier
Locatie: Veenendaal

Re: De nieuwe ZOE R110

Bericht door OlafH »

Mooi, bedankt.
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Stamp
lid
lid
Posts in topic: 10
Berichten: 157
Lid geworden op: 12 mei 2018 09:56
Actief als: particulier
Locatie: Vlaardingen

Re: De nieuwe ZOE R110

Bericht door Stamp »

Dit gaat eigenlijk over de R110 maar wat vinden jullie van de nieuwe Zoe 2.

Mooi bereik van 395 km
(Hangt af van welke motor)
Mooie 22kw AC lader
CCS lader is mooi maar 50kw valt een beetje tegen in vergelijk met de concurrentie. Corsa en Peugeot kunnen 100kw snelladen. De concurrentie kan weleenswaar 11kw normaal laden maar de meeste laadpalen in de stad zij toch 11kw. Dus daar is geen winst te behalen.
Prijs is ook iets duurder ongeveer €36000 tegen €30000 van de concurrenten.

Hoop dat de Zoe snel een update krijg naar 100kw dan staat de Zoe sterker tegen de concurrentie.

Maar ben eerst nog van plan om volgend jaar een 2e hands Q90 te kopen (groter bereik)
Q90 uit 2017 sinds dec 2019 :)
1000kwh overcapaciteit uit zonnepanelen. Laadkabel over de stoep niet toegestaan :(

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 19
Berichten: 2715
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: De nieuwe ZOE R110

Bericht door zoe2goe »

Ik zou me niet te erg verkijken op die laadsnelheid. Het is de auto zelf die al heel snel "gas terugneemt" (pun intended) als de batterij voller raakt, afhankelijke van de temperatuur al bij minder dan 50% van de de capaciteit. De Corsa en Peugeot getallen zijn folderwaardes. Ik begreep dat onze Noorse vriend een van de twee al behoorlijk op zijn plek heeft gezet wat betreft dat "gas terugnemen"; ben even vergeten welke.

Bottom line: het is bloedlink bestaande, werkelijke ervaringen (ZOE) te vergelijken met wat er wordt geroepen over een "how great it's going to be when you get it" auto.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



aip
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 43
Lid geworden op: 21 mei 2015 20:24
Actief als: particulier

Re: De nieuwe ZOE R110

Bericht door aip »

Nou, getwijfeld, gewikt, gewogen. Gekozen. Toch maar een Tesla M3 basismodel genomen. Het prijsverschil ex BTW vond ik voor mezelf nog te verantwoorden. Dus ik ben in blijde verwachting van een Tesla.

Mocht iemand interesse hebben in de Zoe (mei 2013, 90k KM) dan hoor ik wel.

Het was me een genoegen hier af en toe rond te hangen.

Geluk!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht