Geen kaarten meer te zien in RLink store

De nieuwe R-Link 2 komt met wat andere specificaties, vandaar een eigen topic
Plaats reactie

Topic author
haelewyn
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 97
Lid geworden op: 05 jul 2017 00:30
Actief als: particulier

Geen kaarten meer te zien in RLink store

Bericht door haelewyn »

Volgens Renault is dit gebeurd sinds de functie "map update service" verviel in maart van dit jaar.
Ik zie nergens nog een gewone kaart beschikbaar of ook nergens de map update service.

Renault zegt dat ik bij de dealer de map update service terug moet laten activeren maar de dealer zegt dat ze dat nooit doen. Dat moet de klant zelf thuis doen op zijn PC. Dat lukt dus niet want het staat niet in de RLink store.

De auto is een importwagen uit Duitsland. Daar gaat al een en ander fout in de RLink store vermoed ik.
Meerdere mappen in de catalogus zijn dubbel (doch met een ander icoon, wel dezelfde titel) en leeg.

Ik dacht erover om me te registreren in de RLinkstore in een ander land, bv NL maar dan moet ik het nummer van de RLink invullen en zou ik bepaalde apps kunnen kwijt zijn, zo zegt een waarschuwing. Ik heb voor de digitale services betaald voor 3 jaar en die wil ik niet kwijt (incl verkeersinfo).

Op meerdere fora wordt beschreven dat het een oplossing is om een gratis app te verwijderen of een gratis app toe te voegen met de Rlink store en toolbox. Ik heb dat geprobeerd maar tot nu toe zie ik geen verschil.
Volgens wat ik las zou een dergelijke deactivatie of activatie van een app de RLink store naar een soort reset brengen waarna de kaarten weer unlocked zouden raken. Zonder succes allemaal dus.

Heeft iemand daarover toevallig iets gelezen of zelf ondervonden ?
Ik ben een beetje aan het eind van wat ik nog zelf kan proberen en de dealer begrijpt het probleem schijnbaar niet echt of voor zover ze het dan begrijpen zegt men mij dat het met een importauto misschien wel nooit in orde komt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
haelewyn
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 97
Lid geworden op: 05 jul 2017 00:30
Actief als: particulier

Re: Geen kaarten meer te zien in RLink store

Bericht door haelewyn »

Mijn auto komt origineel uit Duitsland.
Dus heb ik daar maar eens een account gemaakt. Iedere keer je je registreert in de RLinkstore van een ander land krijg je bericht dat je auto uit de store van het eerste land werd weggenomen. Je kan dan maar in één land tegelijk de RLinkstore binnengaan.

RLinkstore binnengaan was uiteindelijk in DE, met wat omwegen, mogelijk maar ook daar nog altijd geen kaarten te zien.
Het enige wat me opviel is dat de app EURONEWS er in nog meer talen te verkrijgen is dan hier. In het Portugees onder andere.
Maar verder niets waar ik wat mee kan aanvangen. Dan maar terug naar de BE gezet en nu maar hopen dat er in die zin wat uit de bus komt.
De verandering van store zou namelijk een en ander kunnen resetten (info hier op het forum) maar tot nu toe heeft het dat nog niet gedaan.
Als dit niet helpt ga ik maar eens een volledige reset doen - terug naar fabrieksinstellingen.
Een andere optie is de auto gewoon in de garage dumpen en hun er voor laten zorgen (zie hieronder).

Wel een uiterst aangename verrassing op de website van Renault DE :
Mijn auto was eigenlijk een tweetal maanden uit garantie maar op de website van Duitsland zie ik dat ik verlengde garantie (Renault heb tot 5 jaar en 100.000 km, geldig in Europa bij mechanische en elektrische problemen (uitgezonderd slijtageonderdelen). Daar ga ik in de garage eens over praten.. Ik zie niet in waarom dat niet zou werken hier. Geen idee of ook de RLink uitgesloten is.
Er staat zelfs een contractnummer bij.. dat ziet er dus wel echt uit allemaal.

Raar ook weer dat dat niet te zien is op de website van Renault BE of UK, enkel in DE waar de auto origineel vandaan komt.
Garanties staan trouwens op die buitenlandse websites beter uitgelegd en getoond dan hier.
De pagina van MY Renault is anders dan in BE en beter gedetailleerd.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
haelewyn
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 97
Lid geworden op: 05 jul 2017 00:30
Actief als: particulier

Re: Geen kaarten meer te zien in RLink store

Bericht door haelewyn »

Heeft iemand hier ooit al geweten dat een dealer kaarten op de Rlink2 toevoegt of eender welke service zoals bv. de map Update service ?

Bij renault zegt men dat het zo moet in mijn geval. De dealer zegt eerder : nog nooit van gehoord en zou niet weten hoe.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
haelewyn
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 97
Lid geworden op: 05 jul 2017 00:30
Actief als: particulier

Re: Geen kaarten meer te zien in RLink store

Bericht door haelewyn »

Probleem opgelost.

Renault BE had me gezegd dat ik bij de dealer terecht moest om de map update service te laten installeren. De man / vrouw aan de onthaalbalie stuurde me telkens door naar een after sales medewerker of een technicus en die hoorden het in Keulen donderen hoe ik een map of update service zou moeten ontvangen van hen. Dat moet de klant zelf doen volgens hen...
Allemaal goed en ik kan dat ook wel, maar de map of service stonden niet meer in de RLink store.

Ben dan eens gaan rondbellen naar een paar dealers en wat bleek :
Ik moet gewoon bij een verkoopsmedewerker terecht voor die vraag.
Iemand die ook datzelfde doet bij de nieuwe wagens (accesoires regelen, onderhoudscontract, garantieverlenging, alle electronische packs, toeters, bellen) kon dat in enkele minuten ook voor mij zo regelen.
Gewoon op chassisnummer en dan de update service voor de maps aanvinken.
En betalen. Faktuur volgt met de post want ze kennen me daar al een beetje.
Einde van de slameur. Ik ben al aan het downloaden.

Tenzij er nog iets fout gaat met het installeren van de map heb ik een goed vooruitzicht.
Voorlopig als enige nieuws dat na een tijdje downloaden (tot 6 procent) de RLink Toolbox crashte... Ik geef het op voor vandaag. :doh:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht