Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Zit het onder de motorkap en is het niet elektrisch ? Dan is dit de juiste rubriek
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
Ik had al langere tijd een kort piepje wat van de multiriem leek te komen bij het starten. Dat was altijd maar een fractie van een seconde. Nu is hij de laatste tijd meer gaan piepen dus heb ik een keer de multiriem eraf gehaald. Zag er versleten uit, maar ik heb ook nog geprobeerd of het piepen dan weg is als ik de riem niet gemonteerd heb.
Blijkt dat het geluid dan nog steeds te horen is. Het lijkt zoals je in de video kunt zien vanaf de krukaspoelie te komen, maar hoe kan die piepen als er geen riem omheen ligt? Kan het een geluid van de distributieriem zijn? Lijkt me gek, dat hoor je ook nooit eigenlijk omdat dat een getande riem is...
Iemand een idee?
lijkt toch niet van de krukaspoelie te komen want het geluid houdt geen gelijke tred met de omwentelingen van de poelie. Misschien bovenste deel distributiedeksel er af halen en luisteren naar nokkenassen.
Renaults vroeger: Dauphine, R8 (2x), Caravelle, R16, R15, R25 2.2, Safrane 2.0, Vel Satis 2.0T, Vel Satis 3.5V6 initiale, Captur limited 0.9, Kadjar 1.3 intens
Renault47 schreef:lijkt toch niet van de krukaspoelie te komen want het geluid houdt geen gelijke tred met de omwentelingen van de poelie. Misschien bovenste deel distributiedeksel er af halen en luisteren naar nokkenassen.
Zit wat in, maar het geluid komt echt van deze kant en niet van de bovenkant van de motor. Maar ben het wel met je eens.
Zou het dan niet van de distributieriem of een van de rollen kunnen komen?
Volgens mij kun je bij deze motor niet zomaar het kleppendeksel eraf halen want dan liggen je nokkenassen los toch.
mechanic schreef:Deze poulie zit vol gevulcaniseerd rubber. Teken de poulie eens af,en controleer na even de motor te hebben laten gedraaid of deze niet doorslipt.
Dit is eigenlijk een vervangingsonderdeel bij elke distributieriem wissel.
Er zit in het filmpje niet eens een riem om Dus als hij zou slippen zou hij dat zonder riem toch niet moeten laten horen. Dat is een beetje de vraag waar ik niet uitkom. De buitenrand slipt overigens ook niet, had ik al afgetekend.
ik bedoelde niet het kleppendeksel maar het zwarte kunststof deksel (bovenste deel) waar achter de distributie zich bevindt. Het geluid is een regelmatig omwentelingsgeluid maar sneller dan de krukaspoelie (en het krukastandwiel). Ik denk zelf aan de spanrol of één van de nokkenassen, omdat die 2x zo langzaam draaien als het krukastandwiel.
Renaults vroeger: Dauphine, R8 (2x), Caravelle, R16, R15, R25 2.2, Safrane 2.0, Vel Satis 2.0T, Vel Satis 3.5V6 initiale, Captur limited 0.9, Kadjar 1.3 intens
Het beste kun je gewoon terug naar de garage gaan die de riem vervangen heeft.
Het onderste distributiedeksel is het zwarte kunststof deksel,de bovenste het aluminium deksel.
Dan moet ook de motorsteun eraf om daarbij te komen.
Ben nog even langs de Renault garage gegaan vandaag en zij denken toch met name aan een probleem van een van de rollen van de distributie of de waterpomp. Kunnen ze verder zonder het te demonteren niets over zeggen.
Twijfel wel of ik dat ga laten doen want dat kost me een hoop geld.
Heb helaas geen goede adresjes
Want aan onderdelen ben je inderdaad 160 euro kwijt als je het online bestelt... De dealer vraagt 1100. Vakgarage 650...
Ik begin het (misschien) ook een beetje te snappen nu. Ik kon me niet voorstellen hoe een getande riem kon piepen, totdat ik de riemsetjes goed bekeek; klopt het dat de waterpomp bij deze motoren aan de buitenkant van de riem loopt en dus niet getand is? Dan zou hij daar kunnen slippen/piepen?...
auto service bladel rekent voor een complete distributiewissel bij de megane 2,0 16v €545. Leg het probleem eens aan hen voor. Misschien kunnen zij de juiste diagnose stellen.
Renaults vroeger: Dauphine, R8 (2x), Caravelle, R16, R15, R25 2.2, Safrane 2.0, Vel Satis 2.0T, Vel Satis 3.5V6 initiale, Captur limited 0.9, Kadjar 1.3 intens
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Het gaat om een Scenic II met 2.0 liter, 16V motor
Krukaspoelie, spanner en multiriem laten vervangen door KwikFit.
Hierna ging de auto inhouden bij gas geven (ong boven de 2500 toeren). Motor maakt dan raar geluid. Als er niet teveel gas wordt...
Audio is voor mij een redelijk onbekend terrein. De radio staat meestal aan en dan vind ik het verder wel best. Viel in de Megane op dat het niet best klonk. Speaker in de voordeuren bleken redelijk vergaan dus maar wat besteld....
Ik ben op het moment trots eigenaar van een Clio 4 GT, die vanwege gezinsuitbreiding nu toch een maatje te klein blijkt te zijn. Daarom ben ik me aan het oriënteren op een Megane 4 GT (of GT-line).
Ik heb hier een vraagje over mijn renault megane 4 gt van 2017 1.6 165dci.
Met chiptunen en de automatische versnellingsbak te flashen blijven we de melding krijgen risico op versnellingsbak schade hoe komt dit eig ? Zijn al maande al probere...
Ik heb een Renault Megane 3, bouwjaar 2011.
Een paar weken geleden begaf mijn startmotor.
Die heb ik laten vervangen, maar helaas kwamen er andere problemen bij kijken.
De monteur had zeer waarschijnlijk kortsluiting gemaakt,...