Verlichting gaat spontaan aan

Radio, elektrische ruiten & stoelverstelling, centrale vergrendeling, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Burg
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 287
Lid geworden op: 19 mei 2008 17:46
Actief als: particulier

Verlichting gaat spontaan aan

Bericht door Burg »

:idea: De auto staat met de achterkant naar het huis geparkeerd en het is mij nu 4 keer opgevallen toen ik toevallig naar buiten keek, de verlichting spontaan aan ging en na een aantal seconden weer uit ging. De auto bleef daarbij afgesloten. Wellicht gebeurt dit vaker.
Ik zal hierover een melding maken bij de dealer. Misschien weten zij meer.
20 oktober 2022, Renault Captur Intens E-Tech hybrid 145, Two-tone White/noir,

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Orcram
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 22
Lid geworden op: 22 jul 2017 21:43
Actief als: particulier

Re: Verlichting gaat spontaan aan

Bericht door Orcram »

Ik heb dat ook al eens meegemaakt maar dat komt omdat de sleutelkaart in mijn broekzak zit en daardoor soms de knop om de verlichting tijdelijk in te schakelen ingedrukt wordt. :fp:
New Renault Captur Intens, dCi 110pk, 81kw. Atacama Oranje met Sterzwart dak. Interieurdecor Orange. Premium pack + parkeersensoren vooraan en achterruitrijcamera. Middenarmsteun.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



webridder
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 5
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 nov 2017 08:22
Actief als: particulier

Re: Verlichting gaat spontaan aan

Bericht door webridder »

Ik heb hetzelfde probleem opgemerkt bij mijn nieuwe Reanult Captur phase 2 van 20 oktober 2017. Het achterlicht gaat soms spontaan branden en gaat na een seconde of 5-6 ook weer uit. De auto staat in de garage. Ik kijk vanuit onze keuken, die ca 8 tot 10 meter van de keuken vaandaan staat, naar de achterzijde van de auto en de sleutel ligt onaangeroerd op een schap in de keuken. Soms gewoon op tafel in de woonkamer. Het is nu een keer of vijf (5) voorgevallen. Ik heb de klacht zowel bij de dealer als bij de klanten helpdesk van Renault gemeld, maar die weten vooralsnog niet waar het probleem zit. Hadden er ook nog nooit van gehoord. Zij denken dat ik de sleutel aanraak o.i.d. maar dat is dus absoluut niet het geval. De chef werkplaats vroeg of ik hem een dag in de garage wilde neerzetten, zodat ze konden kijken wanneer het licht aangaat. Dat lijkt mij een onzinnige actie, omdat het absoluut niet voorspelbaar is wanneer het licht spontaan aangaat. Dit is mijn vierde (4e) Captur en ik heb dit voorheen nog nooit gezien of meegemaakt. Hoewel ik het niemand gun, hoop ik dat men meer klachten hierover krijgt. Dan moeten ze er op den duur wel serieus aandacht aan besteden. Is het probleem bij BURG misschien opgelost?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Burg
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 287
Lid geworden op: 19 mei 2008 17:46
Actief als: particulier

Re: Verlichting gaat spontaan aan

Bericht door Burg »

@ webridder

Nee, het is bij mijn captur (nog) niet opgelost. Overigens heb ik het na de melding op het forum niet meer waargenomen. Het moet toevallig maar opvallen. Wanneer het zich weer voordat zal ik daar ook bij de dealer melding van maken.
20 oktober 2022, Renault Captur Intens E-Tech hybrid 145, Two-tone White/noir,

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



webridder
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 5
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 nov 2017 08:22
Actief als: particulier

Re: Verlichting gaat spontaan aan

Bericht door webridder »

Dank voor de update @burg

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Burg
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 287
Lid geworden op: 19 mei 2008 17:46
Actief als: particulier

Re: Verlichting gaat spontaan aan

Bericht door Burg »

Goedemiddag

Vanmiddag bij de dealer geweest en deze gaf aan dat het e.e.a. bij REAULT reeds bekend is en dat men er inmiddels mee bezig is. Wanneer er t.z.t. een oplossing voor is word ik er door mijn dealer over geïnformeerd.

Prettige jaarwisseling gewenst.
20 oktober 2022, Renault Captur Intens E-Tech hybrid 145, Two-tone White/noir,

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



webridder
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 5
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 nov 2017 08:22
Actief als: particulier

Re: Verlichting gaat spontaan aan

Bericht door webridder »

@ burg
Sinds ik twee weken geleden het probleem van twee keer de ontgrendelingsknop indrukken door de dealer heb laten oplossen, updaten van beide sleutels, heb ik de verlichting niet meer spontaan zien aan gaan. Ik wil natuurlijk niet te vroeg juichen, want ik ben niet de hele dag naar mijn auto aan het kijken of de lichten wel of niet spontaan aangaan. Ook de benzinemeter, die na het vullen niet helemaal tot aan de bovenkant komt, hebben ze gereset. Echter zonder oplossing!

Alle lezers een fijne jaarwisseling en een goed 2018 gewenst!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



webridder
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 5
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 nov 2017 08:22
Actief als: particulier

Re: Verlichting gaat spontaan aan

Bericht door webridder »

Oeps, te vroeg gejuicht. @burg

Vanmorgen (zaterdag 20 december 2017) om 4 minuten over 9 ging de verlichting weer 'ns spontaan aan. Om na een seconde of 8 weer uit te gaan.

Ik hoop dat Renault snel komt met een adequate oplossing!!

Fijne jaarwisseling allemaal en een goed 2018!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Burg
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 287
Lid geworden op: 19 mei 2008 17:46
Actief als: particulier

Re: Verlichting gaat spontaan aan

Bericht door Burg »

Vandaag bericht gehad van de dealer, dat er een update/nieuwe software voorhanden is. Het verlichtingsmodule wordt daarbij her geprogrammeerd.
Afspraak is gemaakt voor aanstaande maandag. :dance:
20 oktober 2022, Renault Captur Intens E-Tech hybrid 145, Two-tone White/noir,

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



veenl
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 5
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 mei 2018 09:52
Actief als: particulier

Re: Verlichting gaat spontaan aan

Bericht door veenl »

Ook mijn Captur van februari 2018 vertoont dit beeld, gaat donderdag naar de dealer om dit te verhelpen. Hoe zij dit willen doen snap ik even niet, want zij hadden van dit euvel nog niet gehoord. Zal ze zeggen dat er een update beschikbaar is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



veenl
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 5
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 mei 2018 09:52
Actief als: particulier

Re: Verlichting gaat spontaan aan

Bericht door veenl »

Is hele dag bij garage geweest, kunnen het niet vinden. Heb verteld dat er een updat is, kreeg als antwoord is voor phase 1. Wacht het nu af wat ze gaan ondernemen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



webridder
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 5
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 nov 2017 08:22
Actief als: particulier

Re: Verlichting gaat spontaan aan

Bericht door webridder »

veenl schreef:
veenl schreef:Ook mijn Captur van februari 2018 vertoont dit beeld, gaat donderdag naar de dealer om dit te verhelpen. Hoe zij dit willen doen snap ik even niet, want zij hadden van dit euvel nog niet gehoord. Zal ze zeggen dat er een update beschikbaar is.

Is hele dag bij garage geweest, kunnen het niet vinden. Heb verteld dat er een updat is, kreeg als antwoord is voor phase 1. Wacht het nu af wat ze gaan ondernemen
Garage is niet up to date. De software update is niet voor de Renault Phase 1, maar voor Phase 2. Ik heb hetzelfde probleem gehad, zie mijn vorige reactie, maar sinds de software update geen last meer van gehad. Hartelijke groet, de Webridder.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Burg
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 287
Lid geworden op: 19 mei 2008 17:46
Actief als: particulier

Re: Verlichting gaat spontaan aan

Bericht door Burg »

De betreffende update is bij mijn Captur ( toch echt Fase 2 ) op maandag 12 maart geïnstalleerd en ik heb het euvel nadien niet meer waargenomen.

Ik vind het merkwaardig dat sommige dealers het niet voor elkaar krijgen en of er onvoldoende moeite voor willen doen.
20 oktober 2022, Renault Captur Intens E-Tech hybrid 145, Two-tone White/noir,

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



timmerfries
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 1
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 aug 2018 08:22
Actief als: particulier

Re: Verlichting gaat spontaan aan

Bericht door timmerfries »

Ik heb een clio 3 van 2012 en ik heb de laatste weken na dat mijn clio een grote beurt heeft gehad bij de dealer ook het probleem dat de verlichting spontaan aangaat .Gisteravond toen we naar bed zouden brande de verlichting weer en toen ik de auto ontgrendelde en ging de verlichting uit en toen ik hem op slot deed begonnen de koplampen en achterlichten te knipperen en tot mijn verbazing kon ik eerst ook de deuren niet meer ontgrendelen daar de afstandsbediening eerst weigerde en even later het wel weer deed.Ook mijn ruitenwissers weigeren soms om later weer spontaan te beginnen. Weet iemand of dit een software probleem is want bij de dealer zeggen ze als er geen melding op het dashbord komt zij er niks mee kunnen. :?: :?:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



veenl
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 5
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 mei 2018 09:52
Actief als: particulier

Re: Verlichting gaat spontaan aan

Bericht door veenl »

veenl schreef:
veenl schreef:Ook mijn Captur van februari 2018 vertoont dit beeld, gaat donderdag naar de dealer om dit te verhelpen. Hoe zij dit willen doen snap ik even niet, want zij hadden van dit euvel nog niet gehoord. Zal ze zeggen dat er een update beschikbaar is.

Is hele dag bij garage geweest, kunnen het niet vinden. Heb verteld dat er een updat is, kreeg als antwoord is voor phase 1. Wacht het nu af wat ze gaan ondernemen
Dealer heeft goed geluisterd, heeft contact opgenomen met Renault, kregen eerst te horen dat het probleem daar niet bekend is, hebben toen een van de computers geconfigureerd. Kreeg de volgende dag al vroeg telefoon van ze, Renault had contact met hen opgenomen bleek toch een bekend probleem, nieuwe software er in en nu moet het over zijn. Bedankt voor jullie reacties
Veenl

Nieuwe software er in gekregen, heb niet meer gezien dat het probleem zich nog voor heeft gedaan, heeft dus geholpen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Loes
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 60
Lid geworden op: 05 dec 2006 14:12

Re: Verlichting gaat spontaan aan

Bericht door Loes »

Goedemorgen ,

Vanmorgen liep ik naar de keuken en zag opeens dat mijn captur uit 2018 de lampen ook opeens aan gingen. Deuren bleven dicht maar heel vreemd want de sleutel lag gewoon in een blikje op de trap.

Ik moet dus terug naar de dealer?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



veenl
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 5
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 mei 2018 09:52
Actief als: particulier

Re: Verlichting gaat spontaan aan

Bericht door veenl »

Hallo Loes

Ja, moet je doen en hem vertellen dat er een update beschikbaar is via Renault Nederland. Succes

Groeten
Veenl

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Loes
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 60
Lid geworden op: 05 dec 2006 14:12

Re: Verlichting gaat spontaan aan

Bericht door Loes »

Goedemorgen

Inmiddels afspraak gemaakt maar die ga ik vervroegen want ik heb in deze twee dagen het weer opgemerkt. Sleutel ligt gewoon in mijn sleutelblik en opeens zag ik weer de lampen aan en uit gaan.

Ga zo de garage bellen om afspraak te vervroegen want vind het gewoonweg een naar idee dat dat zomaar kan. Straks kan de deur ook zomaar open zijn.

Ze gaan hem aan de computer leggen hebben ze gezegd en bij mijn dealer is het gelukkig een bekend probleem dus ik hoop dan ook dat het daarna is opgelost.

Groetjes Loes

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



veenl
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 5
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 mei 2018 09:52
Actief als: particulier

Re: Verlichting gaat spontaan aan

Bericht door veenl »

Hallo Loes.

Is het probleem verholpen?

Gr. Veenl

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Wildegroot
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 nov 2020 21:32
Actief als: particulier

Re: Verlichting gaat spontaan aan

Bericht door Wildegroot »

Een buurman vertelde ons dat de verlichting van onze Captur s nachts spontaan aan ging. Nu hebben wij het ook 1 keer gezien. Gelet op jullie reacties moeten er dus een update komen. Ongelofelijk dat wij na drie jaar hier tegenaan lopen. Bedankt voor jullie adviezen en vragen. Wij hopen dat die ons helpen.👍

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



arnold1963
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 apr 2020 09:00
Actief als: particulier

Re: Verlichting gaat spontaan aan

Bericht door arnold1963 »

Goedemiddag ik lees dit alles maar is het opgelost ja of nee nu ik af en toe naar buiten kijk en mijn achterlichten zie branden in mijn captur van 2017 soms wel twee keer per dag en dat in februari 2021.
Tevens knipperen mijn spiegels niet meer is er een techneut die hier verstand van heeft?

HELP

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Burg
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 287
Lid geworden op: 19 mei 2008 17:46
Actief als: particulier

Re: Verlichting gaat spontaan aan

Bericht door Burg »

@ arnold1963

Indien het een Fase 2 is en als je eerdere berichten hierover goed gelezen hebt, dan had je gezien dat er voor het spontaan aangaan van de verlichting wel degelijk een oplossing is. Het betreft het updaten / her programmeren van het verlichtingsmodule. Dit komt niet vanzelf, daarvoor moet je toch echt naar een Renault dealer. Voor het tweede probleem hebben zij ook vast wel een oplossing.

Succes ermee
20 oktober 2022, Renault Captur Intens E-Tech hybrid 145, Two-tone White/noir,

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht