Kou laat boordcomputer IV GT resetten

Forumregels
géén Scenic / Megane Scenic !!
Die vind je onder Scenic
Plaats reactie

Topic author
adinsx
lid
lid
Actief als: particulier

Kou laat boordcomputer IV GT resetten

Bericht door adinsx »

Wie heeft er sinds deze week dat het koud is (hier van het weekend al even vorst) ook weer last van? Je stapt in de auto (Mégane IV GT in mijn geval) en ziet dat het cockpitdisplay op weergave 3 staat. De 'F1-stand'. Zomaar uit het niets. Ik wist van het weekend weer hoe laat het was, want dit had ik de eerste 1,5 maand na aflevering begin februari ook.

De cockpitdisplay is ineens die variant geworden (terwijl die in geen enkel profiel is ingesteld), maar nog irritanter, de boordcomputer reset zich ook. Op de dagteller onder de km-stand na. Maar gemiddeld verbruik, afstand na de laatste reset, etc. Allemaal staan ze op nul.

Zet het zo op de mail naar de dealer die het gaat uitzoeken, maar wie herkent dit? Ik dacht eerst dat het een instelling in de Sportstand was, maar omdat het in het voorjaar verdween, en nu weer terug is lijkt me dat niet het geval. Ergens de memory in Rlink die door de kou een tikje krijgt? Geen idee.

Ervaringen? Laat maar komen. Enkele foto's van vanmorgen hieronder:

Zo stond het display vanmorgen, terwijl ik gisteravond terug kwam op Sport-modus (met displayweergave zoals laatste foto maar dan rood uiteraard):
De dagteller onder de km-stand blijft gewoon staan
Afbeelding

De boordcomputergegevens verderop in het menu zijn wel gereset. Van de gereden afstand sinds reset (na elke tankbeurt)Afbeelding

Tot het gemiddelde verbruik:
Afbeelding

Als ik op de MultiSense-knop druk en een instelling selecteer krijg ik wel gewoon de ingestelde weergave. Die reset zich dus niet:
Afbeelding

Ook in Rlink zelf bij boordcomputer zie je de reset:
Afbeelding
Van hothatch Mégane II RS230 F1-R26 naar burgerbak Mégane III Estate GTline. Terug naar sportiviteit met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
adinsx
lid
lid

Re: Kou laat boordcomputer IV GT resetten

Bericht door adinsx »

Al mooi vlot antwoord van de dealer zo straks:
Ik heb in Actis gezocht, en een pasklare oplossing gevonden :
Het betreft een interne fout in het instrumentenpaneel, en dus moeten we deze vervangen .

Ik ga het bestellen, kunnen we al wat afspreken voor het vervangen ervan . Misschien ‘s morgens vroeg dat je er op wacht ?
Ik verwacht een uurtje incl. inregelen, maar dat wil soms nog wel eens uitlopen.
Sinds juni 2018 is een verbeterd instrumentenpaneel gemonteerd, dus iedereen die er ook last van heeft. Klop even bij je dealer aan.
Volgende week donderdag wordt het paneel vervangen, zal foto's maken en hier plaatsen. :thumb:
Van hothatch Mégane II RS230 F1-R26 naar burgerbak Mégane III Estate GTline. Terug naar sportiviteit met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Hans C
lid
lid

Re: Kou laat boordcomputer IV GT resetten

Bericht door Hans C »

Netjes geregeld
Gtn van ant zeetje, Hans

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Dit onderwerp heeft nog 11 niet getoonde antwoorden

Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken.
Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.

Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,
zo proberen we het forum gratis te houden.

Registreer Aanmelden

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

• Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken