Kou laat boordcomputer IV GT resetten

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
adinsx
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 533
Lid geworden op: 27 dec 2010 10:46
Actief als: particulier
Locatie: Liemers/Achterhoek

Kou laat boordcomputer IV GT resetten

Bericht door adinsx »

Wie heeft er sinds deze week dat het koud is (hier van het weekend al even vorst) ook weer last van? Je stapt in de auto (Mégane IV GT in mijn geval) en ziet dat het cockpitdisplay op weergave 3 staat. De 'F1-stand'. Zomaar uit het niets. Ik wist van het weekend weer hoe laat het was, want dit had ik de eerste 1,5 maand na aflevering begin februari ook.

De cockpitdisplay is ineens die variant geworden (terwijl die in geen enkel profiel is ingesteld), maar nog irritanter, de boordcomputer reset zich ook. Op de dagteller onder de km-stand na. Maar gemiddeld verbruik, afstand na de laatste reset, etc. Allemaal staan ze op nul.

Zet het zo op de mail naar de dealer die het gaat uitzoeken, maar wie herkent dit? Ik dacht eerst dat het een instelling in de Sportstand was, maar omdat het in het voorjaar verdween, en nu weer terug is lijkt me dat niet het geval. Ergens de memory in Rlink die door de kou een tikje krijgt? Geen idee.

Ervaringen? Laat maar komen. Enkele foto's van vanmorgen hieronder:

Zo stond het display vanmorgen, terwijl ik gisteravond terug kwam op Sport-modus (met displayweergave zoals laatste foto maar dan rood uiteraard):
De dagteller onder de km-stand blijft gewoon staan
Afbeelding

De boordcomputergegevens verderop in het menu zijn wel gereset. Van de gereden afstand sinds reset (na elke tankbeurt)Afbeelding

Tot het gemiddelde verbruik:
Afbeelding

Als ik op de MultiSense-knop druk en een instelling selecteer krijg ik wel gewoon de ingestelde weergave. Die reset zich dus niet:
Afbeelding

Ook in Rlink zelf bij boordcomputer zie je de reset:
Afbeelding
Van hothatch Mégane II RS230 F1-R26 naar burgerbak Mégane III Estate GTline. Terug naar sportiviteit met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
adinsx
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 533
Lid geworden op: 27 dec 2010 10:46
Actief als: particulier
Locatie: Liemers/Achterhoek

Re: Kou laat boordcomputer IV GT resetten

Bericht door adinsx »

Al mooi vlot antwoord van de dealer zo straks:
Ik heb in Actis gezocht, en een pasklare oplossing gevonden :
Het betreft een interne fout in het instrumentenpaneel, en dus moeten we deze vervangen .

Ik ga het bestellen, kunnen we al wat afspreken voor het vervangen ervan . Misschien ‘s morgens vroeg dat je er op wacht ?
Ik verwacht een uurtje incl. inregelen, maar dat wil soms nog wel eens uitlopen.
Sinds juni 2018 is een verbeterd instrumentenpaneel gemonteerd, dus iedereen die er ook last van heeft. Klop even bij je dealer aan.
Volgende week donderdag wordt het paneel vervangen, zal foto's maken en hier plaatsen. :thumb:
Van hothatch Mégane II RS230 F1-R26 naar burgerbak Mégane III Estate GTline. Terug naar sportiviteit met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hans C
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 525
Lid geworden op: 21 apr 2013 22:16
Actief als: particulier
Locatie: La Cote Belge, of te Rusland aan de kust

Re: Kou laat boordcomputer IV GT resetten

Bericht door Hans C »

Netjes geregeld
Gtn van ant zeetje, Hans

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Hannibal_
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 49
Lid geworden op: 08 aug 2018 17:59
Actief als: particulier

Re: Kou laat boordcomputer IV GT resetten

Bericht door Hannibal_ »

Super inderdaad.

Maar ehhh... je had hem na max zijn overwinning toch gewoon op F1 gezet? ;)
2009 C70 2.4i Summum magic blue, calcite; 2017 Renault Megane platine gris; 1972 1800E 2.0E; Vespa ET4
History: Volvo 340, 2x 440 1.8, 440 2.0 sport, V40 1.8 P1, 2x v40 1.8 P2, v40 2.0 P2, 2007 C30 2.4i Summum, 2007 C70 2.4i, 1997 940 LPT; Citroen Cactus

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
adinsx
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 533
Lid geworden op: 27 dec 2010 10:46
Actief als: particulier
Locatie: Liemers/Achterhoek

Re: Kou laat boordcomputer IV GT resetten

Bericht door adinsx »

Ohja, dat was het Hannibal. Was die F1-wedstrijd overigens in Pathé bij Utrecht aan het kijken op uitnodiging van Bovag. Dus de terugrit naar huis ging wel vlot om 23.00 uur ja ;).

Vanmorgen is het display vervangen overigens, nog enkele foto's daarvan:

Eerst de auto uitlezen op opgeslagen data m.b.t. km-stand, dagen tot onderhoudsinterval, etc. Vooral de gegevens omtrent de interval zijn belangrijk want die worden handmatig overgezet. De km-stand is opgeslagen in vele modules en komt automatisch in het display terecht na aansluiten.
Afbeelding

Handig zo'n exploded view erbij om te kijken waar al die plastickapjes ongeveer vast zitten:
Afbeelding

Ook dit stuk langs de A-stijl moest weg om het kapje links van het stuur los te maken:
Afbeelding

Gaat toch het meeste tijd in zitten, die plastic zooi los halen:
Afbeelding


Het nieuwe display:
Afbeelding

Oude er uit, nieuwe er in. Simpelweg door twee schroefjes loshalen en eruit klikken om daarna de stekker los te halen.
Afbeelding

Vervolgens weer alle kapjes terugbouwen:
Afbeelding

Hierna inleren (ging vlot gelukkig), even testen en klaar.
Van hothatch Mégane II RS230 F1-R26 naar burgerbak Mégane III Estate GTline. Terug naar sportiviteit met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
adinsx
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 533
Lid geworden op: 27 dec 2010 10:46
Actief als: particulier
Locatie: Liemers/Achterhoek

Re: Kou laat boordcomputer IV GT resetten

Bericht door adinsx »

Nog even een update: Ik heb namelijk een nieuw dingetje met het instrumentenpaneel. Onder de km-stand staat de dagteller, maar die is nu telkens 0,0 als je een nieuwe rit start. Zowel na een uur, maar ook na een nacht.
Hoort dat? Iemand met een Mégane IV (2018) die iets kan bevestigen / ontkennen?

Dus: Blijft bij jou de dagteller bijvoorbeeld op de stand staan, (en dus handmatig resetten), of gaat die bij jou ook terug naar 0?

Gisteravond voor ik naar de sportschool reed: (paar uur stilgestaan na thuiskomen van het werk)
Afbeelding

Na het sporten (uurtje later, en 18 km later):
Afbeelding


Ik heb nu 1 2018 Mégane-rijder en bij hem blijft de stand staan, zoals je ook mag verwachten en ook het geval was bij mij.
Van hothatch Mégane II RS230 F1-R26 naar burgerbak Mégane III Estate GTline. Terug naar sportiviteit met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RichTrip
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 1
Berichten: 3306
Lid geworden op: 11 dec 2009 10:35
Actief als: particulier
Locatie: Overijssel

Re: Kou laat boordcomputer IV GT resetten

Bericht door RichTrip »

Je kunt verschillende dagtellers hebben. Eentje die je handmatig kunt resetten en eentje die in feite een rittenteller is. Die start elke keer opnieuw. Vaak scroll je dan door de verschillende mogelijkheden.
Is het dus niet mogelijk dat de verkeerde teller in beeld staat?

Verstuurd vanaf mijn Nokia 7 plus met Tapatalk
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
adinsx
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 533
Lid geworden op: 27 dec 2010 10:46
Actief als: particulier
Locatie: Liemers/Achterhoek

Re: Kou laat boordcomputer IV GT resetten

Bericht door adinsx »

Wat je nu op de foto ziet is de km-stand en daaronder de dagteller. Wat ik tot nu toe onder Mégane IV rijders hoor is dat die onderste gewoon door telt zolang je hem niet reset.

Als je verder tipt ga je naar de boordcomputergegevens, van verbruik tot weer een km-dagteller sinds laatste reset inderdaad.
Het gaat me er alleen om dat het nu een rittenteller is geworden, terwijl dat eerst niet was én bij vele anderen ook niet het geval is.

Wellicht is het een instelling? Maar kan me zo niet herinneren waar dat in Rlink2 is in te stellen. De dealer is overigens ook aan het zoeken, maar ervaringen verneem ik graag.
Van hothatch Mégane II RS230 F1-R26 naar burgerbak Mégane III Estate GTline. Terug naar sportiviteit met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Hannibal_
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 49
Lid geworden op: 08 aug 2018 17:59
Actief als: particulier

Re: Kou laat boordcomputer IV GT resetten

Bericht door Hannibal_ »

OMG wat een klus zeg!
Wel gaaf!

Dat het nu weer okay is nog mooier natuurlijk.

Mijn teller reageert zelfde als bij jou denk ik. Hij reset alles (verbruik, afstand) als je er een reset. Heeft kennelijk maar 1 set die hij bijhoudt.

Maar reset niet automatisch als ik de auto start voor een nieuwe rit, als je dat bedoelde?

Reset die kennis van je zijn verbruik en zo misschien nooit?
2009 C70 2.4i Summum magic blue, calcite; 2017 Renault Megane platine gris; 1972 1800E 2.0E; Vespa ET4
History: Volvo 340, 2x 440 1.8, 440 2.0 sport, V40 1.8 P1, 2x v40 1.8 P2, v40 2.0 P2, 2007 C30 2.4i Summum, 2007 C70 2.4i, 1997 940 LPT; Citroen Cactus

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Hannibal_
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 49
Lid geworden op: 08 aug 2018 17:59
Actief als: particulier

Re: Kou laat boordcomputer IV GT resetten

Bericht door Hannibal_ »

OMG...
Zit ik gewoon onzin te verkopen.

De teller onder de totaal teller is wel onafhankelijk van de verbruik/andere dagteller/gem. Snelheid.
2009 C70 2.4i Summum magic blue, calcite; 2017 Renault Megane platine gris; 1972 1800E 2.0E; Vespa ET4
History: Volvo 340, 2x 440 1.8, 440 2.0 sport, V40 1.8 P1, 2x v40 1.8 P2, v40 2.0 P2, 2007 C30 2.4i Summum, 2007 C70 2.4i, 1997 940 LPT; Citroen Cactus

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
adinsx
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 533
Lid geworden op: 27 dec 2010 10:46
Actief als: particulier
Locatie: Liemers/Achterhoek

Re: Kou laat boordcomputer IV GT resetten

Bericht door adinsx »

Ik heb vrijdagavond de dagteller (die onder de km-stand) handmatig gereset. Het weekend is de dagteller niet meer naar 0,0 is gesprongen. Maar... ik juich niet te vroeg, want het is ook niet meer echt koud geweest afgelopen nachten.

Kortom, kom op met de kou ;)

En jij bedoelde in de eerste reactie inderdaad de boordcomputergegevens, waar ook een km-stand-teller in zit naast verbruik e.d.
Van hothatch Mégane II RS230 F1-R26 naar burgerbak Mégane III Estate GTline. Terug naar sportiviteit met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

densoft
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 mei 2014 09:09
Actief als: particulier

Re: Kou laat boordcomputer IV GT resetten

Bericht door densoft »

Ik heb wel een ander probleem dat volgens mij met de kou te maken heeft. Sindskort heb ik als ik uitstap en de deur op slot doet (key-less) dat soms de binnen verlichting (en gekleurde led strips) blijven branden. ook de radio blijft dan aan met alleen de tijd in beeld. Wie heeft dit ook ?
Megane 2018

Edit: Bij mijn vorige Megane (2017) had ik zeker last van de kou kuren. Slecht starten van de auto, Radio die uitviel, Extreem schokken van de motor..... De dealer heeft toen nooit een oplossing kunnen bieden.

Edit2: Het kan nu ik er over nadenk ook door de systeemupdate komen. Deze had ik enkele weken geleden geïnstalleerd. Als het een kleine update is gebeurt dit online via de R-link2 systeem zelf. Ik heb ooit na de update (vorige Megane) gezien dat hij toen ook wat settings had verwijderd en de cockpitscherm naar de standaard had gezet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
adinsx
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 533
Lid geworden op: 27 dec 2010 10:46
Actief als: particulier
Locatie: Liemers/Achterhoek

Re: Kou laat boordcomputer IV GT resetten

Bericht door adinsx »

Blijft het ook langer aan? Hier heb ik dat ook wel eens, maar even later is het wel uit allemaal.

Vannacht met vorst bleef de dagteller keurig staan, dus ik denk dat de handmatige reset geholpen heeft.
Van hothatch Mégane II RS230 F1-R26 naar burgerbak Mégane III Estate GTline. Terug naar sportiviteit met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

densoft
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 155
Lid geworden op: 09 mei 2014 09:09
Actief als: particulier

Re: Kou laat boordcomputer IV GT resetten

Bericht door densoft »

adinsx schreef:Blijft het ook langer aan? Hier heb ik dat ook wel eens, maar even later is het wel uit allemaal.

Vannacht met vorst bleef de dagteller keurig staan, dus ik denk dat de handmatige reset geholpen heeft.
Ja de verlichting blijft zeker 30 minuten aan. Meestal loop ik er even naar de auto en doe ik hem opnieuw op slot. Dan gaat meestal alles uit.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht