espace stottert bij warme motor
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
- Actief als: particulier
espace stottert bij warme motor
Hallo,
Ik ben in het bezit van een espace RT 2.2I van 07-95
Het probleem:
Als ik een stuk gereden heb ( probleemloos) en zet de motor af om een paar minuten later weer te gaan rijden start en draait hij prima , maar rijden wordt onmogelijk tenzij je het gaspedaal bijna niet intrapt en dus nagenoeg niet op snelheid kan komen, het lijkt alsof de motor danwel verzuipt , danwel juist geen benzine krijgt.
Vanmiddag terug uit friesland ( woon zelf in woerden ,ca 165 km) even tanken bij breukelen en de motor laten draaien, de koelfan slaat aan en wegrijden geeft hetzelfde probleem als bij de motor uitzetten.
laat ik de auto nu een kwartier staan kan ik probleemloos verder rijden.
Waar nu te zoeken, vind het nogal wazig .
kwam er vanmiddag trouwens achter dat slechts 1 van de twee koelfannen draait, maar lijkt me stug dat dit (èèn ) van de oorzaken kan zijn, of wel en zou de motor dan iets te warm worden?, dit zou dan misschien op te lossen zijn door de koelfannen continu te laten draaien?
Iemand een idee????
groet
Reijer
Ik ben in het bezit van een espace RT 2.2I van 07-95
Het probleem:
Als ik een stuk gereden heb ( probleemloos) en zet de motor af om een paar minuten later weer te gaan rijden start en draait hij prima , maar rijden wordt onmogelijk tenzij je het gaspedaal bijna niet intrapt en dus nagenoeg niet op snelheid kan komen, het lijkt alsof de motor danwel verzuipt , danwel juist geen benzine krijgt.
Vanmiddag terug uit friesland ( woon zelf in woerden ,ca 165 km) even tanken bij breukelen en de motor laten draaien, de koelfan slaat aan en wegrijden geeft hetzelfde probleem als bij de motor uitzetten.
laat ik de auto nu een kwartier staan kan ik probleemloos verder rijden.
Waar nu te zoeken, vind het nogal wazig .
kwam er vanmiddag trouwens achter dat slechts 1 van de twee koelfannen draait, maar lijkt me stug dat dit (èèn ) van de oorzaken kan zijn, of wel en zou de motor dan iets te warm worden?, dit zou dan misschien op te lossen zijn door de koelfannen continu te laten draaien?
Iemand een idee????
groet
Reijer
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 23 nov 2019 02:21
ik weet niet of het aan mij ligt maar het lijkt verdomd veel op een vraag (en antwoord) van een paar post naar onderen motorproblemen RT2.2 of zoiets. Het had te maken met vocht in verdelerkap. Misschien moet je dat topic eens lezen. Ik weet niet hoe je een link kan plaatsen maar je vindt het vanzelf wel denk ik (dat topic dan...)
grt en succes,
grt en succes,
Hide post links |
-
nee klopt dat topic heb ik inderdaad ook gelezen, maar het lijkt me vrij onwaarschijnlijk dat er tijdens dat de motor draait vocht in de verdelerkap komt, en diegene had het over problemen na een paar kilometer.
ik kan onbeperkt ver rijden zolang ik maar niet de motoruitzet of stop om zoals bijvoorbeeld vandaag te tanken
ik kan onbeperkt ver rijden zolang ik maar niet de motoruitzet of stop om zoals bijvoorbeeld vandaag te tanken
Hide post links |
-
het probleem is zeer waarschijnlijk gevonden en verholpen, vanmiddag wilde auto ook na een langere tijd stilstaan niet meer normaal rijden, na een leuke speurtocht bleek de sensor die de vacuum regelt ( mapsensor????) defect te zijn.
Deze is vervangen en de auto lijkt het nu weer te doen zoals het hoort
Typisch weer zo,n kleinigheidje met grote gevolgen
Deze is vervangen en de auto lijkt het nu weer te doen zoals het hoort

Typisch weer zo,n kleinigheidje met grote gevolgen

Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community