Rlink USB sticks worden maar moeizaam herkend (of helemaal niet)

De R-Link zit in alle nieuwere Renaults. Lees hier waar anderen tegen aan lopen, of plaats zelf iets

Topic author
DannyBoy
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 nov 2018 07:06
Actief als: particulier

Rlink USB sticks worden maar moeizaam herkend (of helemaal niet)

Bericht door DannyBoy »

Sinds dag 1 heb ik gedonder met mijn R-link. USB sticks worden maar moeizaam herkend (of helemaal niet). En een stick waar ik de vandaag muziek van draai kan morgen ineens onherkenbaar zijn voor het systeem. Ook wisslet het systeem spontaan van bron, van USB naar Radio en vice versa.
Maar het meest irritante is wel dat het geluid continue wegvalt. Gemiddeld van het zo’n 8 keer per uur weg voor 1 of meer minuten, soms langer. Vandaag was het helemaal feest: elke minuut viel het geluid wel een paar seconden uit.. Het nieuws en verkeersinformatie is dan wel wat lastig te volgen…

Elke keer dat ik met mijn Renault bij de garage ben geweest (en dat is de laatste 2 jaar ook zo’n beetje elke 3 maanden geweest, ook een hele fijne) is er volgens de dealer een update opgezet die het probleem zou verhelpen… Niet dus.
Nu heb ik de mazzel dat het een leaseauto is en ik over maximaal 2 jaar van dit ding af ben (en als het even kan eerder, liefst vandaag nog).
Ik was altijd een renaultrijder (heb er hiervoor al 4 versleten) en was na een uitstapje naar een duitse wagen weer terug bij Renault. Een beslissing waar ik nu elke dag weer spijt van heb. Ik had voor ik voor deze wagen koos even moeten zoeken op R-link problemen, want het speelt dus al minimaal sinds 2014. Dat het nog steeds niet is opgelost vind ik wel veelzegend: OF Renault krijgt het niet voor elkaar OF het boeit ze gewoon niet….

Voor mij is de keuze gemaakt: mijn volgende auto wordt een auto zonder dat R-link onding, dus geen reanualt. Want me 2 jaar dagelijks ergeren aan wegvallend geluid (muziek en navigatie) en andere mankementen met nog een jaar of 2 voor de boeg is voor mij wel genoeg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht