Meest klantvriendelijke laad aanbieders

Geldende voor alle Renault Z.E. modellen, over laadpalen etc.
Plaats reactie

Topic author
gurpad
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 4
Berichten: 109
Lid geworden op: 10 apr 2015 17:01
Actief als: particulier
Locatie: Breda

Meest klantvriendelijke laad aanbieders

Bericht door gurpad »

Steeds veel terugkeren vragen over problemen met laders en de snelheid daarvan.
Zelf heb ik al jaren hele positieve ervaringen met de gratis SNEL lader van Lidl. Geen laad pas nodig daar !
Ook AH XL zaken beginnen dit jaar met het aanbieden van die service evenals veel Mc Donalds.Veel hotels en restaurants hebben het ook al.
Omdat ik erg benieuwd ben naar de onderlinge prijs verschillen zou dat verplicht duidelijk voor het laden te zien moeten zijn zoals dat ook bij iedere benzine pomp verplicht is.
Zou interressant zijn hier eens iets meer te horen over die positieve ervaringen of een soort verkiezing te houden wie de meest klantvriendelijke aanbieders zijn van de laadmogelijkheden ook ter stimulering van de onderlinge concurentie.

Voor mij persoonlijk is wel duidelijk wie al jaren de winnaar is en voor die zeer positieve ervaring wilde ik hier ook eens een compliment maken aan Lidl. Met recht de hoogste kwaliteit voor de laagste prijs ( gratis ! ).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
gurpad
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 4
Berichten: 109
Lid geworden op: 10 apr 2015 17:01
Actief als: particulier
Locatie: Breda

Re: Meest klantvriendelijke laad aanbieders

Bericht door gurpad »

Tot mijn verbazing geen enkele reactie gehad op dit item.
Inmiddels wordt op 6 december een nieuwe snellader geopend bij Albert Heijn XL in Tilburg in samenwerking met Fastned.
De eerste in een reeks die nog gaan volgen.
Wat de laadprijs gaat worden is nog even de vraag omdat zoals eerder gezegd de concurrentie met Lidl die deze zelfde snellaadservice nu al enige jaren hier geeft gratis is.
Waarschijnlijk gaat AH/Fastned dezelfde tarieven hanteren als bij de andere fastned laadpunten in het land.
Blijft de wens om laadtarief meteen te kunnen aflezen op de lader zodat je tijdens het laden weet wat het je kost.
Of Appie het laadtarief bij hun fastnedstation nog extra aantrekkelijk zal maken blijft nog even de vraag.
Lidl geeft voor ons wel een heel gunstig voorbeeld .
We blijven de ontwikkelingen met belangstelling volgen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
gurpad
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 4
Berichten: 109
Lid geworden op: 10 apr 2015 17:01
Actief als: particulier
Locatie: Breda

Re: Meest klantvriendelijke laad aanbieders

Bericht door gurpad »

Mijn aanvankelijke enthousiasme voor de nieuwe snellader van Fastned bij Albert Heijn XL is inmiddels fors getemperd.
Wat bleek: alleen twee stekkers een CCS en een CHAdeMO. Aan een Tesla lader wordt nog gewerkt.
Geen plaats meer voor de Renault Zoe.
Opheldering gevraagd bij Fastned. Hun motivatie: " Een probleem met het aanbieden van AC 43 kW in de stad is dat plug-in hybrides de laders langdurig bezet kunnen houden. Daarnaast zijn er vaak voldoende AC 11/22 kW laadpalen als alternatief. Langs de snelweg zal AC 43kW voorlopig nog wel uitgerold worden ".
Ik vind het een gemiste kans van Albert Heijn en Fastned om Renault Zoe uit te sluiten van de stadssnellader, zeker voor de berijders van het eerste uur met ge-upgrade batterij.
Misschien toch maar eens bij de klantenservice van Albert Heijn bezwaar gaan maken tegen dit beleid omdat er nog een flink aantal gaan volgen.

Uit een nu jarenlange ervaring weet ik dat bij de andere snellader( Lidl) zeer zelden sprake is van een laadpaalklever juist omdat je in korte tijd
snel kunt opladen.
Tot slot ook nog info gekregen over de prijs, bij alle fastned laders zijn die gelijk dus ook voor deze Albert Heijn snellader waarmee wel een groot verschil duidelijk is geworden in klantvriendelijkheid tussen Appie en Lidl waar het snelladen met de AC stekker vooralsnog gratis is.
Graag jullie mening.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

OlafH
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 786
Lid geworden op: 02 feb 2015 18:51
Actief als: particulier
Locatie: Veenendaal

Re: Meest klantvriendelijke laad aanbieders

Bericht door OlafH »

Ik ben het helemaal eens met je. Ik heb bij een Lidl echt wel eens moeten wachten op een Outlander of Zoe. Maar zeker bij een winkel staan ze daar nooit uren achter elkaar.
R110 september 2019
Q210 augustus 2014 => ingeruild met 211.000 km

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
gurpad
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 4
Berichten: 109
Lid geworden op: 10 apr 2015 17:01
Actief als: particulier
Locatie: Breda

Re: Meest klantvriendelijke laad aanbieders

Bericht door gurpad »

Het blijft mooi om de prijsverschillen te zien voor het snelladen per kWh.
Voor de incidentele gebruikers zonder contract afspraken is dat nu:
Allego :0,69 per kWh - Fastned: 0.59 - AH/Fastned:0.59 - Shell 0.55 - Nuon/Mac Donalds 0.55 - Lidl - gratis
De lijst van aanbieders is vast niet compleet.
Toch iets om in de gaten te houden dat kan de onderlinge concurrentie alleen maar bevorderen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht