Na update pakt r link mijn kaart niet meer

De R-Link zit in alle nieuwere Renaults. Lees hier waar anderen tegen aan lopen, of plaats zelf iets
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Loes
Lid
Lid
Posts in topic: 14
Berichten: 60
Lid geworden op: 05 dec 2006 14:12

Na update pakt r link mijn kaart niet meer

Bericht door Loes »

Beste mensen,

Ik baal als een stekker. Ik heb mijn sd Europa kaart geüpdate via r link toolbox. Alles gaat goed, krijg melding dat na update van ongeveer 10 minuten de sd kaart op to date Is. Ga ik naar dr auto ,de kaart erin. Gaf aan nieuwe update gevonden en bevestigd dat hij die moet installeren. Na paar minuten krijg ik melding dat het in dit systeem niet kan. Heel erg vreemd want hij werkte gewoon daarvoor op versie 9.95. Heb hem als eens geüpdate na mijn aflevering nieuwe auto, Renault captur en heb exact hetzelfde gedaan toen werkte het perfect en nu dit. Wat balen.

Hoe kan dit nou? Ik zal bijlage erbij doen van melding verdorie is het nu echt zo dat ik weer nieuwe kaart moet kopen.

Wie kan mij alsjeblieft helpen,
Loes
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Marguerite
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 589
Lid geworden op: 10 jul 2014 10:41
Actief als: particulier
Locatie: Delft

Re: Na update pakt r link mijn kaart niet meer

Bericht door Marguerite »

Heb je hem wel met draaiende motor in de auto gestopt?
Mijn tweede, wegens succes geprolongeerd!
Captur Phase 2 Intens, Ocean Blue met zilverkleurig dak, afneembare trekhaak. 16-07-2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Loes
Lid
Lid
Posts in topic: 14
Berichten: 60
Lid geworden op: 05 dec 2006 14:12

Re: Na update pakt r link mijn kaart niet meer

Bericht door Loes »

Ja dat heb ik gedaan. Eerst sd erin toen auto aan en laten draaien. Update zag hij wel dus bevestig ik installeren en daarna geeft hij Dus aan dat het niet op dit systeem kan. Zit ik nu aan een nieuwe kaart vast. Balen hoor.

Terug in laptop ook gedaan maar r link toolbox zegt dat de kaart up toe date is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Marguerite
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 589
Lid geworden op: 10 jul 2014 10:41
Actief als: particulier
Locatie: Delft

Re: Na update pakt r link mijn kaart niet meer

Bericht door Marguerite »

Misschien even de truc toepassen:
5x kort op de home knop op RLink drukken.
Is een soort reset....
Mijn tweede, wegens succes geprolongeerd!
Captur Phase 2 Intens, Ocean Blue met zilverkleurig dak, afneembare trekhaak. 16-07-2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Loes
Lid
Lid
Posts in topic: 14
Berichten: 60
Lid geworden op: 05 dec 2006 14:12

Re: Na update pakt r link mijn kaart niet meer

Bericht door Loes »

Helaas werkt niet. Hoe kan dat nou. Heb 5 keer de navigatie knop uit en aan gezet zoals je zei op de home knop. Die bedoel je toch?

Heb hem wel tig keer in de laptop gehad.r link toolbox geeft echt aan dat de kaar ge update is. Ik kan daar verder niets meer doen.

In de auto de SD kaart erin en geeft steeds dezelfde melding. Bah ik baal er zo van.

Wat dan nu, zit ik weer aan een nieuwe kaart van ruim 120 euro. Dat kan toch niet de bedoeling zijn. Nieuwe auto 3 jaar Live abonnement en dan dit.

Wat kan ik nog doen??

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Marguerite
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 589
Lid geworden op: 10 jul 2014 10:41
Actief als: particulier
Locatie: Delft

Re: Na update pakt r link mijn kaart niet meer

Bericht door Marguerite »

Nieuwe auto met update abonnement, dan nu gewoon regelrecht naar de dealer terug.
Mijn tweede, wegens succes geprolongeerd!
Captur Phase 2 Intens, Ocean Blue met zilverkleurig dak, afneembare trekhaak. 16-07-2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Loes
Lid
Lid
Posts in topic: 14
Berichten: 60
Lid geworden op: 05 dec 2006 14:12

Re: Na update pakt r link mijn kaart niet meer

Bericht door Loes »

Dit is de melding. Je kunt de kaart niet gebruiken in dit systeem.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Loes
Lid
Lid
Posts in topic: 14
Berichten: 60
Lid geworden op: 05 dec 2006 14:12

Re: Na update pakt r link mijn kaart niet meer

Bericht door Loes »

Ok dan morgen naar de dealer.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Marguerite
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 589
Lid geworden op: 10 jul 2014 10:41
Actief als: particulier
Locatie: Delft

Re: Na update pakt r link mijn kaart niet meer

Bericht door Marguerite »

Hou je ons op de hoogte??
Mijn tweede, wegens succes geprolongeerd!
Captur Phase 2 Intens, Ocean Blue met zilverkleurig dak, afneembare trekhaak. 16-07-2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Loes
Lid
Lid
Posts in topic: 14
Berichten: 60
Lid geworden op: 05 dec 2006 14:12

Re: Na update pakt r link mijn kaart niet meer

Bericht door Loes »

Jazeker zal ik doen. Ben zelf ook benieuwd wat het kan zijn en vooral of de dealer mij helpt want meestal zijn dingen als navigatie voor hen bijzaak maar voor mij niet. Het is een nieuwe auto dus moeten ze ernaar kijken .ik kan verder niets meer en doen, alles is zoals het moet. Zo Raar dat de kaart up to date is en ook aangegeven leren p0 r link toolbox dan zou je zeggen dat de melding van het kan niet in dit systeem niet mogelijk is.

Ik ga straks naar de dealer en zal jullie op hoogte houden zodat ook anderen misschien er later wat aan hebben hier.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Loes
Lid
Lid
Posts in topic: 14
Berichten: 60
Lid geworden op: 05 dec 2006 14:12

Re: Na update pakt r link mijn kaart niet meer

Bericht door Loes »

Jazeker zal ik doen. Ben zelf ook benieuwd wat het kan zijn en vooral of de dealer mij helpt want meestal zijn dingen als navigatie voor hen bijzaak maar voor mij niet. Het is een nieuwe auto dus moeten ze ernaar kijken .ik kan verder niets meer en doen, alles is zoals het moet. Zo Raar dat de kaart up to date is en ook aangegeven leren p0 r link toolbox dan zou je zeggen dat de melding van het kan niet in dit systeem niet mogelijk is.

Ik ga straks naar de dealer en zal jullie op hoogte houden zodat ook anderen misschien er later wat aan hebben hier.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

cortrans
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 144
Lid geworden op: 14 feb 2018 11:45
Actief als: particulier
Locatie: Beverwijk (nl)
Contacteer:

Re: Na update pakt r link mijn kaart niet meer

Bericht door cortrans »

De update van de kaart zit gekoppeld aan je account dus je hoef je geen zorgen te maken dat je weer een nieuwe kaart moet kopen, dus dat scheelt in ieder geval.....


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
(ex) bezitter van een Mégane 1.5 dCi Bose uit 2016, Kleur: Rouge Flamme, Easy Life Pack, 8,7 inch R-Link 2

Gr. Cor

Zonder (auto)transport staat alles stil
www.beroepschauffeurs.com

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Loes
Lid
Lid
Posts in topic: 14
Berichten: 60
Lid geworden op: 05 dec 2006 14:12

Re: Na update pakt r link mijn kaart niet meer

Bericht door Loes »

Vanmorgen nog voor laatste keer laptop aan. Sd kaart erin en naar website r link store, ingelogd en goed doorlopen. Mijn live abbonnement heeft hij gedownload, kennelijk was dat niet gebeurd. Alles opnieuw gedownload. Kaart eruit en nu zit ik in de auto. Sd kaart erin auto starten en de melding komt nog niet maar zie nu dat hij zegt systeem bijwerken. Zie foto z ik hoop zo dat wat Het dan is en zo gaat werken.

Je hoort Het zo.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Loes
Lid
Lid
Posts in topic: 14
Berichten: 60
Lid geworden op: 05 dec 2006 14:12

Re: Na update pakt r link mijn kaart niet meer

Bericht door Loes »

Ik heb idd abbonnement en sd kaart is geregistreerd op mijn captur. Hij loopt nog steeds. Misschien ritje naar dealer niet nodig ? Zal zo resultaat melden als hij echt klaar is met bijwerken maar deze melding ziet er beter uit toch?

Nieuwe kopen zou gewoon zonde zijn, ik bedoel kan hem wel betalen maar toch je wilt dat alles werkt zoals je de auto hebt gekocht toch en ik ben in update niet zo een held. Denk vaak dat ik er niet goed mee om kan gaan.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Loes
Lid
Lid
Posts in topic: 14
Berichten: 60
Lid geworden op: 05 dec 2006 14:12

Re: Na update pakt r link mijn kaart niet meer

Bericht door Loes »

Nee dus, klotezooi.

Gaf aan alles geïnstalleerd, opnieuw opgestart en weer de melding. Gatverdamme

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Loes
Lid
Lid
Posts in topic: 14
Berichten: 60
Lid geworden op: 05 dec 2006 14:12

Re: Na update pakt r link mijn kaart niet meer

Bericht door Loes »

Foto
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Loes
Lid
Lid
Posts in topic: 14
Berichten: 60
Lid geworden op: 05 dec 2006 14:12

Re: Na update pakt r link mijn kaart niet meer

Bericht door Loes »

Zit bij dr dealer. Zijn niet blij want voor hen zal navigatie bijzaak zijn. Ze vermoeden dat r link zelf een software update nodig heeft. De sd kaart is wel goed. Nu staat auto binnen en gaan ze kijken.

Vind het alleen zo vreemd want voor dr update gisteren werkte de kaart toch, wat kan dan nu ervoor zorgen dat het opeens niet werkt. Zit er dan iets in de update, nieuwe versies wat ban r link andere software vereist?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Loes
Lid
Lid
Posts in topic: 14
Berichten: 60
Lid geworden op: 05 dec 2006 14:12

Re: Na update pakt r link mijn kaart niet meer

Bericht door Loes »

Nou ze denken dat op onverklaarbare wijze de kaartupdate van Europa voor r link 2 is gedaan en dat wil natuurlijk niet. Wel vreemd dat dat gebeurd is want als je je aanmeld bij tomtom weet hij wat je voor een systeem hebt. Ik heb al eens update gedaan en dat ging goed. Ze gaat dit terug leggen bij Renault Nederland. Voor nu heb ik een tijdelijke nieuwe kaart gekregen die terug moet omdat die voor nieuwe auto/klant is besteld. Deze sd kaart Heeft oudere versie 9.70. Ze bestellen voor mij een nieuwe en dan gaan we samen die kaart updaten naar de laatste versie op mijn laptop. Vind het wel raar dat w.s dus foute kaart voor mijn systeem door tomtom op de kaart is gezet. Ze wisten niet of je de nieuwe updates weer terug kon zetten vandaar tijdelijk andere kaart tot de nieuwe voor mij er is.

Blijf het wel raar vinden. Als nieuwe kaart er is wil ik natuurlijk laatste versie hebben en wat dan, werkt het dan wel.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: Na update pakt r link mijn kaart niet meer

Bericht door Theo-R-link »

En hebben ze ook gezegd, zoals bij Renault regel is, dat jij de enige bent met problemen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Loes
Lid
Lid
Posts in topic: 14
Berichten: 60
Lid geworden op: 05 dec 2006 14:12

Re: Na update pakt r link mijn kaart niet meer

Bericht door Loes »

Goedemorgen,

Hier nog even een update over probleem verkeerde versie Door tomtom op de sd kaart gezet.

De dealer heeft contact gehad met renault nederland. Zij geven aan dat mijn probleem niet bekend is bij anderen wat ik heel raar vind want zou ik nu echt de enige zijn waarbij automatisch de verkeerde update op de kaart is gezet voor mijn nieuwe captur.
Ik kan nu een nieuwe europa kaart ophalen bij de dealer. Die heeft één van de laatste versie. Ben er blij mee en hoop wel dat ze ook die drie jaar gratis abonnement erbij hebben gedaan wat bij nieuwe auto hoort.

Maar dan daarna als ik weer een nieuwe versie wil updaten wat dan?. Krijg ik dan weer hetzelfde. Wat kunnen jullie mij adviseren ?. Moet ik mijn hele acount bij Tom toolbox verwijderen en opnieuw aanmelden met dan weer opnieuw invoeren van mijn auto met zijn gegevens zodat tomtom toolbox weet welke auto ik heb en de goede kaart erop word gezet? Wat kan ik beste doen als ik de nieuwe kaart van de laatste versie wil voorzien. Moet ik in mijn instellingen in toolbox wat verwijderen zodat de nieuwe kaart wel de juiste erop zet?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: Na update pakt r link mijn kaart niet meer

Bericht door Theo-R-link »

Dat is het vaste antwoord van Renault en ook hun dealers: jij bent de enige.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Poirot
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 28
Lid geworden op: 30 mei 2014 22:34
Actief als: particulier

Re: Na update pakt r link mijn kaart niet meer

Bericht door Poirot »

Beste Loes, je kan daar zelf niets aan doen. Ik heb al een 3 jaar abonnement sinds 2-10-2016
Het eerste jaar geen updates gelukt. Wel steeds va Renault een nieuwe kaart gekregen na aandringen. Kaartjes naar Portugal gestuurd. De dealer heeft updates geprobeerd. Januari 2018 heb ik een update geprobeerd, en die lukte. Daarna nooit meer gelukt. Dit forum staat vol met dezelfde problemen. Wat te doen? Ik heb het zo opgelost. Mijn auto is na 5 jaar in januari ingeruild. In april komt mijn nieuwe Captur . In het koopcontract staat nu, als de update niet lukt dan zorgt de dealer voor een update. Ik ga niet meer dagen proberen en me ergeren over de updates. De dealer zorgt tot april 2022 ervoor. Als ik jou was ging daar ook voor terug naar je dealer, jeschrijft dat het een nieuwe auto is, dus kan dat best geregeld worden
Sinds mei 2014 clio estate flame city extra comfort extra r-link

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht