Glazen Dak Vocht & Lekkage

Algemene zaken ten aanzien van de Twingo

Topic author
NVriezen
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jan 2019 12:24
Actief als: particulier

Glazen Dak Vocht & Lekkage

Bericht door NVriezen »

Hallo mensen,

Al sinds dat ik de auto heb gekocht, heb ik last van lekkage in de auto.
Mijn Twingo I Helios uit 1999 heeft een glazen dak (volgens mij is dat kenmerkend voor de Helios uitvoeringen) en werkt zoals ik weet naar behoren.
Alles dicht netjes af en heb al een paar keer de gootjes schoon gemaakt.

Toch komt er rechts achter water naar binnen. Als ik een rotonde op ga of af rijd dan kan ik achter me het water horen vallen.
Dit gebeurd niet in drupjes maar echt in stralen. Sinds kort heb ik eindelijk een nieuwe vochtvreter er in gezet.
Deze staat nu op de achterbank met een zeil er onder. Zo komt al het water op het zeil en in de vochtvreter terecht.
Dit kan al snel een liter een liter worden. Terwijl de auto best veel stil staat.

Nu zijn we zelf niet vreemd met Renault autos. We rijden namelijk niets anders.
Mijn broer heeft daarnaast ook heel wat kennis in huis over Renault autos.
Toch probeer ik hier een oplossing te vinden, want wij zijn ten einde raad.
We hebben samen namelijk het hele dak er al een keer af gehad. Daarbij merkte ik dat er een moer gecorrodeerd is.
Dit terwijl ik vermoed dat de moer van aluminium is. De bruine aanslag komt dus ergens anders vandaan, daarom denk ik dat de lekkage in de buurt van die moer moet zitten.

Maar zoals ik al zei hebben we het dak er volledig af gehad. Nergens hebben we ook maar iets kunnen vinden wat ons een vermoeden kan geven.
We denken nu dat het iets te maken kan hebben met de gemonteerde spoiler. Toch lijkt dit me sterk, omdat de spoiler verder naar achter gemonteerd zit. De auto is het meest vochtig direct boven de luidspreker rechts achter in.

Dus na het hele dak verwijderd te hebben, opnieuw kit aangebracht te hebben, alle gootjes nagekeken te hebben en zelfs nog aan de bovenkant het glas afgekit te hebben kunnen we niet vinden waar dat water nu vandaan komt. Ik hoop dat iemand hier met een frisse blik naar kan kijken en me een nieuwe richting op kan sturen. Ik wil gewoon mijn passagiers weer droog kunnen vervoeren en niet dat het hele dak zeik nat is.

Alvast hartelijk bedankt!

UPDATE:
Zojuist nog even een kijkje genomen. De spoiler zit op de achterklep gemonteerd en daar komt het water niet naar binnen. Ik merkte wel op dat er een grote druppel aan de gecorrodeerde moer hangt. Terwijl de andere moeren alleen een beetje vochtig zijn. Toch zou ik niet weten hoe het water daar naar binnen komt als het afgekit is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht