Zo maar wat mijmeringen;
Het verdienmodel van de dealer in de toekomst zal niet bestaan uit de marge op pollenfilters vermoed ik en als die besparing bij jou zeer welkom is moet je het doen, maar de achterliggende gedachte is “leven en laten leven” en “niet het onderste uit de kan halen”, om maar wat levenswijsheden aan te halen. Die filosofie moet van twee kanten konen en bezien worden in het licht van de mogelijkheden, zoals ook aangehaald wordt.
Van mijzelf heb ik een idee hoe ik er in sta (kan staan), van de dealer weet ik dat niet altijd; 1 dealer kan ik wel schieten, de andere kon ik schieten, maar draag ik nu een zeer warm hart toe. Het verloop onder personeel is hoog, de ZE verkopers wisselen met regelmaat. Ik zie de hand van RNL die hierin tracht te sturen, maar intern net zo goed werk heeft om het in goede banen te leiden. Niet perse een RNL dingetje, want voor veel organisaties is het een hele truc om de kikkers in de kruiwagen te houden. Ik denk dat mijn dealer en ik momenteel zen zijn
Een paar dealer gerichte gevalletjes;
De inruil die we destijds kregen op onze ZOE Life, kon niet rechtgepraat worden met de opbrengst van een paar pollenfilters, dat hebben we dus niet gedaan, we rijden nog prima tevreden in de ZOE. De wereld ziet er inmiddels wat anders uit
Onze ZOE Zen was niet zo Zen eind vorig jaar en moesten we achterlaten met een overleden 12v accu. De specialist in huis meende dat het ondanks meldingen van ZOE nog wel ff kon, niet dus. Zen netjes opgehaald met de Renaultservice voor nop, naar de dealer, nieuwe accu voor niet teveel, onderhoudbeurtje en Zen is weer helemaal ok.
Onlangs een beetje mogen helpen om een reparatie van het gierend lager dat door de dealer bij de ZOE-rijder In rekening werd gebracht, toch kosteloos te laten vergoeden door RNL. Eind goed al goed en RNL laat zien haar belofte te houden tav reparaties van mankementen aan de eerste ZOE’s ook als ze al ouder zijn dan 5 jaar met meer als 100k op de teller.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh