Vervangen of laten maken: Slot los

Stel hier de overige vragen die met Twingo techniek te maken hebben.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
tasja71
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 4
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 jun 2008 21:36

Vervangen of laten maken: Slot los

Bericht door tasja71 »

Gisteren heb ik een Twingo gekocht uit 1996. Echter, het slot van de bestuurder zit wat los. Die moet dus vervangen of gerepareerd worden. Volgens de verkoper kan de garage dit eenvoudig doen en kost het niet veel. Maar nu zit ik te denken om evt. centrale vergrendeling in te bouwen, mocht dat betaalbaar zijn.

Ik ben heel benieuwd naar jullie mening en advies.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

henny
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 2
Berichten: 109
Lid geworden op: 06 jan 2007 20:00
Actief als: particulier
Locatie: Ouderkerk aan de Amstel

Bericht door henny »

Gefeliciteerd met de aankoop!
Ik begrijp dat het deurslot los zit? dit is idd redelijk snel vast te zetten. Ook de slotvanger (het deel waar het deurslot in valt) is zeker snel vast te zetten. Maar misschien bedoel je het contactslot? dat is lastiger maar zeker mogelijk. Achteraf inbouwen van centrale deurvergrendeling is ook mogelijk. Originele Renault parts gebruiken is een super dure en misschien onmogelijke oplossing. Autosloop onderdelen wel zijn redelijk goed te koop maar is een ook een dure oplossing. (arbeidsloon). Er zijn ook zg aftermarket kitjes to koop (kijk eens op Marktplaats). Dit zijn twee electrische motoren welke aangestuurd worden door een afstandbediening. (dit zijn dus geen Renault onderdelen). Maar als dit laat inbouwen door een garage zal het ook duur zijn. Dus effe informeren bij de garage of een handige klusser zoeken. (er van uitgaand dat je zelf zo'n klus niet kan doen) succes Henny

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
tasja71
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 4
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 jun 2008 21:36

Bericht door tasja71 »

Nee, het gaat echt om het deurslot. Ik zal morgen anders een foto maken. Een collega gaf aan dat ik er makkelijk bij kan door de bekleding van de deur te verwijderen. Maar goed, wat moet ik dan hoe vastmaken. :) Tja, ik ben best een handig vrouwtje, maar beter een keer te veel vragen dan te goed slopen. ;)

En bedankt voor de felicitatie. Ik ben voorlopig erg gelukkig met mijn karretje. :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

henny
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 2
Berichten: 109
Lid geworden op: 06 jan 2007 20:00
Actief als: particulier
Locatie: Ouderkerk aan de Amstel

Bericht door henny »

Hoi
Draai de drie torx boutjes aan de buitenkant van de deur vast, zie de foto.
Henny
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Rossy
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 2825
Lid geworden op: 30 sep 2004 00:34
Actief als: particulier
Locatie: Emmeloord

Bericht door Rossy »

Dat is voor als het slotmechanisme los zit.
Ik heb het idee dat hier de slotcilinder bedoeld wordt.
Die is als volgt vast te zetten.
- Demonteer van de deurbekleding de volgende zaken: handgreep, deurbediening, ruitslinger.
Ruitslinger is gewoon trekken, kan flink vastzitten dus flink aan gaan trekken, de rest zit vast met schroeven Torx 20.
- Demonteer de deurbekleding.
Deze zit vast met klemmen en kit :x (rommel, pas op!).
Nu kan je bij het binnenwerk van het portier.
De slotcilinder wordt met een metalen schuif op de plek gehouden.
Misschien dat deze nog onder in de deur ligt, dan heb je geluk.
Wanneer deze niet meer aanwezig is hier een nieuwe voor halen, zijn niet zo gek duur.
Opbouwen in omgekeerde volgorde.

Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renier
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 2
Berichten: 3879
Lid geworden op: 23 feb 2007 13:45
Actief als: particulier
Locatie: Groningen

Bericht door Renier »

Ik heb een tijd geleden bij zowel een inbouwbedrif als een garage gevraagd wat het zou kosten om bij mijn Twingo uit '99 (met af fabriek IR Centr. Vergr.) een FM CV systeem in te bouwen.

De kosten zitten hem vooral in het inbouwwerk, de setjes zelf zijn niet zo duur. Ik kreeg een offerte van €170,- en een offerte van €150,-.

Voorlopig laat ik het maar zo, voor mij teveel geld voor zo'n oude auto, dan maar goed richten met de IR afstandsbediening :wink:
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
tasja71
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 4
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 jun 2008 21:36

Bericht door tasja71 »

Die van mij is helaas niet voorzien van centrale vergrendeling. Als het wel zo is, dan heeft de oude eigenaar 'm goed gesloopt. Net als het slot van de kofferbak overigens. Die gaat amper open en als ie open is gaat ie amper dicht. Ach ja, 't is een autootje voor weinig, dus ik mag er niet teveel van verwachten, maar € 170,00 is voor mij toch wel het overwegen waard. Is dat incl. sloten? ('k heb 0,0 verstand van die zaken. Gelukkig wel handig, dus met een paar goede tips kom ik een eind)

En inzake hoe ik het slot moet vastzetten: zaterdag ga ik daar eens goed de tijd voor nemen. :) Bedankt!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renier
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 2
Berichten: 3879
Lid geworden op: 23 feb 2007 13:45
Actief als: particulier
Locatie: Groningen

Bericht door Renier »

tasja71 schreef:Die van mij is helaas niet voorzien van centrale vergrendeling. maar € 170,00 is voor mij toch wel het overwegen waard. Is dat incl. sloten?
Nee, die van mij is dus al voorzien van sloten met centrale vergrendeling. Er zitten dus in ieder portier en de kofferbal kleine motortjes van het CV systeem wat bij drukken op de sleutel de auto vergrendelet en ontgrendelt. Bij mij zou dus alleen de aansturin vervangen moeten worden (het ontvangst gedeelte), maar dat is dus nog steeds zoveel geld.

Bij jou zouden die motortjes ook geplaatst moeten worden, dus nog wat duurder (weet niet hoeveel).

Ik heb bij de Renault dealer laatst ook het kofferbakslot moeten laten vervangen, die ging ook niet goed meer dicht na 10 jaar. Op een gegeven moment is zo'n slot gewoon moe. Kostte gelukkig niet veel.
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
tasja71
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 4
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 jun 2008 21:36

Bericht door tasja71 »

Hmm... dan zaterdag maar even langs de garage rijden. ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht