megane 2 dashboard melding capteur temperature d'eau

Zit het onder de motorkap en is het niet elektrisch ? Dan is dit de juiste rubriek
Plaats reactie

Topic author
cordesweg
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 126
Lid geworden op: 23 jul 2017 10:16
Actief als: particulier

megane 2 dashboard melding capteur temperature d'eau

Bericht door cordesweg »

Hoi,

Vandaag even dashboard in test gezet en toen kwam deze melding:

capteur temperature d'eau

Normaal zou daar OK moeten staan maar kennelijk zit er toch iets niet lekker. Ik heb dus twee dagen geleden de motor vervangen en zit nu met een aantal meldingen.

Het ABS lampje brand. Ik neem aan een stekker die niet lekker zit nadat ik hem heb terug geplaatst.

Motormanagment lampje brand en gaf melding crankshaft sensor. Ga we vanuit dat de stekker niet goed contact maakt of de bdp sensor is overleden tijdens de bak overzetten.

En dus de melding capteur temp d'eau wat volgens mij inhoud dat de temperatuursensor niet werkt. Vreemd want de temperatuur meter doet het naar mijn inziens redelijk. Of zit ik nu echt fout?

Als iemand kan meedenken, graag. Persoonlijk denk ik aan stekkers die niet goed zitten of slecht contact maken. Bijvoorbeeld, de claxon werkt ook niet :lol:

Enfin, misschien heeft iemand hier een helder moment want mijn hoofd loopt even over na het blok vervangen. :fp:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

UCH
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 97
Lid geworden op: 15 jan 2011 13:16
Actief als: particulier

Re: megane 2 dashboard melding capteur temperature d'eau

Bericht door UCH »

Eerst maar eens dashboard taal in nl zetten en fouten wissen,
stuk rijden (als ie loopt) en kijken wat er terugkomt en aan de hand daarvan storing zoeken

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
cordesweg
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 126
Lid geworden op: 23 jul 2017 10:16
Actief als: particulier

Re: megane 2 dashboard melding capteur temperature d'eau

Bericht door cordesweg »

Nederlands zetten? Geen idee hoe dat moet.

Heb ook niet het idee dat je dit deel van taal kan veranderen tenzij je een clip hebt.

De auto is nu volledig uitgelezen met een autel en alle meldingen zijn gewist. Wat ik nog weet is, een probleem met koelwatersensor kan leiden tot veel spookproblemen. Althans, bij de Twingo was dit wel zo. Dus heb ik de stekker van de temperatuursensor afgetrokken, schoongemaakt en opnieuw terug geplaatst Motorlampje is dus nu uit en ik zit enkel nog met de abs melding.

Ik ben bang dat ik de sensor zelf moet vervangen. Nu zie ik dat je deze los kan bestellen? Zie namelijk veel tegenstrijdige berichten op het internet. Dus misschien weet iemand hier of de sensor met draad is te vervangen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
cordesweg
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 126
Lid geworden op: 23 jul 2017 10:16
Actief als: particulier

Re: megane 2 dashboard melding capteur temperature d'eau

Bericht door cordesweg »

Hahaha hahaha, te vroeg gejuigd.

Motorlampje brand weer. Dus ik wacht ff tot ik weer tijd heb om hem uit te lezen. Ondertussen hoop ik of iemand weet of de sensor van het ABS los is te vervangen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht