Aandrijfgeluiden

Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 15
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Aandrijfgeluiden

Bericht door GertjanVB »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

De ultieme test is achteruitrijden. Hoor je het geluid dan niet, dan is het een versleten lager dat tot vervanging van de motor zal leiden. Nu is 80km/h achteruit niet aan te bevelen en als dit het gebied met het geluid is, lijkt het me niet dat dat het lager is, maar dat de oorzaak ergens anders gezocht moet worden (vibratie van een onderdeel; zit het "radiator"rooster in de bumper goed vast).

De nieuwe motor vertoont dit euvel niet, het is de eerste lichting die er last van had. Er wordt geen bevestiging op papier gegeven dat je weer 5 jaar garantie hebt, maar Renault heeft aangetoond coulant met dit soort "eerste exemplaren problemen" om te gaan en het probleem zal zich niet weer voordoen (en dat moet nog aangetoond worden natuurlijk)
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RudyH
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 535
Lid geworden op: 14 apr 2015 23:01
Actief als: particulier

Aandrijfgeluiden

Bericht door RudyH »

Afgelopen woensdag bij HarmOtten geweest en een bakkie gedronken.

Wilde de auto laten uitlezen ivm de firmware. Ware het niet dat dit ook in CanZE staat duuuhhhh

Daarnaast bevestigd Harm ook waar ik al bang voor was. Bij mij wordt het geluid ook steeds luider. Bij 34km is het geluid het hardst. Klein beetje gas geven en langs een pand rijden hoor je het geluid heel goed. Aanstaande donderdag gaat de ZOE naar de dealer. Wordt vervolgd.

ZOE is van oktober 2013.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Rij elektrisch

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RudyH
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 535
Lid geworden op: 14 apr 2015 23:01
Actief als: particulier

Re: Aandrijfgeluiden

Bericht door RudyH »

Vanmorgen bij de Renault dealer de ZOE weg gebracht en o.a. het aandrijf geluid ter sprake gebracht. Toevallig kwam forumlid Renault15.17 ook aangereden en met 2 man het probleem aangekaart. Ben benieuwd of er actie uit voor vloeit.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Rij elektrisch

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 1
Berichten: 3028
Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Aandrijfgeluiden

Bericht door renault15.17 »

Inderdaad, goed dat we er tegelijk waren. Ik heb het vorig jaar juni bij de servicebeurt al aangekaart en daarna nog een paar keer, maar het wordt tot nu toe afgedaan "als een normaal geluid van de elektromotor". Ik ben benieuwd of we nu samen sterker staan.
Ik heb al overwogen om een second opinion te gaan vragen bij een andere dealer.

NB mijn ZOE is vandaag bij de dealer voor het vervangen van de TCU.
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RudyH
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 535
Lid geworden op: 14 apr 2015 23:01
Actief als: particulier

Re: Aandrijfgeluiden

Bericht door RudyH »

We houden wel even contact.
Rij elektrisch

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

rgr
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 148
Lid geworden op: 10 mar 2014 14:40
Actief als: particulier

Re: Aandrijfgeluiden

Bericht door rgr »

Die van mij is dus maandag aan de beurt. Ik ben benieuwd... Zal gelijk even vragen naar de nieuwe TCU. De reparatiekosten a 450 euro (coulance) waren me te hoog, kijken of er nog rek in zit.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



AlexZoe
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 96
Lid geworden op: 10 sep 2014 11:55
Actief als: particulier

Re: Aandrijfgeluiden

Bericht door AlexZoe »

Vandaag diagnose laten doen bij de dealer, eind Juni heb ik de afspraak staan om de aandrijving van mijn (franse) 2013 Zen met 42.000 op de klok te vervangen, de wagen is dan twee dagen bij Janssen-Kerres in Heerlen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RudyH
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 535
Lid geworden op: 14 apr 2015 23:01
Actief als: particulier

Re: Aandrijfgeluiden

Bericht door RudyH »

Goed om te horen.

Gisteren heb ik samen met Renault15.17 het probleem aan gekaart en de uitkomst is verrassend.
De ZOE van Renault15.17 wordt de aandrijflijn vervangen (60.000km) en bij mijn ZOE willen ze het nog even aankijken. (27.000km).

Beide ZOE's uit 2013.
Rij elektrisch

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 22
Berichten: 941
Lid geworden op: 04 jul 2013 13:40
Actief als: particulier

Re: Aandrijfgeluiden

Bericht door PieterZoe »

Vergeet niet de olietest te laten doen. Beetje versnellingsbakolie aftappen en analyseren. Is standaardprocedure in garage. Bij auto's 'met aandrijfgeluid' is de olie enigszins troebel/zijn er deeltjes zichtbaar in de olie

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RogerS
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 1
Berichten: 101
Lid geworden op: 03 aug 2013 07:15
Actief als: particulier

Re: Aandrijfgeluiden

Bericht door RogerS »

AlexZoe schreef:Vandaag diagnose laten doen bij de dealer, eind Juni heb ik de afspraak staan om de aandrijving van mijn (franse) 2013 Zen met 42.000 op de klok te vervangen, de wagen is dan twee dagen bij Janssen-Kerres in Heerlen.
Goed om te horen. 2 juni moet ik even met de auto van de vrouw langsgaan voor een firmware update die remote niet lukt. Omdat onze Zoe ook last heeft gekregen van aandrijfgeluiden zal ik dat bij Kerres bespreken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Casss
Donateur
Donateur
Posts in topic: 2
Berichten: 278
Lid geworden op: 02 jun 2014 22:08
Actief als: particulier

Re: Aandrijfgeluiden

Bericht door Casss »

Ook die van ons is nu aan de beurt. Er wordt een nieuwe motor besteld, sommige formleden spreken aandrijfunit?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



12Charge
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 43
Lid geworden op: 16 apr 2015 12:08
Actief als: professional

Re: Aandrijfgeluiden

Bericht door 12Charge »

@allen,

Rij nu sedert 2 maanden mn eigen Zoe Intens, gekocht in Kampen. Ga zo direct ook t geluid controleren, gezien t feit dat t bekend voorkomt. Nu nog garantie, dus zeker nuttig. Rij ongeveer 2 á 3000 km/maand, dus zeker nuttig om vooraf te regelen. Hoor ook graag jullie bevindingen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ser
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 40
Lid geworden op: 20 jan 2015 11:38
Actief als: particulier

Re: Aandrijfgeluiden

Bericht door Ser »

24k op de teller nu en het geluid is nu echt hinderlijk. Het mooie aan volledig elektrisch rijden was juist die stilte. Vorig jaar erkende de dealer het niet. Maar nu is het zo aanwezig en vervelend dat ik opnieuw zal vragen voor een oplossing

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 18
Berichten: 2715
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Aandrijfgeluiden

Bericht door zoe2goe »

Ser: zie wat PieterZOe hierboven zegt. Dat is een "harde" test. Ook al j het geluid NIET hoort als je achteruit rijdt is een duidelijke giveaway dat het het lagerprobleem is.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Casss
Donateur
Donateur
Posts in topic: 2
Berichten: 278
Lid geworden op: 02 jun 2014 22:08
Actief als: particulier

Re: Aandrijfgeluiden

Bericht door Casss »

Sinds vanmiddag de Zoe weer terug met een nieuwe motor. :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RudyH
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 535
Lid geworden op: 14 apr 2015 23:01
Actief als: particulier

Re: Aandrijfgeluiden

Bericht door RudyH »

Welkom bij de nieuwe motoren club.
Ik rijdt sinds vrijdag ook met een nieuwe motor en je hoort het verschil wel degelijk.
Rij elektrisch

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



AlexZoe
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 96
Lid geworden op: 10 sep 2014 11:55
Actief als: particulier

Re: Aandrijfgeluiden

Bericht door AlexZoe »

Bij deze een Kopie van de 0 factuur die ik heb gevraagd aan de dealer. :Yes:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Z.E.Paulus
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 94
Lid geworden op: 28 jun 2015 16:49
Actief als: particulier

Re: Aandrijfgeluiden

Bericht door Z.E.Paulus »

Ook onze Renault Kangoo ZE gaat onder garantie een nieuwe EMR krijgen... aandrijfgeluiden-t24526.html
Volgende week wordt de "hart-operatie" uitgevoerd... :dance:
Renault Zoe Intense (mei 2013)
Renault Kangoo Express ZE (februari 2013)
Zero "fossiele brandstof in de auto" Emissie... :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

E-richard
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 5
Berichten: 18
Lid geworden op: 05 mar 2018 16:49
Actief als: particulier
Locatie: Heerhugowaard

Re: Aandrijfgeluiden

Bericht door E-richard »

Beste mede forum gebruikers,

Ik ben sinds kort in het bezit van een mooie Zoë.
Deze Zoë heb ik tweedehands van een mede forum gebruiker overgenomen en ben daar zeer content mee.

Nu is het zo dat ik bij de onderhoudsbeurt op KM stand 101300 paar weken terug geconstateerd dat mijn aandrijflijn ook vernieuwd moet worden.
Kosten voor dit leuke extraatje is 3400€ en werd eerste instantie 1/3 vergoed en na een coulance aanvraag door mijn dealer 55%.

Nu ben ik naar de rechtsbijstand gestapt om te kijken wat er juridisch mogenlijk is en om uiteraard te kijken wat ik nog los kan krijgen.

Ik ben van mening dat een auto die dus soort van onderhoudsvrij zou moeten zijn en daarbij ook veel minder draaiende delen heeft toch niet bij een ton aan km’s klaar is en vernieuwd moet worden.

Deze aandrijflijn is van de eerste generatie en heeft dus de bekende aandrijfgeluiden probleem zoals hier in dit draadje besproken is.

Nu is mijn vraag of er mensen bereid zijn om voor mij als bewijslast hun reparatie verhaal(incl garantiebepaling) te willen overleggen zodat ik hiermee een soort van bewijslast kan maken naar renault Nederland en daarmee mijn kosten te verlagen of zelfs te verdwijnen.

Mochten er vragen zijn en/of aanvullingen dan hoor ik dat heel graag want ik heb helaas geen lotterij gewonnen en de spaarpot is ook leeg door de aankoop van de Zoe.

Alvast bedankt

Gr. E-richard

Ps ik heb een draadje laatst aangemaakt met mijn verhaal onder de noemer “motorwissel”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 18
Berichten: 2715
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Aandrijfgeluiden

Bericht door zoe2goe »

Volgens mij is op de oude ZOEs simpelweg een garantie van 5 jaar op de aandrijflijn (of uit mijn hoofd 160000 km, welke eerder komt). Wat dat precies betekent staat zeer concreet op de website. Ik geloof niet dat ik met coulance genoegen zou nemen als het simpelweg een garantiezaak is. Ik denk niet dat ik van mijn wissel nog een (nul) factuur heb, daar kan ik je niet bij helpen.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 22
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: Aandrijfgeluiden

Bericht door HarmOtten »

De garantie op de aandrijflijn is 5 jaar of 100.000km. Dus die is in jou geval (e-Richard) helaas verlopen.

Maar wel of geen garantie meer (op de aandrijflijn) wil niets anders zeggen wie moet bewijzen dat het defect door een fabricage fout is ontstaan. In dit geval zal er bepaalde slijtagedeeltjes in de reductiebakolie zitten, en zal een of meer tandwielen overmatige slijtage vertonen. Daarnaast is het onderdeelnummer van de motor/reductiebak van belang, omdat van een bepaalde serie bekend is dat die dit euvel vertoond. Via de rechtsbijstand kun je waarschijnlijk een onafhankelijk inspecteur inschakelen. Het lijkt me eenvoudig aan te tonen dat dit defect een fabrieksfout is.
Maar ik zou even met Renault overleggen voordat je dit in gang gaat zetten. Wellicht wordt het dan alsnog 100% coulance.
Toevallig heb ik de referentienummers (uit 2015) nog:
Motor-Reductor Referentie.jpg
Defecte onderdeelnr: 290122639R
Nieuwe onderdeelnr: 290127953R
Zie ook hier.
Ik zou als eerste even controleren of je hetzelfde defecte onderdeelnummer hebt.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 22
Berichten: 941
Lid geworden op: 04 jul 2013 13:40
Actief als: particulier

Re: Aandrijfgeluiden

Bericht door PieterZoe »

Het meeste is al door Harm gezegd. Ik denk dat je wel een sterke zaak hebt. Zeker omdat de kmstand en jaren maar net over grens zijn.
Kernpunt, naast de scherpe analyse van Harm, moet zijn dat er een reeks auto's uit jouw bouwjaar zijn waarvan de reductiekast het betreffende probleem had EN waarvoor geldt dat Renault de motor kostenloos heeft vervangen. Het bewijs daarvoor kun je simpelweg uit dit draadje halen. Dat suggereert het bestaan van een fabrikagefout. Het schept ook een precedent: Renault mag jou niet anders behandelen dan de andere eigenaren in een gelijke situatie

Sent from my SM-N950F using Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

E-richard
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 5
Berichten: 18
Lid geworden op: 05 mar 2018 16:49
Actief als: particulier
Locatie: Heerhugowaard

Re: Aandrijfgeluiden

Bericht door E-richard »

Beste mensen,

Ik heb vandaag een afspraak bij mijn dealer om even een praatje te maken omtrent de auto en zijn mankementen.

Omdat ik laatst gebeld ben met het verhaal dat mijn blok moest vernieuwd worden was ik gewoon even de weg kwijt en heb niet inhoudelijk gehoord of onthouden wat er nu exact stuk is en wat er nu geconstateerd is.
Ik ben wel blij dat jullie als forum leden mij info toespelen en die info moet ik ook hebben om het beste er uit te halen.

Als ik vanmiddag het gesprek heb gehad dan zal ik hier posten wat er uit is gekomen maar ik zal verder moeten met het uitzoeken en documenteren van het hele verhaal zodat ik bij RNL een aantal dingen kan voor leggen.

Hierbij zou het fijn zijn als er forum leden met een desbetreffende motorwissel mij hun kenteken en familienaam kunnen doorgeven zodat ik dit ook weer bij RNL kan gebruiken als bewijslast.

De stappen die nu genomen worden is een brief maken samen met advocaat/vriendengroep en die naar RNL te sturen en wachten op hun reactie.

Daarna overwegen om juridisch door te gaan alleen dan zal ik waarschijnlijk RNL tegen de haren in te strijken.

alavst bedankt en alle info is welkom

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Riesbak
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 417
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:27
Actief als: particulier

Re: Aandrijfgeluiden

Bericht door Riesbak »

Hopelijk valt het mee en kom je er met de dealer uit. Zodra je juridische brieven gaat/moet sturen loopt soms je relatie met de dealer een deukje op, maar gaat er door het heen en weer geschrijf meestal een flinke tijd overheen voordat er wat gaat gebeuren.

Maar als consument sta je gelukkig behoorlijk sterk, en je mag als je iets koopt wel verwachten dat een product een bepaalde tijd of of in dit geval kilometers mee gaat. Mede door Europese regels kan je nu dingen geheel of gedeeltelijk vergoed krijgen die jaren geleden onmogelijk waren.
Nu MG4 Electric Long Range Luxury, hiervoor: Zoe ZE 50 Life wit nov 2020 voorheen acculease, accu nu gekocht. Hiervoor: Zoe Intense Q210, Blanc Glacier, sept 2015.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

E-mission
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 649
Lid geworden op: 20 jul 2013 02:22
Actief als: particulier
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Aandrijfgeluiden

Bericht door E-mission »

E-richard heeft mijn Zoe overgekocht recentelijk, zelf rij ik nu via ANWB private lease een 40kW Leaf. Ik zal niemand daarmee vervelen, maar vind het natuurlijk niet leuk dat Richard na een paar weken rijden in mijn voormalige Zoe ineens erachter komt dat hij flink moet betalen voor iets waarvan hij (en ik) dacht dat het betrouwbaar en onderhoudsvrij was.

Ik tel in dit ene topic alleen al 18 Zoe rijders die met een eerste generatie aandrijfbak hun blok moesten vervangen vanwege een bekend euvel aan de eerste lagers die sindsdien gemodificeerd zijn in latere versies. Het lijkt mij dus vrij duidelijk dat Renault weet en altijd al geweten heeft dat er een productie fout in die lagers zit. Ze hebben echter geen terugroep actie of dealer actie uitgezet. Nu meldt Richard zich bij hen aan, luttele kilometers nadat de fabrieksgarantie verlopen is en mag hij voor iets dat bekend bij hen is als productie fout en dat al jaren eerder gecontroleerd had kunnen worden 1500 euro neerleggen. Het lijkt mij niet dat Richard moet betalen voor de nalatigheid die Renault heeft laten zien naar mensen die niet per se dit topic gelezen hebben. Hoe dan ook staat er gelukkig meer dan genoeg info in dit draadje om nog eens een goed gesprek met Renault te voeren. Een kort geding hier om beginnen lijkt mij inderdaad ook zonde, ik denk ook dat Renault die reputatie schade zou willen vermijden.

Als er nog meer rjiders zijn wiens blok hiervoor vervangen is, geef nog even een korte metoo reply aub. Dank!
E-mile
'18 Nissan Leaf Zero Edition 40kW
'14 BMW R1200GSA LC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

E-richard
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 5
Berichten: 18
Lid geworden op: 05 mar 2018 16:49
Actief als: particulier
Locatie: Heerhugowaard

Re: Aandrijfgeluiden

Bericht door E-richard »

erijder schreef:Vandaag wordt bij ons ook de aandrijfunit vervangen. Auto uit oktober 2013 en 53000 km op de teller. Hoop wel dat deze unit langer mee gaat. Is daar nu weer 5 jaar garantie op? Of blijft de oorspronkelijke 5 jaar van kracht? En is het ontwerp nu inmiddels zo aangepast dat deproblemen niet opnieuw ontstaan?

Helaas loop ik met hetzelfde probleem.blok moet vervangen worden maar renault bied alleen maar 1JR garantie op reparaties en dus is het antwoord helaas nee.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

E-richard
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 5
Berichten: 18
Lid geworden op: 05 mar 2018 16:49
Actief als: particulier
Locatie: Heerhugowaard

Re: Aandrijfgeluiden

Bericht door E-richard »

Beste Mensen,

Zoals ik al eerder schreef heeft mijn Renault Zoe een transplantatie nodig.de dealer heeft dit geconstateerd en ben ik in conclaaf gegaan met Renault Nederland.

Helaas zijn ze daar gauw klaar met mij en willen ze niet over de brug komen met 100% coulance.

Na een aanvraag door de dealer kreeg ik direct 30% coulance op 3500euro.das fijn en aardig maar helaas een auto die net 1300km over de grens van 100000km zit maar wel onder de 5 jaar is dat gewoon te weinig.dealer weer contact gezocht met RNL en daar na een paar dagen een coulance bod van 55% gekregen.dit is een mooi gebaar maar niet in de buurt ven een 1,3% over de grens gaande 100000km garatie geval.

Zelf nu samen me E-mission een brief gemaakt uit naam van mijzelf aan RNL en helaas na een antwoord terug blijven ze hangen op 55%.
als speerpunt word daar in gemeld dat hun dit niet hoeven omdat ik hem van E-mission gekocht heb en niet bij een officiële dealer.
Er word niet gesproken over de garantie maar over consumenten aankoop.

Ook heb ik rechtsbijstand in de arm genomen en die heeft nog niet alle stukken maar zei zelf ook al dat het een lastig verhaal word.

Nu ben ik dus met feiten en bewijslast bezig en zou ik echt heel graag mensen willen aansporen om mij zoveel mogelijk informatie te geven over hun hartje van hun mooie Zoe die helaas door laten we zeggen een fabrieksfout vernieuwd moest worden.

Ik ben geholpen met Kentekens en Namen omdat ik een bewijslast moet maken naar Renault dat ik keihard kan aan tonen dat het punt 1 een fabrieksfout is en punt twee er al meerdere gevallen bekend zijn bij ons als partij en bij hun dus ook.
Wat ook zou helpen en daar zag ik wat voorbij komen in dit draadje ik geloof door @HarmOtten dat er een brief geschreven werd naar RNL over dit onderwerp maar helaas zie ik hier niks meer terug van.

Dus mensen help een Renault Zoe rijder met keihard bewijs zodat ik ook een nieuw geruisloos hartje kan krijgen.

P.s stuur al je gegevens en info maar naar Huudje@gmail.com want info via een forum is helaas niet rechtsgeldig bewijs!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Crxtreem
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 60
Lid geworden op: 17 mar 2018 12:32
Actief als: particulier

Re: Aandrijfgeluiden

Bericht door Crxtreem »

Mijn Zoe met Q90 motor is nu 3 weekjes oud en 1100Km op de teller.
En als ik rond de 40 rij hoor je ook een soort huilend geluid.
Bij gas minderen stopt het ook.

Zou ik nu bij een zowat nieuwe Zoe dit probleem ook gewoon hebben?

Ik heb ook om de zo veel tijd als ik 104Km/h rij op cruise control en deze cancel op het stuur, hoor je ook een uhhh geluid en schokt hij (net of er ergens op de aandrijving speling zit) als je daarna weer op cruise control rijd en cancel gaat het veel geleidelijker.

Is dat ook een standaard euvel of hoort dat ook niet?
Renault Zoe Bose Q90 Juli 2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 22
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: Aandrijfgeluiden

Bericht door HarmOtten »

Dat geluid als je de cruise control uitzet, zonder het “op te vangen” door licht het gaspedaal in te trappen, is normaal. Althans, dat heeft elke ZOE.
Het “huil”-geluid lijkt mij niet het euvel waar dit onderwerp voor is aangemaakt. Daarbij komt het aandrijfgeluid alleen voor bij de eerste serie ZOE’s, dus wat jij hoort zou iets anders moeten zijn.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Roy-ZOE
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 137
Lid geworden op: 24 okt 2013 21:11
Actief als: particulier

Re: Aandrijfgeluiden

Bericht door Roy-ZOE »

Vorige week mijn ZOE voor zijn 5e jaarbeurt gebracht. Ik vond dat hij wel wat meer geluid was gaan maken over de tijd, vanaf een KM of 80 per uur. Dacht 'dat dat er een beetje bij hoorde' Toch maar even voorgelegd vlak voor einde garantie en de dealer was vrij resoluut -> veel te veel.
Gisteren een nieuwe motor in de ZOE. Ik realiseer me nu hoe ik aan het geluid gewent ben geraakt. Weg brom vanaf 80 km/u en bij accelereren en weg bijna alle geluid bij lagere snelheid. Helemaal stil! Je raakt gewoon gewend aan het geluid over de tijd.

Zeker nu ik met de nieuwe accu makkelijk wat harder kan rijden is dat wel heel erg fijn.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



BBEL
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 4
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 jan 2019 12:37
Actief als: particulier

Re: Aandrijfgeluiden

Bericht door BBEL »

@PieterZoe, is het mogelijk het geluidsbestand van de aandrijfgeluiden nogmaals online te zetten?
Ik heb een 2e hands ZOE gekocht die in mei 5 jaar wordt. Ik hoor een lichte ruis bij het 'gas' geven en
zou willen verifiëren of dit hetzelfde geluid is als bij jou.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

E-richard
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 5
Berichten: 18
Lid geworden op: 05 mar 2018 16:49
Actief als: particulier
Locatie: Heerhugowaard

Re: Aandrijfgeluiden

Bericht door E-richard »

BBEL schreef:@PieterZoe, is het mogelijk het geluidsbestand van de aandrijfgeluiden nogmaals online te zetten?
Ik heb een 2e hands ZOE gekocht die in mei 5 jaar wordt. Ik hoor een lichte ruis bij het 'gas' geven en
zou willen verifiëren of dit hetzelfde geluid is als bij jou.
Kijk even of je het geluid ook met achteruit rijden hoort.is dit het geval dan is dat niet het bekende lager probleem

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 22
Berichten: 941
Lid geworden op: 04 jul 2013 13:40
Actief als: particulier

Re: Aandrijfgeluiden

Bericht door PieterZoe »

@BBEL ik heb die opname helaas niet meer. Maar zoals Richard al aangeeft, kun je het testen door +/- 25-35km/uur achteruit te rijden (op een veilige plek!). Als de auto dan veel stiller klinkt, dan heb je het bekende lagerprobleem te pakken.
Voel je vrij om het geluid te uploaden...ik denk dat ik het nog wel herken

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



BBEL
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 4
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 jan 2019 12:37
Actief als: particulier

Re: Aandrijfgeluiden

Bericht door BBEL »

Het is bij het lezen van dit topic dat ik gaan luisteren ben.
Met verwarming aan of muziek aan is er niets te horen.
Zonder muziek of verwarming als je er op let hoor je een zachte ruis (een beetje als banden op nat wegdek) maar niet zo heel luid.
Dit komt op telkens ik op de gas duw en verdwijnt zodra ik de gas los. Kan dit ook gewoon van de banden komen?
Daarom was ik benieuwd naar je geluidsbestand. Als je dat kon opnemen moet dat toch al redelijk luid zijn geweest?
Ik zal eens proberen met test achteruit rijden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 22
Berichten: 941
Lid geworden op: 04 jul 2013 13:40
Actief als: particulier

Re: Aandrijfgeluiden

Bericht door PieterZoe »

Klinkt als het lagerprobleem maar the proof of the pudding is in het achteruitrijden

Sent from my SM-N950F using Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



BBEL
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 4
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 jan 2019 12:37
Actief als: particulier

Re: Aandrijfgeluiden

Bericht door BBEL »

Achteruit rijden is volgens mij stiller dan vooruit.
Ik heb een geluidsopname proberen te maken met mijn gsm naast mij op de bank.
Naar seconde 8-10 wordt de gas gelost en bij seconde 11-14 tijdens het opnieuw gas geven hoor je een lichte ruis.
Ik hoop dat dit hoorbaar is en tegelijk een normaal geluid :fp:

https://www.dropbox.com/s/7f8qam2tg7ksv ... 4.MOV?dl=0

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in