Navigatie werkt niet meer na vervangen accu

De Carminat voor alle modellen Renault. dus één rubriek om al die kennis te bundelen.
Plaats reactie

Topic author
Donnydh
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 feb 2019 15:37
Actief als: particulier

Navigatie werkt niet meer na vervangen accu

Bericht door Donnydh »

Hallo allemaal,

2 weken geleden stond mijn vrouw stil op haar werk, de accu was kapot. ANWB gebeld en deze hebben een nieuwe anwb accu erin gezet. Mooi de auto start weer en naar huis, echter..

Sinds de nieuwe accu doet mijn navigatiesysteem het niet meer en de radio staat op de zender Klara en kan geen andere zenders opzetten.

Het navigatiesysteem blijft op zandloper staan zelfs als de auto afgesloten is blijft de zandloper nog in beeld. Moet de zekering eruit halen om het scherm uit te krijgen.

Wat heb ik geprobeerd:
Tomtom gemaild. Loopdir verwijderd, nieuwe ttsystem gekregen. Deze op SD kaart gezet. Blijft op zandloper staan.
Dit alles ook geprobeerd met een nieuwe SD Kaart. Ook dit had geen succes.
Home images map op de SD kaart vernieuwd. Ook geen succes.
Volledig nieuwe update erop gezet, incl oude loopdir map en zonder oude loopdir map. Geen succes.

Ik heb het vermoeden dat het niet aan de SD kaart ligt, maar dat op een of andere manier de computer in de auto blijft hangen.

Bij mijn eigen garage laten uitlezen, geen enkele foutmelding in de auto.

Als ik de zekering er nu weer indoe krijg ik heel even een beeld te zien, waarop de auto lijkt te initialiseren voordat de zandloper weer opduikt.
In dit scherm staat een, wat het lijkt, foutmelding. Wait for buffer read ready; failed


Weet iemand misschien wat er aan de hand is?

Alvast bedankt voor de hulp,

Mvg Donny

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 6852
Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Re: Navigatie werkt niet meer na vervangen accu

Bericht door WillemS »

Vaak moet je na een stroomuitval een code invoeren voor je radio, het kan zijn dat de navigatie ergens ook een verbinding met de radio heeft waardoor je nu de storing blijft houden. Eerst maar eens de radio normaal aan het werk krijgen, dan doet wellicht de navigatie het ook gewoon.
Hier op het forum is informatie te vinden hoe aan de code te geraken, maar een Renault garage kan je ook helpen.
Succes, en laat even weten als het is opgelost daar hebben anderen wellicht iets aan.
mvg WillemS
p.s. schrijf de code dan in het instruktieboekje bij bediening radio, handig voor later.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht