Handrem zit vast van Estafette 1978

Gebruikersavatar

Topic author
mummiewikkel
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 1
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 apr 2009 16:09

Handrem zit vast van Estafette 1978

Bericht door mummiewikkel »

Dag iedereen, ben nieuw hier. Heb onlangs een Renault Estafette uit 1978 gekocht. Gaan we eens lekker aan klussen totdat het een mooie wagen is.

Maarrrr, toen ik hem kocht zat de handrem al vast (op niet remmende stand). De beste man zei dat als je er een paar keer tegenaan schopt hij het wel weer gaat doen. Dat wil ik liever op een andere manier oplossen... Hopelijk is hier iemand die mij kan helpen:

Ik kan de handrem +/- 2 cm uittrekken, maar dan nog kan ik de camper gewoon de straat door duwen als ik wil. Onder de auto kan ik gemakkelijk aan de handremkabel trekken en zie dan het een en ander bewegen, dus daar zit het ook niet vast. Ik vond net op internet een heel handboek met van die "opengeschroefde" tekeningen. Daar stond nog een klein wieltje op afgebeeld, dus kijk vanavond daar even naar, misschien dat die vast zit. Maar iemand enig idee wat ik ook nog even kan controleren?


Verder - maar dat plaats ik ook nog wel even in het elektro gedeelte van dit forum - doet het RA knipperlicht het niet. Het lampie is goed. Ik vermoed dat het iets met het relais of slecht contact te maken heeft. Het relais klikt namelijk op een andere manier dan het doet met het linkerknipperlicht. Het knipperlicht RV gaat ook aan en op het moment wanneer het linkerknipperlicht uit zou gaan door het relais gaat het RV nog een fractie van een seconde langer door en wordt het op datzelfde moment nog even feller. Iemand een idee?


Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Hij moet binnenkort voor de APK gekeurd worden en dit soort dingen wil ik graag eerst zelf even proberen te fixen. Na de APK keuring ga ik beginnen met schuren, plamuren, lassen, spuiten en polijsten van de buitenkant en het timmeren van de binnenkant! Alvorens ermee naar Spanje te geraken deze zomer!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht