Goedemorgen!
Op het moment zijn wij in het bezig van een Volvo V50 2.0D R-Design. Vanwege het wisselen van mijn baan,is het voor ons niet meer nodig om een diesel te rijden en zijn we dus op zoek gegaan naar een vervanger voor de Volvo. Het zoeken van een ''nieuwe'' auto laat ik uiteraard niet aan mij voorbij gaan, dus al snel ben ik de zoektocht gestart.
Nou moet het een auto worden waar iniedergeval de kids (soms) in mee kunnen rijden (van 9 jaar en één van 3 maanden), vlot, en het moet leuk sturen. Wat dat betreft ben ik altijd al weg geweest van de Renault Sport modellen, en ben ik dus opzoek gegaan naar een Clio III RS, persoonlijk vind ik het echt een heel leuk modelletje, schijnt zeer strak te rijden, vlot en heeft achterin ook voldoende ruimte voor onze eisen.
Graag zou ik van jullie kennis gebruik willen maken, omtrent de aanschaf van zo'n Clio. Waar moet op gelet worden, wat zijn de bekende gebreken, model/bouwjaar specifieke kwaaltjes etc? Met die hulp zou ik super geholpen zijn, en hoop ik dan eindelijk een RS aan te kunnen schaffen
Groet,
Michel
Aanschaf CLIO III RS
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 2
- Berichten: 15972
- Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: Aanschaf CLIO III RS
Heb je er weinig kennis van,laat een aankoopkeuring doen. Dat is een goed adviea eigenlijk.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Nieuw lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 12 mar 2019 09:05
- Actief als: particulier
Re: Aanschaf CLIO III RS
Weinig kennis over auto's algemeen, zal het probleem totaal niet zijn. Kennis van de bekende euvels v.w.b dit model wel (waar op te letten bij dit model voertuig specifiek).Nou heb ik het e.e.a kunnen vinden (Autoblog) , zijn er nog meer kritische punten, of was dit het wel?
Aandrijflijn
Sommige aftermarket uitlaatsystemen leggen extra nadruk op de minder krachtige vermogensafgave bij 2000 – 3000 toeren.
De synchro van de versnellingsbak slijt wat vlotter dan gemiddeld, met name als je terugschakelt naar de vierde of derde versnelling kan dat merkbaar zijn.
De versnellingsbak voelt soms wat hakerig als deze nog koud is, maar als de auto eenmaal op temperatuur is moet de bak soepel schakelen.v
Soms loopt de auto wat onregelmatig als hij koud is, maar dat is geen probleem als het maar weggaat als de motor op temperatuur komt. Frans karakter, zullen we maar zeggen.
Onderstel
De stuurarmen raken soms versleten. Bovendien raakt soms het stuurhuis op z’n einde, wat te herkennen is aan huilende en/of bonkende geluiden uit het stuurhuis.
Als je een ratel van achter hoort, is dat waarschijnlijk een verkeerd uitgelijnde slotplaat.
Elektronica
De ruitenwissermotoren gaan (net zoals bij de standaard Clio) nogal eens stuk.
De elektrische sleutels houden er nog wel eens mee op. Ook dit is een standaard Clio-kwaal.
Nogmaals, aan kennis geen gebrek, echter alleen opzoek naar tips m.b.t die Clio III RS.
Aandrijflijn
Sommige aftermarket uitlaatsystemen leggen extra nadruk op de minder krachtige vermogensafgave bij 2000 – 3000 toeren.
De synchro van de versnellingsbak slijt wat vlotter dan gemiddeld, met name als je terugschakelt naar de vierde of derde versnelling kan dat merkbaar zijn.
De versnellingsbak voelt soms wat hakerig als deze nog koud is, maar als de auto eenmaal op temperatuur is moet de bak soepel schakelen.v
Soms loopt de auto wat onregelmatig als hij koud is, maar dat is geen probleem als het maar weggaat als de motor op temperatuur komt. Frans karakter, zullen we maar zeggen.
Onderstel
De stuurarmen raken soms versleten. Bovendien raakt soms het stuurhuis op z’n einde, wat te herkennen is aan huilende en/of bonkende geluiden uit het stuurhuis.
Als je een ratel van achter hoort, is dat waarschijnlijk een verkeerd uitgelijnde slotplaat.
Elektronica
De ruitenwissermotoren gaan (net zoals bij de standaard Clio) nogal eens stuk.
De elektrische sleutels houden er nog wel eens mee op. Ook dit is een standaard Clio-kwaal.
Nogmaals, aan kennis geen gebrek, echter alleen opzoek naar tips m.b.t die Clio III RS.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 2
- Berichten: 15972
- Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: Aanschaf CLIO III RS
Er zijn niet echt specifieke rs kwalen.
Bekijk de auto op een brug,de autoblog tips met het stuurhuis kan soms dit,en de stuurarmen dat..Daar heb je niets aan,alles kan verslijten.
Koop een auto zonder gebreken en goede staat van techniek.
Bekijk de auto op een brug,de autoblog tips met het stuurhuis kan soms dit,en de stuurarmen dat..Daar heb je niets aan,alles kan verslijten.
Koop een auto zonder gebreken en goede staat van techniek.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 894 Weergaves
-
Laatste bericht door SpaceXp626
-
- 3 Reacties
- 454 Weergaves
-
Laatste bericht door De Verschrikkelijke
-
- 17 Reacties
- 1268 Weergaves
-
Laatste bericht door Intens140
-
- 5 Reacties
- 376 Weergaves
-
Laatste bericht door scarface450
-
- 0 Reacties
- 158 Weergaves
-
Laatste bericht door heca
-
- 0 Reacties
- 333 Weergaves
-
Laatste bericht door Cliotcest1
-
- 4 Reacties
- 1128 Weergaves
-
Laatste bericht door Burg