Tweede probleem Megane Scenic 1 motor G-F3R Q7 probleem automatische versnellingen

Alles wat met de motor van de Megane maken heeft.
Forumregels
Let op: Kijk ook even bij de forum afdeling Scenic als u een Megane-Scenic rijder bent.
Plaats reactie

Topic author
mil soluciones
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 148
Lid geworden op: 27 sep 2018 16:15
Actief als: particulier

Tweede probleem Megane Scenic 1 motor G-F3R Q7 probleem automatische versnellingen

Bericht door mil soluciones »

Hallo,
Ik ben nieuw op dit forum daar ik onlangs een Renault Mégane Scénic 1- 2,0 Kaleido met een automatische versnellingsbak verworven heb.
En daar knijpt het schoentje. Ik kon deze auto goedkoop krijgen omdat hij kapot was, hij liet zich niet verstellen met de selecteerpook.
Al snel merkte ik dat de pook ergens onderaan uitgekoppeld was, hij ging te licht heen en weer.
Onder de motorkap liet hij zich wel bewegen, dus de auto kon rijden, men moest wel steeds uitstappen en onder de motorkap schakelen.
Dus rijd ik naar Renault hier in Spanje (San Pedro del Pinatar) en daar kon men mij niet verder helpen, Ik moest eerst maar een afspraak maken en de eerste afspraak die vrij was, was 6 weken later.
Dus heb ik zelf maar eens gekeken, de verbinding zit in een kastje met een stevig 3mm dik deksel achter 2 hitteschermen, achter de uitlaatbuis.
Nu ja, ik heb het probleem opgelost met een plastic plug 6mm om de speling op te vangen en een rubbertje van een tuinkraan om het oog van de kabel op z'n plaats te houden.
Ik heb het een beetje geschetst hoe het gaat.
Hopelijk kan ik anderen helpen met deze oplossing...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Hannibal_
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 49
Lid geworden op: 08 aug 2018 17:59
Actief als: particulier

Re: Oplossing! Megane Scenic 1 motor G-F3R Q7 probleem automatische versnellingen

Bericht door Hannibal_ »

Wowie!

Wat een gave oplossing!
Schets ook trouwens!
2009 C70 2.4i Summum magic blue, calcite; 2017 Renault Megane platine gris; 1972 1800E 2.0E; Vespa ET4
History: Volvo 340, 2x 440 1.8, 440 2.0 sport, V40 1.8 P1, 2x v40 1.8 P2, v40 2.0 P2, 2007 C30 2.4i Summum, 2007 C70 2.4i, 1997 940 LPT; Citroen Cactus

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
mil soluciones
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 148
Lid geworden op: 27 sep 2018 16:15
Actief als: particulier

Re: Oplossing! Megane Scenic 1 motor G-F3R Q7 probleem automatische versnellingen

Bericht door mil soluciones »

Probleem met de verbinding opgelost, blijft een ander probleem...

1) Tijdens het rijden of bij het starten gebeurt het soms dat de "D" begint te knipperen en dan gaat het controlelampje van de automaat aan. Hij schakelt dan in "veilige modus", maakt meer lawaai en trekt niet meer zoals het hoort.
Normaal geen probleem bij korte ritten, gewoon aan de kant gaan, opnieuw starten en alles werkt weer.
Verleden week was ik echter in Madrid (+/- 500 Km) en op de terugreis in het donker had ik dit probleem 4x. Er is niet altijd een pechstrook voorhanden en niet bij elke uitrit is het duidelijk hoe men terug op de autobaan komt.
Dus min of meer avontuurlijk.

2) De auto laat zich starten als hij niet in "P" staat.
Geen groot probleem, was zelfs een hulp toen ik niet schakelen kon. Ik kon hem in "D" laten staan en op voorwaarde dat ik goed remde bij het starten en vooruit weg kon, moest ik niet onder de kap schakelen.

3)
Edit : Heb nu eerst ontdekt dat de achteruitrijlichten ook niet werken. Gloeilampjes en zekering zijn O.K. .
Goed, mijn rit naar Madrid, naar Desguaces La Torre, waarschijnlijk Europas grootste autokerkhof, was een poging om het probleem zelf op te lossen. Het lijkt alsof er een schakelaar ontbreekt en dat iemand gewoon de draden samen gesoldeerd heeft. Spijtig genoeg was er in Madrid niet één auto met een automaat, ook niet bij de andere Mégane modellen dan de Scénic.
Op bijgaande foto ziet men de automaat in het rood, de hendel in het geel, in het groen zijn de delen die me vermoeden laten dat iets ontbreekt en in het blauw de verbonden draden.

Heeft hier iemand zo een automaat en kan me een beeld bezorgen van dezelfde plaats? In Madrid heb ik gezien wat voor een boeltje Renault met de Mégane / Scénic gebouwd heeft. Bijna alle zijn verschillend, ik heb een gebruiksaanwijzing meegebracht, de instrumenten zijn echter anders. Op het internet heb ik er een gebruiksaanwijzing gedownload, daar is echter de middenconsole anders (onder de bediening van de verwarming heb ik de drukknoppen voor de achterste ruitenbediening).

Nec spé, nec metu.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
mil soluciones
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 148
Lid geworden op: 27 sep 2018 16:15
Actief als: particulier

Re: Oplossing! Megane Scenic 1 motor G-F3R Q7 probleem automatische versnellingen

Bericht door mil soluciones »

Het forum maakt problemen met foto's
renault interuptor.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
mil soluciones
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 148
Lid geworden op: 27 sep 2018 16:15
Actief als: particulier

Re: Tweede probleem Megane Scenic 1 motor G-F3R Q7 probleem automatische versnellingen

Bericht door mil soluciones »

Alweer een stapje verder!!!
Heb iemand ontmoet die me vertelde dat dezelfde automaat ook in Peugeot gebruikt wordt.
Wat ik in groen aangeduid heb op bovenstaande foto is een klemmechanisme om de kabellengte in te stellen, vreemd dat niemand hier me dat kon vertellen.
De kapotte schakelaar, en duidelijk niet aangesloten, staat helemaal onderaan in het beeld onder het woord "CAJA", wordt aangesloten met 2 Faston lipjes.
Eentje ervan zal wel voor de achteruitrijlichten zijn, de andere een startonderbreker als men niet in "P" staat, beide functies werken niet.
Spijtig genoeg heeft men de aansluitkabel verwijderd en kom ik nu geen stap verder zonder een elektrisch schema.
Kabeltjes en Faston stekkertjes heb ik genoeg.
Misschien gaat het onderwerp hier een weinig verloren en zou ik beter een nieuw draadje beginnen onder de algemene "motor en systemen".
In elk geval geef ik niet eenvoudigweg op!!!

Tussen haakjes : de samengesoldeerde draden zijn van de hoogste punt sensor, bovenaan het vliegwiel.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
mil soluciones
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 148
Lid geworden op: 27 sep 2018 16:15
Actief als: particulier

Re: Tweede probleem Megane Scenic 1 motor G-F3R Q7 probleem automatische versnellingen

Bericht door mil soluciones »

Probleem opgelost door een bijdrage in de algemene rubriek "motor".

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
mil soluciones
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 148
Lid geworden op: 27 sep 2018 16:15
Actief als: particulier

Re: Tweede probleem Megane Scenic 1 motor G-F3R Q7 probleem automatische versnellingen

Bericht door mil soluciones »

Probleem opgelost, zie ook de algemene rubriek motor.
Het blijkt dat de twee Faston lipjes dienen voor het afstellen van de positie van de meerstanden schakelaar, er schijnt daarvoor een procedure te zijn, maar die heb ik niet, geen probleem aangezien alles werkt.
Zoals beloofd, een paar fotos...
1) de gebroken delen
2) de reparatie van boven gezien
3) de reparatie van onder gezien
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht