Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Sinds kort rijd ik met veel plezier rond in mijn "nieuwe" bedrijfsautootje. Het is een renault express 1.1 s6 benzine uit 1990. Een voormalige rolstoelauto, modelletje pausmobiel dus
Nou wil mijn boekhouder graag de cataloguswaarde (inclusief BTW en BPM) weten van me. Ik heb het op de site van de rdw gecheckt, maar daar staat onbekend.....
Weet iemand hier hoe ik hier achter kan komen?
Dit heb je ws nodig voor het berekenen van de "bijtelling".
Nu heb ik begrepen dat je die voor een zo oude wagen niet nodig hebt maar dat je de aanschafprijs in het huidige verkeer mag bebruiken.
zie ook de inhoud van deze link: http://www.autogeschiedenis.nl/klassiek ... rijden.htm
mvg WillemS
De catalogus waarde (1,5%) is nodig voor de omzetbelasting. Waarom, geen flauw idee, daarom heb ik een boekhouder.....
Voor de inkomstenbelasting gaat de bijtelling over de economische waarde. Dat is idd de aanschafwaarde.
Dat lijstje wat ik gaf gaat over het rolstoelmodel, een gewone F6 uit '89 kostte destijds € 7.287,00 (dat is te achterhalen via Volvo car insurance )
Waarschijnlijk als TS zijn kenteken daar invoert krijgt die de juiste waarde te zien.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut