Domi1963 schreef:Mijn Talisman heeft ook enige problemen nu:
-Krakende chauffeurs stoel aan de linker zijde
-R-Link 2 valt af en toe uit.
-Wagen vertrekt met een schok, zowel in D als in R. Het meeste in R. En dit in de rij standen comfort en sport. In neutral is het minder en in ecomodus bijna niets. Onlangs stond ik geparkeerd aan het UZ-Gent op straat tussen 2 andere wagens op straat. Ik wil vertrekken in R en geef licht gas. De wagen vertrekt niet, maar de motor klimt naar 1500 à 2000 rpm. Om dan met een ruwe schok te vertrekken. Resultaat: ik heb hierdoor het achterstaande voertuig geraakt. Gelukkig was er niets aan die wagen, maar mijn bumper is serieus beschadigt.
- de vervangen versnellingsbak heeft weer kuren. Soms rijd ik aan constante snelheid op een baan of snelweg, beslist de bak plots ff omhoog te schakelen voor een 10 tal seconden en schakelt dan weer terug?!?!?!
-Banden versleten bij 25.000 km: linksvoor kaal en rechtsvoor nog 3 mm profiel...
-De ventilator van de verwarming/airco maakt een fluitend geluid bij lage snelheden. Zeer irritant.
Ik heb mijn dealer van dit alles op de hoogte gesteld en hij op zijn beurt Renault BeLux.
Ik verhaal alles op Renault ook de schade aan mijn bumper moeten ze op hun nemen.
Nu kreeg ik onlangs een mail van de dealer dat ik mij een expert moet aanstellen welke contact moet opnemen met de heer Hervé Naegels, verantwoordelijke Renault België. En dit om mijn voertuig te checken op conformiteit. Ik weiger dit. De problemen zijn er en moeten opgelost worden!!! De kosten van de expert zijn voor Renault.
Wat denken jullie? Expert of niet??
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Bon! Gisteren 25 april had ik dus afspraak bij de dealer samen met een jurist-expert van Renault + mijn dealer + een door mij aangestelde auto expert. Wel deze laatst genoemde en mijn dealer hebben goed werk geleverd. Alle kosten zijn voor RENAULT BeLux met uitzondering van de banden, maar ik krijg er toch 2 nieuwe voor de prijs van 1.
1) krakende chauffeursstoel is meteen opgelost: er stond een bout los van de rail waardoor deze kon bewegen. Beide stoelen hebben een rondje bouten vast zetten gehad = opgelost.
2) R- Link 2 valt soms uit = aan software update 7.xx.xxx
3) De wagen vertrekt soms met een schok in R wat mijn achterbumper beschadigt heeft. = een nieuwe bumper op kosten van Renault. Dan het schokken. Dit word niet veroorzaakt door de bak, maar wel door de handremmodule welke bevel geeft aan de bak om te zeggen: nu mag je vertrekken. Module is tijdelijk uitgeschakeld nu en wonderbaarlijk vertrekt de wagen nu boterzacht zowel in D als in R zonder dat je de handrem manueel moet afzetten. Deze module wordt ook vervangen.
4) Dan word de versnellingsbak opnieuw geprogrammeerd omdat hij soms nutteloos schakeld.
5) De 2 voorste banden worden vervangen op mijn kosten maar ik krijg 2 banden naar keuze voor de prijs van 1. Ik heb gekozen voor de Michelins Premacy 3 ZP prijs 218€ all in. Dan volgt er een uitlijning vooraan ook op kosten van Renault, maar de uitlijning zal,anders uitgevoerd worden dan volgens de specs van Renault, en dit op aanraden van mijn expert die door dit te doen al goeie resultaten heeft gehaald op andere wagens. Mijn achterbanden zijn gemeten en hebben nog 75% van hun profiel, slijten gelijkmatig en daar wordt afgebleven. De expert heeft mij ook even apart genomen en mij gezegd als de nieuwe voorbanden weer zo vroeg slijten, dus als ik na 20.000 km na montage 2,3 mm profiel meet, moet ik hem opnieuw contacteren en word de voorste 4control uit elkaar gehaald, maar hij suggereert dat met een goeie uitlijning volgens zijn maatvoeringen, de banden minder vlug zullen slijten.
6) De ventilator van de airco/verwarming maakt een fluitend geluid = het deksel welke het interieur filter herbergt is kapot en langsdaar word valse lucht opgezogen wat het fluiten veroorzaakt = wordt vervangen, en is nu tijdelijk met ducktape dichtgeplakt en heb nu geen last meer van fluitende vogels in mijn airco...
7) de kosten van mijn expert zijn ook voor Renault BeLux.
De expert en mijn dealer hebben vooral voor de nieuwe achterbumper hun beste beentje voorgezet. En ik ben weer blij dat het mij buiten de banden niets gaat kosten.