Het inloggen met email adres ipv gebruikersnaam is weer mogelijk.


Deze mededeling is wegklikbaar rechtsboven dit mededelingenblok

Dieselgeur uit de ventilatieroosters en onder de motorkap.

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
g013
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 34
Lid geworden op: 07 jul 2014 12:55
Actief als: particulier

Dieselgeur uit de ventilatieroosters en onder de motorkap.

Bericht door g013 »

Beste allen,

Daar zijn we weer met een nieuw probleem helaas...
Sinds een week ruik ik in de auto een dieselgeur wanneer de auto warm is en het lijkt erger te worden als ik wat vlotter door rij. Onder de motorkap is goed te ruiken, maar er is geen zichtbare lekkage. Als ik de auto koud stationair laat lopen ruik je na 30 min nog niets. Alleen tijdens na een rit is het merkbaar.
Naar de garage geweest, die heeft de beschermplaat van de verstuivers afgehaald en gaf aan dat hij geen lekkage ziet op de brandstof retourleiding.
Ik heb de motor schoongespoten met water en daarna met lucht gedroogd in de hoop dat een lekkage beter te zien zou zijn, maar helaas nog steeds niets zichtbaars.
Ik vond wel dat 1 van de nippels van de verstuivers wat zweet en vochtig is en mijn inziens wat veel speling had(de andere hadden geen speling). De garagist gaf aan dat dit normaal is.
Hij vermoed zelf dat de hogedruk brandstofpomp lek is en wilt deze (laten) reviseren. Hiervoor moet de pomp eraf en de distributieriem los geeft hij aan. Hij zegt dat die opnieuw gemonteerd kan worden(hergebruikt).
Klopt dit verhaal? Klink/is het logisch allemaal? En heeft iemand hier (andere) ervaringen mee.
Is het echt uit te sluiten dat het de brandstof retourleiding is, omdat het (nog) niet zodanig lekt dat het zichtbaar is ? En moet de pomp er af of eventuele O ringen te inspecteren?

Ik zie graag jullie welgewaarde mening tegemoet.
Alvast bedankt weer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Gebruikersavatar

mechanic
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 3
Berichten: 13266
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Eindhoven

Re: Dieselgeur uit de ventilatieroosters en onder de motorkap.

Bericht door mechanic »

Op de gok zaken vervangen is zeer onverstandig,pas als je daadwerkelijk ziet waar het lekt overgaan tot reparatie.

Een tandriem hergebruiken kan prima,echter is het niet aan te raden. Hoelang is deze riem al gemonteerd geweest?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Gebruikersavatar

Topic author
g013
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 34
Lid geworden op: 07 jul 2014 12:55
Actief als: particulier

Re: Dieselgeur uit de ventilatieroosters en onder de motorkap.

Bericht door g013 »

Volgens de garagist zit het lek aan de achterkant van de pomp en is dit niet zichtbaar tot de pomp wordt gedemonteerd..
De riem zit er 3 maanden op ongeveer.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Gebruikersavatar

mechanic
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 3
Berichten: 13266
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Eindhoven

Re: Dieselgeur uit de ventilatieroosters en onder de motorkap.

Bericht door mechanic »

Na 3 maanden kun je de riem prima terug monteren.
Als je garage meent dat de pomp lekt en revisie/vervanging nodig heeft dan zal dat wel zo zijn lijkt me?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Gebruikersavatar

Topic author
g013
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 34
Lid geworden op: 07 jul 2014 12:55
Actief als: particulier

Re: Dieselgeur uit de ventilatieroosters en onder de motorkap.

Bericht door g013 »

Ja alleen het lijkt dus een aanname gebaseerd op gevoel en ervaring. Terwijl ik meer van het meten is weten principe ben. Bovendien ging dit 900 euro kosten volgens hem dan wil ik wel "zeker" weten dat het ook de oplossing is. Lijkt me niet raar toch?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Gebruikersavatar

mechanic
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 3
Berichten: 13266
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Eindhoven

Re: Dieselgeur uit de ventilatieroosters en onder de motorkap.

Bericht door mechanic »

Je kunt je licht eens bij een dieselspecialist/andere garage op steken.
Via het forum blijft het natuurlijk gissen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht