Renault Twingo 1. 2 16V bouwjaar 2002 type 1 Na 20 seconden na het starten valt de motor uit met storing

Stel hier de overige vragen die met Twingo techniek te maken hebben.
Plaats reactie

Topic author
Paulus1980
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 apr 2019 08:54
Actief als: particulier

Renault Twingo 1. 2 16V bouwjaar 2002 type 1 Na 20 seconden na het starten valt de motor uit met storing

Bericht door Paulus1980 »

Als ik mijn Twingo start dan valt hij na ongeveer 20 seconden weer uit uit Waarbij zonder mijn tussenkomst toeren omhoog lopen en dan afslaat en dan licht het elektrisch storingslampje en de motormanagement lampje op., als ik de sleutel dan een positie terugdraai dan begint de accu ineens hard te tikken en dit stop pas naar een tijdje of door de accu te ontkoppelen. Help Ik kom nu niet meer rijden Welke sensors moet ik als eerst nakijken Ik heb nu geen uitleesapparatuur en wil er nu proberen iets aan te doen Alvast bedankt!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 2
Berichten: 15972
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Renault Twingo 1. 2 16V bouwjaar 2002 type 1 Na 20 seconden na het starten valt de motor uit met storing

Bericht door mechanic »

Toch is het advies eerst foutcodes uit te laten lezen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Paulus1980
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 apr 2019 08:54
Actief als: particulier

Re: Renault Twingo 1. 2 16V bouwjaar 2002 type 1 Na 20 seconden na het starten valt de motor uit met storing

Bericht door Paulus1980 »

Eigenwijs dat ik ben heb ik natuurlijk vanmiddag de crank sensor eens eruit gedraaid. Het was een grote bagger bende aan de bekabeling van modder remvloeistof en troep. Zeker zelfs op dat er een bepaalde substantie onder bekabeling heen was gedraaid maar dat dat heel erg warm is geworden en gesmolten is. Ik heb alles schoon gespoten met contactspray En schoongemaakt zover dat kon en terug gesleuteld. Hij start nu niet niet ee 's meer. maar geen storingen meer. Lastig lastig lastig

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 2
Berichten: 15972
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Renault Twingo 1. 2 16V bouwjaar 2002 type 1 Na 20 seconden na het starten valt de motor uit met storing

Bericht door mechanic »

Zomaar wat aanmodderen heeft weinig zin,foutcodes uitlezen en daarop verder gaan is het beste advies.
Als er nog niet gesoldeerd is aan de bdp sensor/stekker is het nog de originele vermoedelijk.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



cordesweg
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 126
Lid geworden op: 23 jul 2017 10:16
Actief als: particulier

Re: Renault Twingo 1. 2 16V bouwjaar 2002 type 1 Na 20 seconden na het starten valt de motor uit met storing

Bericht door cordesweg »

Je woont vast niet in de buurt maar als je uit mijn omgeving komt wil ik hem wel ff voor je uitlezen. Ik denk persoonlijk dat de storing wel uit de bdp sensor komt. Maar wie weet is er meer stuk. Ik woon omgeving Amstelveen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht