Blok Stuk!

Zit het onder de motorkap en is het niet elektrisch ? Dan is dit de juiste rubriek
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
intruder
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 1
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 nov 2018 14:50
Actief als: particulier

Blok Stuk!

Bericht door intruder »

Hallo allemaal!

Mijn zoon heeft een Renault Megane cabrio 2.0 IDE van 2000. Hij was er op en neer mee naar Groningen geweest en de terugweg bij het verlaten van de snelweg hield de motor in, wat even later weer beter werd. Hij had niets gezegd en de volgende dag zou ik hem gebruiken en toen liep hij echt beroerd niet door kunnen trekken net alsof hij gesmoord werd. Ben terug gereden en bijna thuis een geratel en lawaai! Koppeling in en geparkeerd later gesleept naar de garage en nu is het blok stuk, distributie geknapt of versprongen! Het is dus achteraf de slechte IDE motor,waar we verder overigens nooit problemen mee hebben gehad.
Maar nu....... Andere motor? Motortype is F5R zou ik ook een F4R motor kunnen plaatsen? Past dat of is dat onmogelijk. Of toch een andere F5R zoeken.

Wat is jullie idee of advies? De body en carrosserie zijn nog uitmuntend en super mooi! Dus vindt het wel jammer om hem zo de sloop op te doen!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 1
Berichten: 16006
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Blok Stuk!

Bericht door mechanic »

De ide motor zelf is niet slecht,er zijn vaak veel problemen door 'het nieuwe rijden'.

Een andere ide motor zou ik afradem,hang je er een 2.0 16v f4r is.die is betrouwbaarder.
Neem dan een complete motor/bak incl kabelboom/ecu/sleutels.
Of dat prijstechnisch gunstiger is dan een nette vervanger aanschaffen is de vraag.

Bij een andere motor is het raadzaam de riemerij,koppeling,en diverse pakkingen te vervangen.

Edit:
Meestal is de schade beperkt tot de cilinderkop. Het is een afweging om evt de kop te wisselen als er niet meer schade is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht