4control achteraf inbouwen

Plaats reactie

Topic author
Spoor-N
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 3
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 apr 2019 20:41
Actief als: particulier

4control achteraf inbouwen

Bericht door Spoor-N »

Ik heb een estate gekocht die oorspronkelijk uit Spanje komt. Mooie auto alleen mist de 4control.

Daar hebben de Talismannen geen standaard 4Control (alleen de IP)

Is dit achteraf in te bouwen?
Of is het alleen een kwestie van programmeren?

verder lees ik verschillende verhalen over de wegligging.
De ene zegt met 4control beter de ander zegt van niet.

Wat zijn jullie ervaringen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

adinsx
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 533
Lid geworden op: 27 dec 2010 10:46
Actief als: particulier
Locatie: Liemers/Achterhoek

Re: 4control achteraf inbouwen

Bericht door adinsx »

Programmeren? Haha, verdiep je even in wat 4Control is. ;)

Ik zal je helpen. De complete achteras is anders met een stuurmodule, twee extra assen, andere fussees en lagers op de achteras, etc. etc.
Deze afbeelding verschaft ook wel wat duidelijkheid:
Afbeelding

In Duitsland was het ook niet standaard, maar kon je het vanaf de Intens bijbestellen. Maar dat was écht een prijzige optie, en niet voor niks.

Dus eh, lijkt me redelijk onhaalbaar en anders erg kostbaar.
Van hothatch Mégane II RS230 F1-R26 naar burgerbak Mégane III Estate GTline. Terug naar sportiviteit met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Spoor-N
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 3
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 apr 2019 20:41
Actief als: particulier

Re: 4control achteraf inbouwen

Bericht door Spoor-N »

Bedankt voor de snelle reactie.

Lijkt me achteraf inderdaad een dure klus te worden. Maar op zich wel mogelijk begrijp ik.
Kwam hier op het forum een reactie tegen van iemand waarbij hij vervangen was....
In Spanje kun je hem als optie bestellen bij de Intens en kost het maar 1050 euro extra dus dacht ik dat het wel mee zou vallen.
Dus niet :cry2:

Maar nu de ham vraag: merk je er echt iets van met rijden? Of is het zo van als je het niet hebt mis je het ook niet?
De verhalen hier op het forum zijn nogal wisselend.

De ene zegt werkt prima, de andere zegt dat het met 4control nogal zwabbert etc.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



puccini
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 353
Lid geworden op: 09 okt 2010 17:43
Actief als: particulier

Re: 4control achteraf inbouwen

Bericht door puccini »

Misschien gewoon een andere auto kopen ?
Nieuwe Captur II 2020 TCe 130 GPF Intens
EasyLink software: 283C34892R kaarten 2021-06

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Spoor-N
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 3
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 apr 2019 20:41
Actief als: particulier

Re: 4control achteraf inbouwen

Bericht door Spoor-N »

Dat is helaas niet meer mogelijk.... hij is al gekocht.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

adinsx
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 533
Lid geworden op: 27 dec 2010 10:46
Actief als: particulier
Locatie: Liemers/Achterhoek

Re: 4control achteraf inbouwen

Bericht door adinsx »

Tja, merk je het. Nou dat zeker. Ik heb het op mijn Mégane Estate GT205 (enige Mégane waarop 4Control mogelijk is overigens én standaard is), en het maakt van de auto een heerlijk sportieve auto die bijzonder goed in de bocht ligt.

Dan op de Talisman. Vorig weekend voor mijn broer meegeweest om een volle Talisman Estate TCe200 Intens met 4Control te bekijken (en uiteindelijk ook aangeschaft). Was dus een mooi moment om de Talisman, met nagenoeg dezelfde aandrijflijn als in mijn GT205, te vergelijken.

Ja, de Talisman is groter en wat meer op comfort gericht. En zeker op de comfortstand kun je het gevoel hebben dat met 4Control de achterkant wat zwabbert, maar dat is echt gewenning. De eerste 1000 km met mijn Mégane moest ik ook wennen.

Het lekkere van 4Control is dat de wendbaarheid, zeker op lage snelheid toeneemt. En met een Talisman verklein je de draaicirkel naar 10,8m uit mijn hoofd ipv 11,x.
Van hothatch Mégane II RS230 F1-R26 naar burgerbak Mégane III Estate GTline. Terug naar sportiviteit met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 1
Berichten: 16012
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: 4control achteraf inbouwen

Bericht door mechanic »

Zonder 4control is het ook prima rijden,uiteraard merk je het verschil wel.
Als je de optie wil kun je zoals genoemd best een andere auto aanschaffen waar de optie op zit.

Ga eens proefrijden met een exemplaar met deze optie en ga bij jezelf te rade of je deze optie perse wil.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Ralph Ruiters
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 31
Lid geworden op: 02 aug 2018 12:45
Actief als: particulier

Re: 4control achteraf inbouwen

Bericht door Ralph Ruiters »

Ook de tank moet vervangen worden... Bij 4-control versies is die kleiner.
Talisman Grandtour Initiale Paris - 1.6 dci 160 pk - EDC - zwart metallic - full option (panorama dak, fabriekstrekhaak, winter pack) - zomerset Alizarine velgen - winterset Initiale velgen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht