kosten onderhoudsbeurt Q210. raar verhaal

Plaats reactie

Topic author
erikvb
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 okt 2018 16:13
Actief als: particulier

kosten onderhoudsbeurt Q210. raar verhaal

Bericht door erikvb »

Ik bel net met mn garage om een 60k km beurt te plannen. Ik vraag; wat is het standaardtarief en welke werkzaamheden horen hierbij? "Dat zeggen we niet" . Ja maar, dat staat toch allemaal van tevoren vast? Na x km moet je bepaalde filters en vloeistoffen vervangen toch? (Onnozele modus)
"Ja, maar het valt altijd tegen want er moet eigenlijk altijd meer gedaan worden".

Echt? Dat is niet zo mooi dan, dan kloppen de aannames in het ondrhoudssysteem niet. "ja, zo is het nou éénmaal"

Ik twijfel of ik hier op in moet gaan. Ik heb nog een EV en daar krijg ik altijd exact te horen wat de kosten gaan worden voor een beurt en ik heb nog NOOIT extra kosten erbij gekregen bij een beurt.

Wie gaat er naar de Renault-dealer en hoe ziet een beurt er normaal uit qua kosten/werkzaamheden?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Riesbak
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 417
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:27
Actief als: particulier

Re: kosten onderhoudsbeurt Q210. raar verhaal

Bericht door Riesbak »

Ik krijg van Stam vooraf een overzicht wat ze doen, met de prijzen erbij. Als er wat extra moet gebeuren nemen ze contact op.
Nu MG4 Electric Long Range Luxury, hiervoor: Zoe ZE 50 Life wit nov 2020 voorheen acculease, accu nu gekocht. Hiervoor: Zoe Intense Q210, Blanc Glacier, sept 2015.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2714
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: kosten onderhoudsbeurt Q210. raar verhaal

Bericht door zoe2goe »

Renault heeft een op de website beschreven A/B systeem. Helemaal vast systeem. Een deel van de genoemde zaken zijn optioneel, en dat zijn ze dan dus ook (bv het vervangen van het interieurfilter). Natuurlijk heeft de dealer gelijk dat het altijd meer wordt. Als er een lampje stuk is, zit dat ontdekken in de beurt, het vervangen niet. Ditto banden, etc. Ik geef precies deze extreme voorbeelden want er zullen dealers zijn die voor een lampje bellen, en bij wijze van spreken die het zelfs voor banden niet doen. Ook zullen er dealers bij zijn die bv een interieurfilter gewoon vervangen zonder te vragen.

In een ideale wereld wordt alles buiten de beurt van te voren gevraagd. In die zin moet ik de "eerlijkheid" toch wel enigszins waarderen. Als je het belangrijk vindt zou ik je vraag aan de delear herformuleren: ik wil graag dat je alles (evt boven x euro) buiten de A/B prijs eerst aan me voorlegt.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
erikvb
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 okt 2018 16:13
Actief als: particulier

Re: kosten onderhoudsbeurt Q210. raar verhaal

Bericht door erikvb »

zoe2goe schreef:Renault heeft een op de website beschreven A/B systeem. Helemaal vast systeem. Een deel van de genoemde zaken zijn optioneel, en dat zijn ze dan dus ook (bv het vervangen van het interieurfilter). Natuurlijk heeft de dealer gelijk dat het altijd meer wordt. Als er een lampje stuk is, zit dat ontdekken in de beurt, het vervangen niet. Ditto banden, etc. Ik geef precies deze extreme voorbeelden want er zullen dealers zijn die voor een lampje bellen, en bij wijze van spreken die het zelfs voor banden niet doen. Ook zullen er dealers bij zijn die bv een interieurfilter gewoon vervangen zonder te vragen.

In een ideale wereld wordt alles buiten de beurt van te voren gevraagd. In die zin moet ik de "eerlijkheid" toch wel enigszins waarderen. Als je het belangrijk vindt zou ik je vraag aan de delear herformuleren: ik wil graag dat je alles (evt boven x euro) buiten de A/B prijs eerst aan me voorlegt.
Ik had het als eerlijk beschouwd als ik het normtarief PLUS de opmerking dat het vaak meer wordt had gekregen als antwoord. Nu voelde het alsof ik een oneerbaar voorstel aan het doen was aan de dienstdoende dame.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2714
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: kosten onderhoudsbeurt Q210. raar verhaal

Bericht door zoe2goe »

Ligt m.i. aan de dame. Stemmen met de voeten en lekker naar een andere dealer op zoek. Ik rijd ook 40 km (enkele reis) naar een dealer die me bevalt in plaats van een 2.5 km die met NIET bevalt.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Injector1
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 462
Lid geworden op: 15 apr 2019 21:01
Actief als: particulier

Re: kosten onderhoudsbeurt Q210. raar verhaal

Bericht door Injector1 »

Ik ga eind volgende week, met een nieuwe Renault Zoe R 110 rijden.
Ik heb bij de dealer gevraagd, wat de onderhoudsbeurten kosten.
Ik kreeg de volgende prijzen, ZE A €74,00 en ZE B € 85,00.
Tussenbeurt € 35, 00.
Incl btw exclusief materiaal.
Een heel verschil met mijn huidige benzine auto.
Remvloristof vervangen na 3 jaar € 59,95.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
erikvb
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 okt 2018 16:13
Actief als: particulier

Re: kosten onderhoudsbeurt Q210. raar verhaal

Bericht door erikvb »

Zo makkelijk kan het dus zijn!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Riesbak
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 417
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:27
Actief als: particulier

Re: kosten onderhoudsbeurt Q210. raar verhaal

Bericht door Riesbak »

Helder overzicht hoor:

Afbeelding
Nu MG4 Electric Long Range Luxury, hiervoor: Zoe ZE 50 Life wit nov 2020 voorheen acculease, accu nu gekocht. Hiervoor: Zoe Intense Q210, Blanc Glacier, sept 2015.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht