- Het is geen optie vanwege de welbekende reden, niet omdat er nog zat in de grond zit
- Kobalt hebben we binnenkort niet meer nodig, ik meen dat er in de Model3 batterij al minder of geen kobalt in zit
- Batterij grondstoffen zijn goed te recyclen dus is er een grens aan de winning, vooropgesteld dat we autogebruik anders gaan inrichten (delen door maximaal gebruiksaanwijzing beschikbare vervoermiddelen).
- Dat gaat niet vandaag of morgen, maar je mag meedoen om het de goede kant op te duwen.
- Dan helpt ‘t wel als het betaalbaar is; denk vooral op de lange termijn in lage verbruiks- en onderhoudskosten
- Dan zou het helpen al de overheid stimuleert, dat is in jouw geval niet het geval. Eigenlijk is dat in veel gevallen zo. Er is een lijstje van maatregelen waarmee gemeentes punten kunnen verwerven om op de groene lijst van meest groene gemeente te komen. Alle gemeentes scoren maximaal op de acties die geen geld kosten (houd een beurs; regel een stel vrijwilligers, jut een paar vrijwilligers op voor willekeurig welk “groen” evenement). Daar waar kleur bekend moet worden (= wat geld kost) zullen er maar een paar gemeenten overblijven. Ook daar is zendelingenwerk nodig, helaas, of wat extra druk.
Ook bij mij speelt iets dergelijks ik krijg geen openbaar laadpunt voor mijn deur. Nuon is nu met mijn reactie naar de gemeente Oosterhout. Zal ontzettend lang duren en er komt geen antwoord. Daarna, op een nader te bepalen moment, is het rechtstreeks naar de gemeente/wethouder en wellicht het lokale suffertje erbij halen en wat poken op twitter en kijken hoever ik kom.
Jammer dat bij jou de financiële paragraaf zwaar weegt, je wilt nu een oplossing. In welke gemeente speelt dit? Is er op je werk een laadmogelijkheid? Is er een Renault ZE dealer in de buurt (gratis), zit er überhaupt een gratis laadpunt in de buurt (Aldi) Heb je de goede (voordelige) laadpas (laadpastop10:
https://laadpastop10.nl/). Al eens gekeken bij de VER (
https://www.evrijders.nl/) of die zouden kunnen helpen?
Allemaal lapwerk natuurlijk, maar wellicht helpt het.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh