Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Voor technische onderwerpen die niet in één van bovenstaande categorieën te vangen zijn.
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
Mijn koppelingspedaal doet niks meer, hij hangt los als een slap iets. Een aantal mensen gesproken, en die zeggen dat de kabel waarschijnlijk kapot is. Ik heb er geen verstand van. Hoe weet ik wat er precies kapot is? Een paar garages gebeld, die zeggen dat de kosten hoog op kunnen lopen, tot wel 800 euro.
Type is een Renault Megane Cabrio Coupé 2.0-16V Priv Luxe uit 2004.
Morgen laat ik er naar kijken. Hoe weet ik zeker dat ik niet opgelicht wordt?
Door niet te luisteren naar de mensen die je hebt gesproken. Deze auto heeft namelijk geen koppelingskabel meer maar een hydraulisch bediende koppeling.
Wat meestal de oorzaak is,is de koppelingscilinder die lekt achter de transmissie. Laatsgenoemde moet er dus voor af om hier bij te komen,wat arbeidsintensief is. Slim is het dan om gelijk de koppeling mee te vervangen!
De cilinder achter het pedaal wil ook nog wel eens sneuvelen,maarka dat is aan de garage om te bepalen.
Even grofweg rekenen. (aftermarket prijzen)
Hydraulisch druk lager->€ 100,-
Koppelingsset->€ 225,-
DualMass vliegwiel->€ 525,- (indien nodig)
Hoofdkoppelingscilinder-> € 140,-
Plus dan nog het arbeidsloon.
Zoals Mechanic al schrijft, vervang wel alles wat maar enigszins nodig is, het arbeidsloon zal er nauwelijks hoger door worden.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
mijn R5 supercinque bouwjaar 1990
Sinds een paar dagen werkt mijn standlicht aan de rechtse zijde niet meer.
zowel vooraan als achteraan
ik heb de kabels zo goed mogelijk gevolgd met de documentatie die ik heb.
onderdeel 69 is de lampenblok rechts...
Vandaag naar Zwitserland gereden met mijn ZE50. Eerste keer geladen (CCS) in Maastricht. Geen problemen. Tweede keer laden in Frankrijk. Niveau gaat van 10 naar 70% en dan zegt de laadpaal plotseling fout, probeer andere paal en het laden stopt...
Hallo allemaal.
Mijn garage Renault Bochane heeft mijn Renault Kadjar uit 2015 geüpdatet van versie 3.3 naar versie 7.0.
Nu werkt er helemaal niets meer ( geen geluid meer op de radio, achteruitrij camera en parkeersensoren doen het niet etc.)
Heeft...
Ik heb wat rare problemen met de koppeling van mijn Master uit 2008.
Het koppelingspedaal bleef soms hangen dus ik heb de master cilinder vervangen en de boel ontlucht, maar ik heb nu nieuwe problemen... Namelijk dat de koppeling...
Sinds eind oktober '24 eigenaar van een Captur 0.9 TCe met 84 dkm op de teller waar mijn vrouw mee rijd. Omdat mijn Kadjar nu bij de garage staat voor een nieuwe motor :oops: rij ik ook in de Captur.
Wat mij opviel is dat de koppeling bij het...
Ik heb twee weken geleden een scenic gekocht, een fijne auto. Ik merkte alleen dat er niet zo veel pit in zat en met versnellen maakt hij te veel toeren, waar hij na het schakelen naar de volgende versnelling kort op blijft hangen en...