Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
@mechanic een fijne vakantie toegewenst!
Weet je of het voor deze klus nodig is op een brug te staan? of is het volledig voor de deur te doen?
Ik dacht ergens gezien te hebben dat je motorsteun los moet en je je blok moet ondersteunen... is dat waar?
Brug is makkelijker,maar op de grond is te doen. Zorg dat je de onderplaat van de motor en de onderste pendelsteun verwijderd. Krik met blokje onder de carterpan,bovenste motorsteun loshalen.
Uiteraard moet het rechtsvoorwiel ook weg incl de binnenkuip.
Beste mechanic, het lukt mij niet om de PB aan te zetten, zou je contact per email op willen nemen: *snap*
Ik heb mijn Avantime 2.0 T net door de keuring, ik vind het heerlijk om zelf te klussen, maar ik mer wat koud water vrees bij het vervangen van de distributieriem. Onderdelen zijn besteld. Daarnaast heeft deze bijzondere auto zoals te verwachten nog een aantal aandachtspuntjes...
Met zonnige groet,
Joost
Laatst gewijzigd door Admin op 04 jul 2019 18:07, 5 keer totaal gewijzigd.
Reden:Nee dus, ook niet zo !!!
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Bij welke Km.stand moet de riem vervangen worden preventief om géén motorschade op te lopen,
ook niets van te vinden in boekje of bij Renault onderhoud :cry2:
Ratelend geluid :
Bij het starten hoorde ik voor t eerst een soort ratelend geluid in de motor.
Deed me denken aan kleppen-geluid .
Wie denkt dit te herkennen. Ik heb het opgenomen (mp4)
Ik las in één van de facebookgroepen dat dealers de deurrubbers gratis kunnen vervangen voor betere tegen het windgeruis. Klopt dit? En zorgt het ook daadwerkelijk voor minder geruis?
Helaas is mijn veiligheidsgordel links voor van mijn Senic III uit 2011 afgekeurd.
Ik ben bezig geweest met het demonteren maar loop tegen een paar problemen aan. Tevens heb ik voor een tweedehands gordel gekeken en merk dat deze vaak...
Tijdens de vloeistof controles ontdekte ik haarscheurtjes door uitdroging van de laadluchtslang.
(zie foto’s) van mijn Renault Kadjar 1.2 TCE van 2018.
Heeft iemand ervaring met het vervangen en is dit eenvoudig...