Nieuw op dit forum en hoop hier een antwoord te vinden op een bizar probleem.
Sinds kort heb ik een probleem met men radio na een nieuwe android Smartphone te connectoren via bluetooth met de carminat.
Alles heeft een hele tijd normaal gewerkt.
Na een tijdje werd de radio om de 20 seconden voor een paar seconden onderbroken wanneer Smartphone verbonden was maar nog niet manueel bevestigd zeg maar. Radio speelt normaal wanneer je dit wel doet. Dit was op zich nog niet zo'n probleem.
Nu recent, wanneer ik smartphone verbonden heb met Carminat, de auto stop en terug start doet de radio of stuurbediening helemaal niets meer.
Navigatiescherm blijft gewoon aan, maar radiozender, tijd en temp verdwijnt van het scherm. Na tot 2 maal toe naar de garage te zijn geweest en ze bedrading etc nakijken blijft het probleem zich herhalen, zij zeggen me een nieuwe radio te kopen aan 600€... Na dan maar zelf wat opzoek werk te hebben gedaan zou dit dus aan de Smartphone kunnen liggen. Aangezien ik niet meteen een nieuwe smartphone wil kopen zoek ik een oplossing.
Ik heb ontdekt dat na een paar minuten loskoppelen van autobatterij de radio gewoon terug normaal werkt. Heb bluetoothverbinding van het systeem gezwierd, auto gestopt, herstart en de radio werkt gewoon als te voren. Dit bevestigd in mijn ogen het idee dat dit gerelateerd is aan mijn nieuwe Smartphone.
Uiteraard wil ik wel gewoon handsfree kunnen bellen, muziek afspelen etc.
Heeft hier iemand enig idee of er hier een oplossing voor bestaat?
Zou geweldig zijn !

Alvast bedankt !
Jan