de mon schreef:Moet minstens een DCI zijn, de rest jankt op de snelweg door te hoge toeren.(Kangoo I)
Uhhm?
autozine schreef:De 1.5 dCi motor is niet bijzonder agressief of levendig, maar is wel zeer krachtig. De eerste versnelling is bijzonder kort. Dat maakt het makkelijk op te trekken met een zware lading of aanhanger. De Kangoo is bepaald geen snelle auto, maar het motorvermogen is voldoende om met het verkeer mee te komen en/of vlot te passeren wanneer dat nodig is.
De Kangoo is ook leverbaar met een 1.6 liter benzinemotor. Deze levert een vergelijkbaar vermogen en rijdt dan ook vrijwel hetzelfde. Beide motoren zijn opmerkelijk stil voor een auto als deze. Boven de 100 km/u is echter veel windgeruis hoorbaar, wat het comfort niet ten goede komt.
ANWB schreef:
Opvallend is ook, in goede zin, dat het geluidsniveau in het interieur heel aanvaardbaar blijft, terwijl zo’n auto toch een grote klankkast op wielen is. Erg handig is de royale opbergruimte, bijvoorbeeld door de grote ‘pakjesplank’ boven de voorruit. Als je niet alléén maar stadsverkeer rijdt, blijkt de Kangoo ook nog eens redelijk zuinig. Zelfs met een 1,6 rij je gemiddeld 1 op 10 á 11.
En de keren dat ik in een Kangoo gereden heb, het valt best mee, ok het is niet te vergelijken met een Volvo V70, maar dat is een hele andere prijsklasse.
Waarbij natuurlijk ook vermeld moet worden dat de 1.2 (zonder 16v) wel een 'herriebak' is, maar dat is meer te wijten aan het feit dat de topsnelheid van dat ding slechts 137 km/u is, als je daar 130 mee wilt rijden over de snelweg rij je eigenlijk dus op topsnelheid, waarbij iedere auto die op topsnelheid rijdt herrie gaat maken.