Toerenteller TCE 200 onrustig

Plaats reactie

Topic author
Bas75
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 4
Berichten: 16
Lid geworden op: 19 aug 2019 16:43
Actief als: particulier

Toerenteller TCE 200 onrustig

Bericht door Bas75 »

Hallo allemaal,

Ik heb sinds een paar weken een mooie Talisman Estate TCE 200 Initiale Paris uit Duitsland geïmporteerd met 20k op te teller. De auto is van maart 2017 en rijdt erg lekker, biedt veel luxe en is onderscheidend.

Waar ben ik tot nu toe tegenaan gelopen?
- de accu bleek zeer zwak, is door de dealer in mijn woonplaats (onder garantie uiteraard) vervangen.
- ook ik heb last van het schokkerige optrekken, zowel en D als R. Ook maakt de auto het beruchte “whoop” geluid bij het opschakelen (alleen in de lagere versnellingen) en hierbij houdt de auto een klein beetje in. Over 2 weken wordt de complete koppeling vervangen en hiermee ga ik ervanuit dat het wordt opgelost.

Verder is mij opgevallen dat de toerenteller geregeld een beetje ‘wiebelt’ bij constante snelheden. Ik heb dit ook geconstateerd als de cruise control wordt gebruikt, eigenlijk bij alle kruissnelheden. Het is vrij subtiel, maar wel duidelijk zichtbaar. In de motor merk ik niets van een onrustige loop. Het is mij ook opgevallen dat dit zich voordoet in de 7e versnelling, als ik bijvoorbeeld terugschakel naar de 6 is het eigenlijk weg.Herkent iemand dit??
Renault Talisman Estate TCE 200 Initiale Paris Noir Amethyste

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



rvdgaag
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 592
Lid geworden op: 14 mar 2015 13:29
Actief als: particulier

Re: Toerenteller TCE 200 onrustig

Bericht door rvdgaag »

Ja, er moet een nieuwe automaat onder, alleen de koppeling is een tijdelijke oplossing. Bekend probleem.
Jan 2019 Espace V Initiale Paris TCE 225 EDC GPF Gris Titanium full options

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Bas75
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 4
Berichten: 16
Lid geworden op: 19 aug 2019 16:43
Actief als: particulier

Re: Toerenteller TCE 200 onrustig

Bericht door Bas75 »

rvdgaag schreef:Ja, er moet een nieuwe automaat onder, alleen de koppeling is een tijdelijke oplossing. Bekend probleem.
De dealer was kennelijk niet bekend met het probleem...Het vervangen van de koppeling is de oplossing die vanuit de importeur is gekomen. Het zou toch vreemd zijn als men willens en wetens met een tijdelijke oplossing zou komen? Ik ga het toch maar eens navragen bij de dealer, het moet in 1x goed gebeuren. Dat verdient de auto ook :wink:
Renault Talisman Estate TCE 200 Initiale Paris Noir Amethyste

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



nikk
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 2010
Lid geworden op: 13 nov 2010 14:53
Actief als: particulier

Re: Toerenteller TCE 200 onrustig

Bericht door nikk »

Er is veel info aangaande bekende Talisman problemen in diverse draadjes alhier op het forum te vinden Bas. Ga er maar niet van uit dat een dealer altijd even goed op de hoogte en / of welwillend is.
Golf 1.2 TSI highline DSG7 '12
Chrysler Town & country limited 4.0 V6 '08
Scenic Tech line 1.6 16v automatic '07
Matra Espace The race 2.0 16v '02

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

adinsx
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 533
Lid geworden op: 27 dec 2010 10:46
Actief als: particulier
Locatie: Liemers/Achterhoek

Re: Toerenteller TCE 200 onrustig

Bericht door adinsx »

Er zit een scheiding ergens in de productieweek/maand dat er al een gemodificeerde EDC onder hangt. De 2016-modellen hebben sowieso de gen.1 EDC en daar gaat een complete nieuwe bak onder. Latere uitvoeringen (maar waar precies de 'knip' zit weet ik niet) krijgen inderdaad alleen een nieuwe koppelingsset.

M.b.t. tot de toerenteller. Deze is natuurlijk puur elektronisch aangestuurd, en krijgt zijn signaal via de ECU/Rlink die het signaal weer van de CAN-bus haalt. Als de motor gewoon fatsoenlijk loopt lijkt me er niet direct een probleem. Zal bij mijn Mégane GT205 (nagenoeg zelf blok als in jouw Talisman) eens kijken wat die bij mij doet.
Van hothatch Mégane II RS230 F1-R26 naar burgerbak Mégane III Estate GTline. Terug naar sportiviteit met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Toerenteller TCE 200 onrustig

Bericht door Domi1963 »

Beste,
Als Uw EDC bak het bekende whoop geluid maakt, zou ik er ten stelligste op aandringen en met nadruk op aandringen (lees verplichten) om de bak te vervangen. Dit is de enige juiste oplossing en zullen verschillende voorgaanden hier op het forum U kunnen bevestigen. Zo is ook mijn bak vervangen + koppelingsplaten.

Wat het wiebelen betreft, dat heb ik ook bij gebruik van de cruisecontrol, en bijna niet merkbaar. En das ergens normaal. De cruisecontrol probeert de snelheid stabiel te houden waardoor er gas moet bijgegeven worden alsook afgeremd worden om Uw snelheid constant te houden. Bij mij, vooral in een langere afdaling, wiebelt de toerenteller naald omdat de de wagen met beetjes wordt afgeremd.

Bij mij op vlakke ondergrond en op een constante snelheid is er geen wiebelen merkbaar. Ook tijdens het wiebelen voel of hoor ik geen merkbaar geluidsverschil bij de motor.

Zorg er maar voor dat ze je bak vervangen!
Bij mijn laatste interventie op mijn TCe 200 had ik achterbumperschade opgelopen door het vertrekken in R met een aanzienlijke schok. Ik stond tussen 2 wagens geparkeerd en heb door die schok in R het achterstaande voertuig geraakt waardoor mijn bumper gekraakt en beschadigt was. Ik heb dit verhaald op Renault en heb een autoexpert moeten aanstellen in opdracht van Renault, welke mij gelukkiglijk in mijn gelijk stelde. Bij mij kwam de schok in R er door een defecte handrem en hillhold control module welke werd vervangen. Mijn bumper werd ook op kosten van Renault vervangen dankzij mijn expert welke zoals hierboven gezegd, mij volledig gelijk gaf om dat de rede van de schade werd veroorzaakt door de slechte werking van het achteruit rijden. NORMAAL DOET RENAULT DIT NIET!! Maar hebben ze voor het vervangen van de bumper een commerciële geste toegepast...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



berenburg
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 643
Lid geworden op: 25 jan 2013 11:55
Actief als: particulier

Re: Toerenteller TCE 200 onrustig

Bericht door berenburg »

Is deze auto gekocht bij een dealer?
Zo ja vind ik het vreemd dat u met een niet goed functionerende automaat wordt opgezadeld.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Bas75
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 4
Berichten: 16
Lid geworden op: 19 aug 2019 16:43
Actief als: particulier

Re: Toerenteller TCE 200 onrustig

Bericht door Bas75 »

berenburg schreef:Is deze auto gekocht bij een dealer?
Zo ja vind ik het vreemd dat u met een niet goed functionerende automaat wordt opgezadeld.
Nee niet bij een dealer gekocht. Auto heeft fabrieksgarantie
Renault Talisman Estate TCE 200 Initiale Paris Noir Amethyste

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Bas75
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 4
Berichten: 16
Lid geworden op: 19 aug 2019 16:43
Actief als: particulier

Re: Toerenteller TCE 200 onrustig

Bericht door Bas75 »

Update....een paar weken geleden is de complete koppeling vervangen, en hiermee is ook het issue van het toerental opgelost!
Auto schakelt boterzacht, zoals het hoort. Soms nog probleem met ruw optrekken, dit wordt door de dealer binnenkort nog opgepakt


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Renault Talisman Estate TCE 200 Initiale Paris Noir Amethyste

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht