Renault Megane 3 rs vliegwiel

Versnellingsbakken, assen, koppelingen, stuurinrichting, remmen, wielophanging, etcetera
Forumregels
-Vermeld het type/model(!!) Renault in de posting
-Vul svp de gevraagde gegevens aan
Plaats reactie

Topic author
Snellah
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 23
Lid geworden op: 04 nov 2016 10:54
Actief als: particulier

Renault Megane 3 rs vliegwiel

Bericht door Snellah »

Hallo ik post hier een bericht om erachter te komen wat er mis is met mijn m3rs.
Voor te beginnen is de boite al 2keer gereviseerd geweest op zeer korte tijd omdat deze schade had geleden, nu heb ik hem 2 weken terug van de revisie en hij rijden schakelt beter maar helemaal niet zoals het hoort.
Heb symptomen gelijk zelfs na de revisie stroef schakelen soms wel dan weer niet. Vooral in 1 en 2de. Ook is sinds die eerste revisie een beweging merkbaar in mn pook naar voor bij gas geven en terug naar achter bij gas lossen. de toeren gaan ook niet echt stabiel omhoog indien je gas geeft gaat de toerenteller eerst +-150 200 toeren heel snel omhoog en daarna terug omlaag om dan weer normaal te stijgen het zelfde bij gas loslaten. En nu is er nog een raar geluid bij gekomen waarvan ik dit al 2 keer gemeld heb aan mn garagist maar deze zegt dat het de speling op de assen is en die normaal is maarja heb dit geluid nooit gehad..... Hiervan ga ik jullie een filmpje posten.
ook valt me op dat er meer trillingen zijn in de auto zelf. de auto rijd gewoon niet meer zoals het hoort vanaf de eerste revisie er werd me gezegd dat deze symptomen normaal waren of dat er niks was, maar vind dat zo raar. begin het stilletjes aan kotsbeu te worden want weet gewon als ik zo door blijf rijden heb ik binnen de kortste keren weeral een revisie aan mn broek en dan kan ik men m3rs wegdoen want financieel begint het de spuigaten uit te lopen.



het 2de filmpje is wanneer mijn wagen op de brig stond terwijl de boite gereviseerd werd hier zie je de speling van het vliegwiel. Mij is gezegd door de garagist dat dit ok was maar andere zeggen weer van niet.... zou dit de boosdoener zijn?



Bedankt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

A110
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 mei 2018 20:02
Actief als: particulier

Re: Renault Megane 3 rs vliegwiel

Bericht door A110 »

Als ik dit zo beoordeel lijkt het enorm veel speling.
Volgens mij is maximaal 7 graden toegestaan.

Hieronder 2 filmpjes, defect vs nieuw vliegwiel van een Meg II RS uit onze werkplaats.



www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Renault Clio Hybrid 140 Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Snellah
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 23
Lid geworden op: 04 nov 2016 10:54
Actief als: particulier

Re: Renault Megane 3 rs vliegwiel

Bericht door Snellah »

ja dat lijkt me ook wel zo als ik zo de filmpjes zie lijkt het eerder op speling gelijk het kapotte vliegwiel op filmpje 1

jongens toch hoe kan het dat dan de garagist weeral zegt dat er niets is met het vliegwiel .....

kan een vliegwiel de versnellingsbak kapot maken ? en kan het de bovenstaande symptomen veroorzaken?

bedankt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Musicmaker
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 1
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 mar 2014 15:53
Actief als: particulier

Re: Renault Megane 3 rs vliegwiel

Bericht door Musicmaker »

Hoe is dit uiteindelijk afgelopen bij jou?

Ik heb dit probleem namelijk met mijn Megane IV uit 2017. Hij trilt bij stationair / laag toerental. Speling van het vliegwiel en dat gaan ze vervangen. Staat nu in bestelling dus binnenkort wordt het gerepareerd. Ik kan er nu nog wel mee blijven rijden, maar volgens mijn Renault dealer moet dit wel echt vervangen worden. De auto zit gelukkig nog in de fabrieksgarantie want dit is een kostbare klus :-).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Snellah
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 23
Lid geworden op: 04 nov 2016 10:54
Actief als: particulier

Re: Renault Megane 3 rs vliegwiel

Bericht door Snellah »

Uiteindelijk heb ik een lichter vliegwiel en nieuwe drukgroep laten zetten en geen dubbelmassa van ktec speciaal voor de mrs3 de motor steunen zijn ook geupgrade.koppeling 2 keer laten ontluchten enKabel afgesteld

Had me toen een 1200euro samen met het werk gekost. Werk was wat korting opgegeven :)

Maar het probleem is niet opgelost soms schakelt hij nog slecht en het geluid is er nog steeds ben nu een 7000km verder.... Rij er niet zoveel meer mee omdat 't plezier nu wel weg is.

De garagist zit met een dilemma en denk dat bij de eerste revisie bij de andere garagist foute boel gebeurt is en vermoed dat ik best de bak vervang door een volledig nieuwe of 2dehandse.

Wel ben ik zeker dat ik nooit geen renault meer koop mits ze dadelijk hun garantie introkken omdat er een paar onderdelen en motor geupgrade waren. Maar de stukken die ik had konden hiermee nix temaken hebben.

Hoe fijn hun rsen ook zijn om mee te rijden nooit geen renault meer....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht