Uitlezen Megan 2.0 2005

Plaats reactie

Topic author
rairozay
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 4
Berichten: 20
Lid geworden op: 17 okt 2016 23:02
Actief als: particulier

Uitlezen Megan 2.0 2005

Bericht door rairozay »

Goedeavond Allen,

Na heel lang heb ik weer een Renault Megane 2.0 ltr 2005 in mijn bezit.

ik heb de auto met de volgende problemen gekocht:
!.de auto trilt enorm tijdens het rijden
2.De service en airbag lampje brand.
3. De handrem werkt niet.

is er iemand in de omgeving den haag die deze auto kunt uitlezen, en weet iemand misschien hoe het kant de auto auto trillt .
hoemeer gas je geeft hoe harder de trilling wordt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



mil soluciones
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 148
Lid geworden op: 27 sep 2018 16:15
Actief als: particulier

Re: Uitlezen Megan 2.0 2005

Bericht door mil soluciones »

Trillen kan eenvoudig gecontroleerd worden, maar duur in reparatie zijn.
Waarschijnlijk de motorsteunen. Auto vooraan op steunen zetten en dan met de krik de motor lichtjes optillen, een koevoet onder de krik en rammelen maar, als de motorsteunen niet in orde zijn, zal je dat wel horen...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
rairozay
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 4
Berichten: 20
Lid geworden op: 17 okt 2016 23:02
Actief als: particulier

Re: Uitlezen Megan 2.0 2005

Bericht door rairozay »

mil soluciones schreef:Trillen kan eenvoudig gecontroleerd worden, maar duur in reparatie zijn.
Waarschijnlijk de motorsteunen. Auto vooraan op steunen zetten en dan met de krik de motor lichtjes optillen, een koevoet onder de krik en rammelen maar, als de motorsteunen niet in orde zijn, zal je dat wel horen...

Dank Mil, ga ik proberen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
rairozay
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 4
Berichten: 20
Lid geworden op: 17 okt 2016 23:02
Actief als: particulier

Re: Uitlezen Megan 2.0 2005

Bericht door rairozay »

weet iemand in omgeving den haag die voor mij deze auto kunt uitlezen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

demi
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1100
Lid geworden op: 28 dec 2008 13:59
Actief als: particulier
Locatie: Stevensweert

Re: Uitlezen Megan 2.0 2005

Bericht door demi »

Schuif met de bestuurdersstoel eens een paar keer naar voor en weer naar achter en weer naar voor en weer naar achter en dan heel langzaam weer naar voren en weer heel langzaam naar achteren en kijk of het airbag lampje uitgaat.
Veel voorkomende klacht is namelijk een kabelbreuk onder de stoel die het airbag lampje dan laat branden. Mocht het lampje uitgaan laat dan je stoel even staan, en kijk of ook het "SERVICE" lampje uit is gegaan. Is dit niet uit....reset dan even je "SERVICE INTERVAL" terug naar waar hij op ingesteld is, dat kan 30.000km 20.000km 15.000km zijn. Mocht SERVICE nog steeds in beeld zijn dan controleer een van je vloeistoffen zoals remvloeistof of koelvloeistof.
De handrem is meen ik mechanisch bij de Megane of is deze ook automatisch aantrekkend? Veel voorkomende klacht is het "opzwellen" van de handremkabels waardoor er vocht naar binnen treed en dit voor problemen kan gaan zorgen, maar er kunnen meerdere factoren een rol spelen en als je zelf niet handig of kundig bent, breng dan een bezoekje aan de garage.
Wat je zou kunnen doen is......een voorkeuring voor APK laten doen bij de Dealer. Deze kost je zo een 25,- tot 40,- euro maar mochten er dan defecten zijn dan weet je wat het eventueel al is en wat de kosten bedragen. Vaak lezen ze hem dan ook uit met de CLIP en dan heb je meteen ook je diagnose. Maar vraag voor de zekerheid eerst even wat een voorkeuring kost.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
rairozay
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 4
Berichten: 20
Lid geworden op: 17 okt 2016 23:02
Actief als: particulier

Re: Uitlezen Megan 2.0 2005

Bericht door rairozay »

demi schreef:Schuif met de bestuurdersstoel eens een paar keer naar voor en weer naar achter en weer naar voor en weer naar achter en dan heel langzaam weer naar voren en weer heel langzaam naar achteren en kijk of het airbag lampje uitgaat.
Veel voorkomende klacht is namelijk een kabelbreuk onder de stoel die het airbag lampje dan laat branden. Mocht het lampje uitgaan laat dan je stoel even staan, en kijk of ook het "SERVICE" lampje uit is gegaan. Is dit niet uit....reset dan even je "SERVICE INTERVAL" terug naar waar hij op ingesteld is, dat kan 30.000km 20.000km 15.000km zijn. Mocht SERVICE nog steeds in beeld zijn dan controleer een van je vloeistoffen zoals remvloeistof of koelvloeistof.
De handrem is meen ik mechanisch bij de Megane of is deze ook automatisch aantrekkend? Veel voorkomende klacht is het "opzwellen" van de handremkabels waardoor er vocht naar binnen treed en dit voor problemen kan gaan zorgen, maar er kunnen meerdere factoren een rol spelen en als je zelf niet handig of kundig bent, breng dan een bezoekje aan de garage.
Wat je zou kunnen doen is......een voorkeuring voor APK laten doen bij de Dealer. Deze kost je zo een 25,- tot 40,- euro maar mochten er dan defecten zijn dan weet je wat het eventueel al is en wat de kosten bedragen. Vaak lezen ze hem dan ook uit met de CLIP en dan heb je meteen ook je diagnose. Maar vraag voor de zekerheid eerst even wat een voorkeuring kost.
Hallo Demi,
bedankt voor de tip. ik ga met de stoel heen en weer bewegen kijken wat er gebeurt.
ik heb net gecheckt achter het kappie onder de handrem lagen allebeide kabels los.
ik heb geprobeerd de kabels weer in het beugeltje vast te klikken van het mechaniek, maar de linker kabel is korter als de rechter waardoor na een paar bewegingen allebei weer eruit schiet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
  • Uitlezen
    door henk1966 » » in Algemeen Scenic
    2 Reacties
    207 Weergaves
    Laatste bericht door gamdalf
  • Modus 2005 motorsteunen
    door mission » » in Modus
    7 Reacties
    343 Weergaves
    Laatste bericht door mechanic
  • Cv renault scenic 2005
    door osta22 » » in Scenic Electronica
    2 Reacties
    127 Weergaves
    Laatste bericht door osta22
  • Vervangen schakelpook kop Clio II 2005
    door dmarinus » » in Carrosserie en interieur
    12 Reacties
    642 Weergaves
    Laatste bericht door Pepone
  • Modus 1.6 2005 start niet
    door hus104 » » in Modus
    1 Reacties
    316 Weergaves
    Laatste bericht door hus104
  • Modus 2005 Vervangen tellerbak
    door mission » » in Modus
    3 Reacties
    257 Weergaves
    Laatste bericht door mission
  • Modus 2005: Autmatische lampen?
    door mission » » in Elektrische en elektronische systemen
    4 Reacties
    250 Weergaves
    Laatste bericht door mission