Automatisch opnieuw vergrendelen deur sloten na 2 minuten werkt niet

Radio, elektrische ruiten & stoelverstelling, centrale vergrendeling, etc.
Plaats reactie

Topic author
Gl1800
lid
lid
Posts in topic: 12
Berichten: 163
Lid geworden op: 07 dec 2016 09:32
Actief als: particulier

Automatisch opnieuw vergrendelen deur sloten na 2 minuten werkt niet

Bericht door Gl1800 »

IMG_0862.JPG
Ben erg benieuwd of er meer Captur eigenaren dit probleem herkennen en er hopelijk een oplossing voor weten? Want de dealer weet het tot op heden niet.
Bij zover ik weet alle auto's met centrale vergrendeling is het gebruikelijk dat wanneer je de centrale vergrendeling opent met de afstamdsbediening en geen enkele deur opent na enige tijd de sloten weer automatisch moeten afsluiten. Dit is om te voorkomen dat wanneer je per ongeluk de openen knop op je ab indrukt (bv in je broekzak) de deuren open blijven staan.
Bij mijn nieuwe Captur werkt dit opnieiw automatisch afsluiten niet, en ook bij een kennis van mij is dat het geval, ik heb een Dynamique en hij een XMod van eind 2016.
In het instructieboekje staat ook vermeld dat de deuren na 2 minuten weer moeten afsluiten. Zijn er anderen die dit herkennen en een oplossing weten? :?:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Captur TCe 120 5 april 2017 handgeschakeld, Dynamique Rouge Flamme/Noir Etoilé met Pack City Camera

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

TCe120ECD
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 594
Lid geworden op: 02 nov 2013 13:10
Actief als: particulier

Re: Automatisch opnieuw vergrendelen deur sloten na 2 minuten werkt niet

Bericht door TCe120ECD »

Na het ontgrendelen met de afstandbediening dien je de motor te starten en weer uit doen. Daarna werkt de automatische afsluiting van de portieren weer.

Het ontgrendelen zoals in de handleiding vermeldt, geldt voor het ontgrendelen met de knoppen op de deuren. Als je op de deurknoppen drukt, maar de deur niet opent, valt het daarna weer in het slot.
Captur TCe120EDC Dynamique

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Gl1800
lid
lid
Posts in topic: 12
Berichten: 163
Lid geworden op: 07 dec 2016 09:32
Actief als: particulier

Re: Automatisch opnieuw vergrendelen deur sloten na 2 minuten werkt niet

Bericht door Gl1800 »

TCe120ECD dat is nu juist het probleem, dit laatste werkt bij ons niet.
Captur TCe 120 5 april 2017 handgeschakeld, Dynamique Rouge Flamme/Noir Etoilé met Pack City Camera

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

TCe120ECD
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 594
Lid geworden op: 02 nov 2013 13:10
Actief als: particulier

Re: Automatisch opnieuw vergrendelen deur sloten na 2 minuten werkt niet

Bericht door TCe120ECD »

Gl1800 schreef: Bij zover ik weet alle auto's met centrale vergrendeling is het gebruikelijk dat wanneer je de centrale vergrendeling opent met de afstamdsbediening
Bij mijn nieuwe Captur werkt dit opnieiw automatisch afsluiten niet,
Dus snap ik je niet!
Zo werkt het bij mij:
Als je met de afstandbediening ontgrendeld en je wel of niet een deur opent, gaan de deuren niet meer automatisch op slot. Alleen met de afstandbediening kan je weer afsluiten. Tenzij je de motor start en weer uit doet. Dan kan je de deuren dicht gooien en weglopen. Deze gaan dan automatisch op slot.

Druk je enkel de knop op de deur en open je geen portier, gaan de portieren niet automatisch weer op slot zolang je met de afstandbediening in de zone blijft staan. Loop je echter met de afstandbediening weg van de auto, dan gaan de portieren wel op slot.

Hopelijk nu duidelijker uitgelegd. Werkt dit niet bij jouw Captur, neem dan contact op met de monteur van je garage.
Captur TCe120EDC Dynamique

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Gl1800
lid
lid
Posts in topic: 12
Berichten: 163
Lid geworden op: 07 dec 2016 09:32
Actief als: particulier

Re: Automatisch opnieuw vergrendelen deur sloten na 2 minuten werkt niet

Bericht door Gl1800 »

Jij snapt mij inderdaad niet, nog een keer opnieuw proberen uit te leggen dan maar.
1
Ga ervan uit dat de deuren op slot zijn en dat deze zijn afgesloten door het weglopen of door het indrukken van de knop op de ab. Dat maakt voor deze uitleg nl niet uit. De deuren zijn op slot daar gaat het om.
2
Ik bevind mij daarna op afstand van de auto, bv in huis. Als ik nu op de knop open sloten van de ab druk, wat zeker per ongeluk kan gebeuren, gaan de deuren van het slot en zie je de raw knipperen. En dat zie je dus niet als het per ongelukk gebeurt
3
Als ik nu geen deuren daadwerkelijk open maak, want ik ben tenslotte in huis en wist het niet Dan horen de sloten na 2 minuten weer automatisch op slot te gaan. Zo is het bij alle auto's , ook bij de Clio van mijn buurman en mijn vroegere Clio werkte dat zo en al mijn andere auto's die ik gehad heb, en het staat ook in het instructieboekje van de Captur. Zie afbeelding.
Maar bij mijn Captur en die van een kennis werkt dit niet en blijven de sloten open en kan iedereen in mijn auto komen.
Daarom de vraag heeft iedereen dit met een Captur want de dealer weet de oplossing ook niet.
Ik denk dat het mogelijk een fout in de sofrwate is.
Hoop dat je het nu begrijpt, duidelijker kan ik het niet beschrijven.
Captur TCe 120 5 april 2017 handgeschakeld, Dynamique Rouge Flamme/Noir Etoilé met Pack City Camera

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

TCe120ECD
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 594
Lid geworden op: 02 nov 2013 13:10
Actief als: particulier

Re: Automatisch opnieuw vergrendelen deur sloten na 2 minuten werkt niet

Bericht door TCe120ECD »

[quote="TCe120ECD"
Als je met de afstandbediening ontgrendeld en je wel of niet een deur opent, gaan de deuren niet meer automatisch op slot. Alleen met de afstandbediening kan je weer afsluiten. Tenzij je de motor start en weer uit doet [/quote]

Zoals ik al schreef, het werkt bij mijn Captur net als bij jouw Captur.
Captur TCe120EDC Dynamique

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Gl1800
lid
lid
Posts in topic: 12
Berichten: 163
Lid geworden op: 07 dec 2016 09:32
Actief als: particulier

Re: Automatisch opnieuw vergrendelen deur sloten na 2 minuten werkt niet

Bericht door Gl1800 »

TCe120ECD schreef:[quote="TCe120ECD"
Zoals ik al schreef, het werkt bij mijn Captur net als bij jouw Captur.
Dan is ook die van jou niet goed dus, want dat is echt niet zoals het hoort en zoals het staat beschreven in het instructieboekje.
Je loopt nu ni echt het risico dat jouw auto niet afgesloten buiten staat.
Captur TCe 120 5 april 2017 handgeschakeld, Dynamique Rouge Flamme/Noir Etoilé met Pack City Camera

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Gl1800
lid
lid
Posts in topic: 12
Berichten: 163
Lid geworden op: 07 dec 2016 09:32
Actief als: particulier

Re: Automatisch opnieuw vergrendelen deur sloten na 2 minuten werkt niet

Bericht door Gl1800 »

Ik zou graag meer reacties krijgen van Captur eigenaren met de opmerking of het bij jouw Captur wel of niet werkt met daarbij evt. het bouwjaar.
Captur TCe 120 5 april 2017 handgeschakeld, Dynamique Rouge Flamme/Noir Etoilé met Pack City Camera

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Gl1800
lid
lid
Posts in topic: 12
Berichten: 163
Lid geworden op: 07 dec 2016 09:32
Actief als: particulier

Re: Automatisch opnieuw vergrendelen deur sloten na 2 minuten werkt niet

Bericht door Gl1800 »

Geen reacties, jammer had het anders verwacht. Kan toch niet zo moeilijk zijn om de werking van jullie sloten aan mij door te geven. Of is mijn vraag onduidelijk of oninteressant misschien?
Captur TCe 120 5 april 2017 handgeschakeld, Dynamique Rouge Flamme/Noir Etoilé met Pack City Camera

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

FrankV
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 305
Lid geworden op: 27 jan 2014 00:17
Actief als: particulier
Locatie: Geldrop

Re: Automatisch opnieuw vergrendelen deur sloten na 2 minuten werkt niet

Bericht door FrankV »

Ik gebruik altijd de 'handsfree' optie en nooit de knoppen op de sleutelkaart.
Eerlijk gezegd, ben ook te lui geweest om het te testen, sorry....
Groeten,
Frank

Captur TCe 120 EDC Dynamique, Bleu Pacifique/Noir Etoile; geproduceerd op 26/3/2014; afgeleverd 2/5/2014; ingeruild 12/10/2018
BMW X1 2.0isDrive Mediterran Blau (Nov. 2015); v.a. 12/10/2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Gl1800
lid
lid
Posts in topic: 12
Berichten: 163
Lid geworden op: 07 dec 2016 09:32
Actief als: particulier

Re: Automatisch opnieuw vergrendelen deur sloten na 2 minuten werkt niet

Bericht door Gl1800 »

Bedankt FrankV voor jouw reactie, Ik gebruik ook alleen de handsfree optie FrankV, maar het gaat erom dat wanneer iemand ongewenst op de openen knop drukt van jouw ab. Bv kleine kinderen of wanneer de ab in je broekzak zit. Dan staat je auto open zonder het te merken. En bij alle merken auto's gaan de deuren dan weer automatisch op slot na enige minuten behalve bij mijn Captur en de dealer weet geen oplossing. En daarom wil ik grag weten of er meer Capturs dit hebben ?
Captur TCe 120 5 april 2017 handgeschakeld, Dynamique Rouge Flamme/Noir Etoilé met Pack City Camera

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Dré
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 95
Lid geworden op: 08 jul 2013 22:43
Actief als: particulier

Re: Automatisch opnieuw vergrendelen deur sloten na 2 minuten werkt niet

Bericht door Dré »

Klopt, werkt niet zoals het hoort. Captur diesel van 2013.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Gl1800
lid
lid
Posts in topic: 12
Berichten: 163
Lid geworden op: 07 dec 2016 09:32
Actief als: particulier

Re: Automatisch opnieuw vergrendelen deur sloten na 2 minuten werkt niet

Bericht door Gl1800 »

Dré schreef:Klopt, werkt niet zoals het hoort. Captur diesel van 2013.
Bedankt Dré, wordt ik dus niet vrolijk van, en dat al in 2013. Betekent dus ook dat er nog nooit iets aan gedaan is door Renault vermoed ik. Benieuwd of er ook Capturs zijn waarbij het wel werkt?
Captur TCe 120 5 april 2017 handgeschakeld, Dynamique Rouge Flamme/Noir Etoilé met Pack City Camera

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TheSarge
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 241
Lid geworden op: 05 aug 2016 20:42
Actief als: particulier

Re: Automatisch opnieuw vergrendelen deur sloten na 2 minuten werkt niet

Bericht door TheSarge »

Captur van m'n vrouw uit 11/2013 werkt het prima (0,9 TCe)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Gl1800
lid
lid
Posts in topic: 12
Berichten: 163
Lid geworden op: 07 dec 2016 09:32
Actief als: particulier

Re: Automatisch opnieuw vergrendelen deur sloten na 2 minuten werkt niet

Bericht door Gl1800 »

TheSarge schreef:Captur van m'n vrouw uit 11/2013 werkt het prima (0,9 TCe)
Bedankt TheSarge, het kan dus wel werken blijkbaar. Kan ik mijn dealer dus mee proberen te overtuigen dat er wel degelijk Capturs zijn waarbij het wel werkt.
Captur TCe 120 5 april 2017 handgeschakeld, Dynamique Rouge Flamme/Noir Etoilé met Pack City Camera

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TheSarge
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 241
Lid geworden op: 05 aug 2016 20:42
Actief als: particulier

Re: Automatisch opnieuw vergrendelen deur sloten na 2 minuten werkt niet

Bericht door TheSarge »

Succes in ieder geval.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Coelacanth
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 81
Lid geworden op: 04 apr 2016 01:55
Actief als: particulier

Re: Automatisch opnieuw vergrendelen deur sloten na 2 minuten werkt niet

Bericht door Coelacanth »

Maar bekijk het eens van de andere kant. Als je daadwerkelijk de deuren wilt ontgrendelen d.m.v. de keycard, dan is het toch niet gewenst als ze dan toch na 2 minuten weer sluiten ?

Bij het autowassen bijvoorbeeld, of bij het pauzeren op een parkeerplaats.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Gl1800
lid
lid
Posts in topic: 12
Berichten: 163
Lid geworden op: 07 dec 2016 09:32
Actief als: particulier

Re: Automatisch opnieuw vergrendelen deur sloten na 2 minuten werkt niet

Bericht door Gl1800 »

Coelacanth schreef:Maar bekijk het eens van de andere kant. Als je daadwerkelijk de deuren wilt ontgrendelen d.m.v. de keycard, dan is het toch niet gewenst als ze dan toch na 2 minuten weer sluiten ?

Bij het autowassen bijvoorbeeld, of bij het pauzeren op een parkeerplaats.
Jij begrijpt het probleem niet Coelacanth, nog maar een keertje goed lezen zou ik zeggen.
Captur TCe 120 5 april 2017 handgeschakeld, Dynamique Rouge Flamme/Noir Etoilé met Pack City Camera

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Gl1800
lid
lid
Posts in topic: 12
Berichten: 163
Lid geworden op: 07 dec 2016 09:32
Actief als: particulier

Re: Automatisch opnieuw vergrendelen deur sloten na 2 minuten werkt niet

Bericht door Gl1800 »

Vandaag via de dealer te horen gekregen, deze mogelijkheid zit niet op de Captur en dat het in het instructieboekje staat is een fout in het boekje zegt RN.
En dan denk ik jaja, ik krijg precies het antwoord wat ik al verwacht had. Lekker makkelijk van RN.
Waarom zit deze optie die notabene op zover ik weet alle auto's aanwezig is niet op de Captur en ook zelfs op de Clio die naar ik denk niet zo heel veel anders zal zijn als het om de elektronica gaat dan de Captur. :x
Captur TCe 120 5 april 2017 handgeschakeld, Dynamique Rouge Flamme/Noir Etoilé met Pack City Camera

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

hansvw2
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 33
Lid geworden op: 09 aug 2017 11:08
Actief als: particulier

Re: Automatisch opnieuw vergrendelen deur sloten na 2 minuten werkt niet

Bericht door hansvw2 »

Gl1800 schreef:Vandaag via de dealer te horen gekregen, deze mogelijkheid zit niet op de Captur en dat het in het instructieboekje staat is een fout in het boekje zegt RN.
En dan denk ik jaja, ik krijg precies het antwoord wat ik al verwacht had. Lekker makkelijk van RN.
Waarom zit deze optie die notabene op zover ik weet alle auto's aanwezig is niet op de Captur en ook zelfs op de Clio die naar ik denk niet zo heel veel anders zal zijn als het om de elektronica gaat dan de Captur. :x
Hoi!
Wilde net de zelfde thread openen toen ik die van jou zag.
Per 1augustus een Captur Intens model 2018 gekocht met het zelfde probleem. Erg slecht van Renault! Bij mijn Mazda sloten de deuren automatisch indien binnen 30 seconden geen deur werd geopend, zoals het hoort. Het boekje zegt idd 2 minuten, maar dat werkt niet. Mijn auto heeft al diverse keren een nacht niet afgesloten gestaan omdat de knop in mijn broekzak was ingedrukt, waarschijnlijk door de smartphone. Ik ga morgen de garage bellen, want dit hoort natuurlijk echt niet!
Groeten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Gl1800
lid
lid
Posts in topic: 12
Berichten: 163
Lid geworden op: 07 dec 2016 09:32
Actief als: particulier

Re: Automatisch opnieuw vergrendelen deur sloten na 2 minuten werkt niet

Bericht door Gl1800 »

Hansvw2, ik ben het helemaal met je eens, maar Renault gaat en kan er niets aan doen zeggen ze. Ik vind het ook erg slecht, heb zelf ook een aantal keren mijn auto open aangetroffen. Al mijn auto’s die ik gehad heb gingen gewoon weer op slot na enige tijd. :cry: :oops: :discuss:

Ik heb dit ongewild open drukken opgelost door de sleutel in een sleutelhanger hoesje met rits te doen en aan de zijde van de knoppen 2 oude plastic pasjes op elkaar (formaat credit card) te plaatsen waarvan ik er een aan het einde van de lange zijden iets verdikt heb met een strookje dun rubber, waardoor er afstand tot de knoppen wordt gecreëerd en de knoppen niet meer ongewild kunnen worden ingedrukt.
En ik heb 2 pasjes op elkaar gebruikt om dat een exp. nog te veel doorbuigt en dan nog de knoppen indrukt. :idea: :idea:
Hoop dat mijn verhaal duidelijk is.
Captur TCe 120 5 april 2017 handgeschakeld, Dynamique Rouge Flamme/Noir Etoilé met Pack City Camera

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

hansvw2
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 33
Lid geworden op: 09 aug 2017 11:08
Actief als: particulier

Re: Automatisch opnieuw vergrendelen deur sloten na 2 minuten werkt niet

Bericht door hansvw2 »

Gl1800 schreef:Hansvw2, ik ben het helemaal met je eens, maar Renault gaat en kan er niets aan doen zeggen ze. Ik vind het ook erg slecht, heb zelf ook een aantal keren mijn auto open aangetroffen. Al mijn auto’s die ik gehad heb gingen gewoon weer op slot na enige tijd. :cry: :oops: :discuss:

Ik heb dit ongewild open drukken opgelost door de sleutel in een sleutelhanger hoesje met rits te doen en aan de zijde van de knoppen 2 oude plastic pasjes op elkaar (formaat credit card) te plaatsen waarvan ik er een aan het einde van de lange zijden iets verdikt heb met een strookje dun rubber, waardoor er afstand tot de knoppen wordt gecreëerd en de knoppen niet meer ongewild kunnen worden ingedrukt.
En ik heb 2 pasjes op elkaar gebruikt om dat een exp. nog te veel doorbuigt en dan nog de knoppen indrukt. :idea: :idea:
Hoop dat mijn verhaal duidelijk is.
Hallo GI1800,
Bedankt voor jouw antwoord, het is duidelijk hoe je het opgelost hebt. Maar ik denk dat Renault het echt op moet lossen. Benieuwd wat mijn verzekering er van zou zeggen wanneer mijn auto is leeg gehaald zonder sporen van braak... Ik ga het iig proberen hij Renault. Anders na deze weer snel terug naar een Japans merk!
Groeten,
Hans

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Grad
Donateur
Donateur
Posts in topic: 1
Berichten: 177
Lid geworden op: 31 jan 2016 00:31
Actief als: particulier
Locatie: Born lb

Re: Automatisch opnieuw vergrendelen deur sloten na 2 minuten werkt niet

Bericht door Grad »

Ik weet wat uw verzekering gaat zeggen als de auto is leeg gehaald zonder sporen van braak
Meneer u heeft uw auto niet afgesloten.logisch toch?
Captur 2 EDC 1.3 intens, blue iron noir etoile, easy driving pack, Pack easy link navigatie met 9,3 “ scherm, parkeer sensoren voor en achter met achteruitrij camera, Pasadena 18" lichtmetalen velgen met vredestein Quatrac 5 all weather banden, luxe kentekenplaten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

hansvw2
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 33
Lid geworden op: 09 aug 2017 11:08
Actief als: particulier

Re: Automatisch opnieuw vergrendelen deur sloten na 2 minuten werkt niet

Bericht door hansvw2 »

Grad schreef:Ik weet wat uw verzekering gaat zeggen als de auto is leeg gehaald zonder sporen van braak
Meneer u heeft uw auto niet afgesloten.logisch toch?
Uiteraard. Vandaar dat ik dit zo'n slechte zaak vind van Renault.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



RenaultCaptur
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 328
Lid geworden op: 12 jun 2015 17:53
Actief als: particulier
Locatie: Numansdorp

Re: Automatisch opnieuw vergrendelen deur sloten na 2 minuten werkt niet

Bericht door RenaultCaptur »

Mocht je hier echt problemen mee hebben (het per ongeluk indrukken van de knoppen) dan koop je voor een paar euro bij aliexpress oid een mooi leren hoesje. Staat nog chique ook :D
Renault Captur Initiale Paris (Two-tone Blanc Nacré / Noir Etoilé QNC+GNE / Panoramisch glazen dak)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Jvand
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 jan 2018 15:57
Actief als: particulier

Re: Automatisch opnieuw vergrendelen deur sloten na 2 minuten werkt niet

Bericht door Jvand »

Helaas moet ik melden dat ook bij onze Captur van augustus 2018 dit probleem zich voordoet. Daarnaast ontgrendeld de auto rgeomatig zonder interventie op de sleutel kaart. Ik weet dus nooit of mijn auto afgesloten blijft.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 1
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: Automatisch opnieuw vergrendelen deur sloten na 2 minuten werkt niet

Bericht door Axel57 »

Makkelijk hulpmiddel zijn je spiegels, ingeklapt is ook op slot.
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

hansvw2
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 33
Lid geworden op: 09 aug 2017 11:08
Actief als: particulier

Re: Automatisch opnieuw vergrendelen deur sloten na 2 minuten werkt niet

Bericht door hansvw2 »

Ik houd mijn kaart voortaan in de binnenzak van mijn jas. Sinds die tijd geen ongewenst ontgrendelde deuren meer. (Alleen met de kaart in mijn broekzak kwam dat voor.) Soms vervelend als je zo even naar buiten loopt om iets uit de auto te pakken.
Jammer dat Renault er niets aan doet, zoiets simpels.
Verder een fijne auto!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PedroN
Donateur
Donateur
Posts in topic: 4
Berichten: 608
Lid geworden op: 13 apr 2019 07:37
Actief als: particulier

Re: Automatisch opnieuw vergrendelen deur sloten na 2 minuten werkt niet

Bericht door PedroN »

Ook met de Captur van mei 2019 werkt het niet zoals verwacht en in het boekje staat (al jaren!)
Bij navraag bij de dealer was de man verbaast, het zou moeten werken. Ik moest de auto anders maar even een keer langs brengen dan zou men er naar kijken. Op mijn vraag hoelang dat dan duurde zei hij dat het wel eens een tijdje kon duren omdat het "elektronica" is. Dat het een algemeen probleem is bij de Captur daar wist hij niets van. Hij demonstreerde het nog even bij zijn eigen auto maar dat was een Clio, daar werkt het wel duh...
Helaas ben ik vergeten te vragen of hij het dan eens in de showroom wilde testen, om nou mijn auto daar waarschijnlijk een hele dag te stallen zonder enig resultaat daar heb ik ook niet zo veel zin in.

Op de facebook pagina van Renault heb ik ook een bericht achtergelaten maar dat bericht verschijnt nog niet, die moet eerst door de censuur afdeling heen (als ie daar al doorheen komt), ik ben benieuwd naar het antwoord.
Renault Captur TCe 150 EDC GPF Intens (5/2019)
Two-tone Gris Casiopée / Noir Etoilé KNG + GNE & Easy Life Pack
Kaart Europe v1105.v11793

In bestelling:
Renault Captur Techno E-Tech hybrid 145
Noir Etoile
Packs: Full screen, Advanced driving assist en City Premium

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PedroN
Donateur
Donateur
Posts in topic: 4
Berichten: 608
Lid geworden op: 13 apr 2019 07:37
Actief als: particulier

Re: Automatisch opnieuw vergrendelen deur sloten na 2 minuten werkt niet

Bericht door PedroN »

Ik heb onderstaande vraag bij Renault op hun Facebook pagina gesteld, en dit was de voorlopige reactie hier op, we wachten maar even af op de reactie:
Afbeelding
Renault Captur TCe 150 EDC GPF Intens (5/2019)
Two-tone Gris Casiopée / Noir Etoilé KNG + GNE & Easy Life Pack
Kaart Europe v1105.v11793

In bestelling:
Renault Captur Techno E-Tech hybrid 145
Noir Etoile
Packs: Full screen, Advanced driving assist en City Premium

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

hansvw2
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 33
Lid geworden op: 09 aug 2017 11:08
Actief als: particulier

Re: Automatisch opnieuw vergrendelen deur sloten na 2 minuten werkt niet

Bericht door hansvw2 »

Ik ben zeer benieuwd, maar verwacht er weinig van. Volgens mijn dealer is het bekend, maar is Renault niet van plan er iets aan te doen. Echt klantgericht...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PedroN
Donateur
Donateur
Posts in topic: 4
Berichten: 608
Lid geworden op: 13 apr 2019 07:37
Actief als: particulier

Re: Automatisch opnieuw vergrendelen deur sloten na 2 minuten werkt niet

Bericht door PedroN »

Vandaag de reactie ontvangen:
Goedemorgen, voor zover wij weten werkt de automatische hervergrendeling alleen bij auto's zonder handsfree. Kan dit kloppen?
Bij mij klopt dit dus omdat ik de keyless entry functie erop heb zitten, ik weet niet of er Capturs zijn zonder keyless entry waarbij de automatische hervergrendeling wel werkt
Renault Captur TCe 150 EDC GPF Intens (5/2019)
Two-tone Gris Casiopée / Noir Etoilé KNG + GNE & Easy Life Pack
Kaart Europe v1105.v11793

In bestelling:
Renault Captur Techno E-Tech hybrid 145
Noir Etoile
Packs: Full screen, Advanced driving assist en City Premium

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

hansvw2
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 33
Lid geworden op: 09 aug 2017 11:08
Actief als: particulier

Re: Automatisch opnieuw vergrendelen deur sloten na 2 minuten werkt niet

Bericht door hansvw2 »

LOL! Ik heb ook keyless, zoals volgens mij alle nieuwere Captures, maar dat mag toch niet betekenen dat het dan niet hoeft te werken? Wat een grappenmakers!
Sorry hoor.
Niet een antwoord dat helpt het probleem op te lossen...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PedroN
Donateur
Donateur
Posts in topic: 4
Berichten: 608
Lid geworden op: 13 apr 2019 07:37
Actief als: particulier

Re: Automatisch opnieuw vergrendelen deur sloten na 2 minuten werkt niet

Bericht door PedroN »

De passage:
In het geval dat de auto ontgrendeld is, maar geen enkel portier geopend wordt, wordt hij automatisch na twee minuten weer vergrendeld.
staat inderdaad alleen bij de bladzijde met de beschrijving van: Renault Card afstandsbediening en niet meer bij de bladzijde met de beschrijving "Handsfree" Renault Card. Dus volgens het boekje klopt het wel maar persoonlijk vind ik het een hele slechte keuze om het in de handsfree modus niet mee te programmeren, alsof je met de handsfree card niet per ongeluk op de ontgrendel knop kan drukken als je binnen het bereik van de auto bent.
Het is te hopen dat met de nieuwe uitvoering van de Captur het wel weer mee geprogrammeerd is.
Renault Captur TCe 150 EDC GPF Intens (5/2019)
Two-tone Gris Casiopée / Noir Etoilé KNG + GNE & Easy Life Pack
Kaart Europe v1105.v11793

In bestelling:
Renault Captur Techno E-Tech hybrid 145
Noir Etoile
Packs: Full screen, Advanced driving assist en City Premium

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht