Update TCE1.3 Grandtour 2019 S-Edition.. bose edition

Gebruikersavatar

Topic author
Dolfke3D
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 51
Lid geworden op: 11 mar 2019 02:58
Actief als: particulier
Locatie: Antwerpen

Update TCE1.3 Grandtour 2019 S-Edition.. bose edition

Bericht door Dolfke3D »

Hallo Talisman rijders.

Na 10.000km (sinds 12 april '19) rijden even een update.

De TCE1.3 van 160pk doet zijn werk.
Banden zijn nog mooi van voor en achter.

Verbruik is gemiddeld 7.1 -7.2 liter benzine en rijd ik meestal in Normal Mode en af en toe eens flink doortrekken tot 6.000 T/m in Sport mode en sporadisch in ECO.
Dus ik doe net geen 600km gemiddeld per 40-45 liter die ik telkens tank.

Heel tevreden eigenlijk om die 1700kg redelijk zuinig rond te kunnen rijden.
Garage zei in het begin dat je moest rekenen op 7-8 liter verbruik bij vlot rijden.
Ze hebben dus gelijk, de TCE1.8 verbruikt net hetzelfde bij normaal rijgedrag, pas als de voet diep blijft duwen zie je een ander verbruik.
Dus die 1.3 en 1.8 hebben heel weinig verschil buiten iets meer verbrandingsvolume.
Het enige wat zal meespelen is de levensduur, mijn neef die a gans zijn leven Renaults heeft versleten zegt dat die kleine blok amper 150.000km zal halen, misschien???

We zien wel.

Andere zaken die me iets storen zijn.

Af en toe vergeet de elektrische stoel naar zijn instelpositie te gaan bij het starten, meestal is een deur niet goed dicht of iets dergelijks heb ik gemerkt.
Dus de volgende keer dat je dan instapt doet de stoel niets meer en moet je deze even manueel verzetten en terug opslaan.

Al bij al vind ik het een slechte automatische airco die niet echt intelligent is.

Als het 5 graden warmer is buiten begint die als een orkaan aan level 4-6 te blazen ipv rustig aan.
Ik moet altijd die airco bijstellen zodat ie niet stoort, lastige is dat bij het starten van de wagen deze instelling wel word onthouden en niet vanzelf RESET.

En het duurt veel te lang om in de menus te bladeren om de stoelmassage op te zetten terwijl je rijdt.

En dan de automatische ruitenwissers die af en toe hard flippen bij regen.

Tot nu toe geen technische gebreken en rijden doet ie heel vlot.
Renault Talisman Grandtour 1.332cc S-EDITION TCe 160 EDC GPF Komeetblauw ... vanaf 12 april 2019

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht