Lokatie chassisnummer Renault Espace eerste model van 1985

Forumregels
27.3.24 :
Het Espace gedeelte van het forum ondergaat op dit moment een voorjaarsschoonmaak en een kleine metamorfose.

Svp help ons door uw nieuwe vraag in de juiste rubriek te stellen.
---
Elektronica
Radio, elektrische ruiten & stoelverstelling, centrale vergrendeling, etc.

Motorisch
Alles wat met de motor van de Espace te maken heeft.

Onderstel
Aandrijving, wielophanging, (lucht-)vering, schokdempers, stuurinrichting, remmen, versnellingsbakken

Carrosserie en interieur
Krakende stoelen, slecht sluitende deuren, lekkend schuifdak, scheve bumper, dat soort dingen
Gebruikersavatar

Topic author
ingrid-2000TSE
lid
lid
Posts in topic: 21
Berichten: 128
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:53
Actief als: particulier

Lokatie chassisnummer Renault Espace eerste model van 1985

Bericht door ingrid-2000TSE »

Ik heb een Renault Espace eerste model van 1985. Al heel wat keren is de auto gekeurd en steeds moet daarbij het chassisnummer worden gecontroleerd. Het staat in het oude kentekenbewijs en op een plaatje dat onder de motorkap met op het chassis genageld zit. Maar dat is voor de keuring niet goed genoeg. Het nummer moet ter controle ingeslagen zijn in het chassis.

De auto is al oud en andere modellen van die leeftijd zullen roestig zijn, maar de Espace heeft een gegalvaniseerd stalen frame. Er zit wel wat zwarte aanslag hier en daar, maar volgens alle monteurs die er in gekeken hebben is alles erg schoon. Toch is er vaak bij de keuring het probleem: "Waar is dat ingeslagen nummer te vinden?" :roll:

Ook nu weer kan ik dat nummer niet vinden. Op het kentekenbewijs staat: Rechts onder schutbord onder motorkap. Maar ik zie het niet. Ook de keurmeester, die deze auto al twee maal eerder keurde en na goed zoeken destijds het nummer nog kon vinden, ziet het nummer nu niet. Zonder dat nummer kan de auto niet gekeurd. :fp:

Weet iemand op dit forum dat nummer te vinden? :(
Op dit forum komt nog wel eens iemand anders die ook een Espace eerste model (fase 1 model 1) heeft. Misschien weet die waar het moet staan? 8)
Is er een foto van die plek ergens te zien?

De auto is in orde. Alleen het nummer is niet meer te vinden. HELP!!! :shock:
Als je zonder vervoer zit, leer je je vrienden kennen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 11
Berichten: 15972
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Lokatie chassisnummer Renault Espace eerste model van 1985

Bericht door mechanic »

Is het daadwerkelijk weggeroest oid kun je in overleg met het rdw het nummer elders opnieuw laten inslaan.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
ingrid-2000TSE
lid
lid
Posts in topic: 21
Berichten: 128
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:53
Actief als: particulier

Re: Lokatie chassisnummer Renault Espace eerste model van 1985

Bericht door ingrid-2000TSE »

Het nummer is niet weggeroest maar staat op een moeilijk te vinden plaats.
Deze auto heeft heel weinig dat KAN roesten. Het chassis is gegalvaniseerd.
De auto is ook niet erg vuil onder de motorkap.

Volgens voorschrift moet het op het chassis staan of op iets dat onvervreemdbaar op het chassis vastzit, zodat je het nooit ongezien kunt vervangen door een ander nummer.

Omdat de RDW die nummering verplicht zou je verwachten dat de RDW de plek weet. Maar ooit bij een herkeuring door de RDW moest die ook een half uur zoeken. Ik dacht dat ik daarna nooit meer zou vergeten waar het staat, maar ik weet het niet meer, ik zie het niet meer, de keurmeester die het vorige keren wel wist te vinden weet het ook niet meer en kan het niet vinden. :cry2:

Op het kenteken staat letterlijk: "Rechts rechter schutbord onder motorkap".

Ik heb zelf alles onder de motorkap afgezocht en nog 3 anderen en de keurmeester ook.
Mijn hoop is, dat iemand anders op dit forum het zelfde model auto heeft en weet waar je moet kijken.
Dus preciezer dan "Rechts rechter schutbord onder motorkap".
Als je zonder vervoer zit, leer je je vrienden kennen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

maestro12
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 526
Lid geworden op: 31 mei 2018 08:54
Actief als: particulier

Re: Lokatie chassisnummer Renault Espace eerste model van 1985

Bericht door maestro12 »

gevonden op een ander forum, wellicht helpt je het verder
gepubliceerd door abc @ 29/10/2008, 19:54

trek de rubber eens los die rond de motor ruimte loopt(waar de motorkap op ligt als ie dicht is) daar staat ie op de opstaande kant ongeveer in het midden van de auto onder de voorruit
gepubliceerd door hellbat @ 29/10/2008, 23:39

Ik zal eens even zoeken, maar volgens mij staat hij op de rechterveerpoot geslagen

Groeten Marcel
gepubliceerd door berendonck @ 30/10/2008, 09:12

Boven de rechter veerpoot en iets naar de stuurkant.
Espace 2.0 16v 'The Race' 2002

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
ingrid-2000TSE
lid
lid
Posts in topic: 21
Berichten: 128
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:53
Actief als: particulier

Re: Lokatie chassisnummer Renault Espace eerste model van 1985

Bericht door ingrid-2000TSE »

Fijn dat je reageert.
Dit: "trek de rubber eens los die rond de motor ruimte loopt(waar de motorkap op ligt als ie dicht is) daar staat ie op de opstaande kant ongeveer in het midden van de auto onder de voorruit"
is het in ieder geval niet.

De keurder vertelde me al dat dit de plek is waar het bij een nieuwer model Espace staat.
Bij mijn Espace fase 1 model 1 van 1984 is dat een demontabel onderdeel, dus wettelijk niet toegestaan om daar het chassisnummer in te slaan. Het moet op een deel staan dat niet los te halen is van het chassis.

Het nummer staat ook op een aan het chassis vastgenageld plaatje, maar dat telt niet voor de keuring. De andere plek, die niet los te halen is van het chassis, daar ben ik naar op zoek.

Die veerpoot zal ik nu nader gaan afspeuren.

Elke suggestie is welkom. Ik heb alleen die plek van het nummer nodig, dan kan mijn auto weer door de keuring.
Als je zonder vervoer zit, leer je je vrienden kennen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
ingrid-2000TSE
lid
lid
Posts in topic: 21
Berichten: 128
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:53
Actief als: particulier

Re: Lokatie chassisnummer Renault Espace eerste model van 1985

Bericht door ingrid-2000TSE »

In de RDW registratiegegevens van de auto lees ik:

Plaats chassisnummer

Omschrijving van de plaats waar het chassisnummer (ook wel 'VIN', Voertuig Identificatie Nummer, genoemd) is ingeslagen, gezien vanuit de rijrichting.

Rechts, rechter tegen schutbord onder motorkap
Als je zonder vervoer zit, leer je je vrienden kennen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
ingrid-2000TSE
lid
lid
Posts in topic: 21
Berichten: 128
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:53
Actief als: particulier

Re: Lokatie chassisnummer Renault Espace eerste model van 1985

Bericht door ingrid-2000TSE »

maestro12 schreef: Boven de rechter veerpoot en iets naar de stuurkant.
[/quote]

Daar staat het nummer op een vastgenageld plaatje.
De laatste cijfers van chassisnummer zijn ingeslagen op dat plaatje.
Maar volgens de keurmeester moet het op het chassis zelf zijn ingeslagen, omdat een plaatje vervangen kan worden. Het moet onvervangbaar deel van het chassis zijn.

Ben ik de enige die nog een Renault Espace fase 1 model 1 heeft?

Is er iemand die als keurder of RDW herkeurder werkt,
die kennis heeft van de plek waar het nummer moet staan en mij wil helpen met die informatie?

Waar kan ik zoeken?
Als je zonder vervoer zit, leer je je vrienden kennen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mathijs
Donateur
Donateur
Posts in topic: 5
Berichten: 3234
Lid geworden op: 27 aug 2004 00:16
Actief als: particulier
Locatie: 森の中で - нахуй Путина, блядь сын
Contacteer:

Re: Lokatie chassisnummer Renault Espace eerste model van 1985

Bericht door Mathijs »

De plaatjes kan je blijkbaar alleen zien als je bent ingelogd in twitter ofzo...
https://www.vinnumber.info/database/2378-espace_20.html

edit:
truukje; rechtermuisklik op één van de plaatjes, dan in het menu wat te voorschijn komt kiezen voor 'afbeelding bekijken'
Daarna met CTRL en draaien aan muiswieltje, dan wordt het plaatje groter (maar helaas weinig duidelijker)
Op de pijl 'terug' van je browser klikken om vervolgens hetzelfde te doen met de andere plaatjes.

...rare site is dat zeg.... :oops: :hand:
Nothing great was ever achieved by being realistic!

onderteken en verspreid svp de petitie:
Verander de straatnaam van de Russische ambassade naar de Aleksej Navalnyweg


https://petities.nl/petitions/verander-de-straatnaam-van-de-russische-ambassade-naar-de-aleksej-navalnyweg?locale=nl

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
ingrid-2000TSE
lid
lid
Posts in topic: 21
Berichten: 128
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:53
Actief als: particulier

Re: Lokatie chassisnummer Renault Espace eerste model van 1985

Bericht door ingrid-2000TSE »

Mathijs schreef:De plaatjes kan je blijkbaar alleen zien als je bent ingelogd in twitter ofzo...
https://www.vinnumber.info/database/2378-espace_20.html

edit:
truukje; rechtermuisklik op één van de plaatjes, dan in het menu wat te voorschijn komt kiezen voor 'afbeelding bekijken'
Daarna met CTRL en draaien aan muiswieltje, dan wordt het plaatje groter (maar helaas weinig duidelijker)
Op de pijl 'terug' van je browser klikken om vervolgens hetzelfde te doen met de andere plaatjes.

...rare site is dat zeg.... :oops: :hand:
Krijg helaas helemaal niks van de plaatjes te zien. Ook niet met het truukje en een link naar de plaatjeslokatie is ook niet op te roepen. Wel bedankt voor de moeite, maar ik ben helaas geen stap verder.
Als je zonder vervoer zit, leer je je vrienden kennen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Thomas84
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1460
Lid geworden op: 29 jun 2015 04:27
Actief als: particulier
Locatie: Midden Nederland

Re: Lokatie chassisnummer Renault Espace eerste model van 1985

Bericht door Thomas84 »

Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
ingrid-2000TSE
lid
lid
Posts in topic: 21
Berichten: 128
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:53
Actief als: particulier

Re: Lokatie chassisnummer Renault Espace eerste model van 1985

Bericht door ingrid-2000TSE »

Helaas, daar ook niet.
Inmiddels lees ik dat ik niet de enige ben met dit probleem.
Vaak gaat het om import auto´s, maar deze heb ik zelf al sinds 1987, gekocht van een garage-autohandelaar en niet goedkoop destijds. Vóór aankoop heb ik nog een ANWB aankoop-keuring laten doen. Die heeft ook het nummer gecontroleerd. Daarna al die jaren laten keuren, waarbij 2x een herkeuring van de RDW. Die hebben het nummer ook al die keren vastgesteld.
Het is me een raadsel hoe dit kan.
Als je zonder vervoer zit, leer je je vrienden kennen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
ingrid-2000TSE
lid
lid
Posts in topic: 21
Berichten: 128
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:53
Actief als: particulier

Re: Lokatie chassisnummer Renault Espace eerste model van 1985

Bericht door ingrid-2000TSE »

ingrid-2000TSE schreef: deze heb ik zelf al sinds 1987, gekocht van een garage-autohandelaar.
Vóór aankoop heb ik nog een ANWB aankoop-keuring laten doen. Die heeft ook het nummer gecontroleerd.
Daarna al die jaren laten keuren, waarbij 2x een herkeuring van de RDW.
Die hebben het nummer ook al die keren vastgesteld...
Bij Wikipedia https://nl.wikipedia.org/wiki/Framenummer lees ik:
Een frame- of chassisnummer of voertuigidentificatienummer (VIN) is een unieke identificatiecode die alle toegelaten wegvoertuigen moeten hebben. De code kan ingeslagen zijn of op een op het chassis/frame gemonteerd plaatje zitten.

Het nummer staat inderdaad heel duidelijk leesbaar en makkelijk te vinden ingeslagen in een op het chassis/frame gemonteerd plaatje.

Volgens de huidige APK keurder is dat niet voldoende en moet het in het frame zelf ingeslagen zijn.

Weet iemand hoe het nu werkelijk zit volgens de eisen van de RDW? :?:
Als je zonder vervoer zit, leer je je vrienden kennen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

maestro12
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 526
Lid geworden op: 31 mei 2018 08:54
Actief als: particulier

Re: Lokatie chassisnummer Renault Espace eerste model van 1985

Bericht door maestro12 »

VIN niet leesbaar of niet ingeslagen

Bij controle van uw voertuig door bijvoorbeeld de politie of tijdens de APK-keuring kan blijken dat het VIN door roest of schade geheel of gedeeltelijk onleesbaar is of dat het helemaal niet is ingeslagen. Het nummer moet dan alsnog of opnieuw worden ingeslagen. In Nederland is de RDW de enige instantie die het VIN opnieuw in een voertuig mag inslaan.
https://www.rdw.nl/particulier/voertuig ... w-voertuig
Espace 2.0 16v 'The Race' 2002

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

maestro12
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 526
Lid geworden op: 31 mei 2018 08:54
Actief als: particulier

Re: Lokatie chassisnummer Renault Espace eerste model van 1985

Bericht door maestro12 »

Espace 2.0 16v 'The Race' 2002

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
ingrid-2000TSE
lid
lid
Posts in topic: 21
Berichten: 128
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:53
Actief als: particulier

Re: Lokatie chassisnummer Renault Espace eerste model van 1985

Bericht door ingrid-2000TSE »

Vandaag vertelde een Renault monteur me:
Een frame- of chassisnummer of voertuigidentificatienummer (VIN) is een unieke identificatiecode die alle toegelaten wegvoertuigen moeten hebben. De code kan ingeslagen zijn of op een op het chassis/frame gemonteerd plaatje zitten. Een oldtimer hoeft niet te voldoen aan de huidige eisen voor nieuwe voertuigen. Wat in het bouwjaar niet verplicht was, hoeft er nu ook niet te zijn. Wel kunnen keuringseisen aangescherpt of gewijzigd worden, maar het hoeft voor de APK niet ineens een hele andere auto te worden dan zoals destijds door de RDW werd toegelaten. In 1985 voldeed het originele plaatje met chassisnummer dat door de fabrikant is bevestigd.

Op de RDW website is dit helaas niet te vinden.
De wettekst staat op de RDW website niet vermeld.
Weet iemand mij te wijzen, waar de wettekst staat?
Als je zonder vervoer zit, leer je je vrienden kennen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 11
Berichten: 15972
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Lokatie chassisnummer Renault Espace eerste model van 1985

Bericht door mechanic »

Bron rdw.nl: VIN niet leesbaar of niet ingeslagen
Bij controle van uw voertuig door bijvoorbeeld de politie of tijdens de APK-keuring kan blijken dat het VIN door roest of schade geheel of gedeeltelijk onleesbaar is of dat het helemaal niet is ingeslagen. Het nummer moet dan alsnog of opnieuw worden ingeslagen. In Nederland is de RDW de enige instantie die het VIN opnieuw in een voertuig mag inslaan.

Aanvulling: Elke auto in Nederland heeft een ingeslagem chassisnummer!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
ingrid-2000TSE
lid
lid
Posts in topic: 21
Berichten: 128
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:53
Actief als: particulier

Re: Lokatie chassisnummer Renault Espace eerste model van 1985

Bericht door ingrid-2000TSE »

Bedankt voor het zoeken, mechanic. Ik zoek (behalve het chassisnummer) eigenlijk de wettekst.

Dat ingeslagen chassisnummer zou de fabrikant er al direct in de fabriek ingezet hebben. Als dat nummer door de fabrikant in het frame ingeslagen moet zijn, dan zou dat er nog steeds staan. Er is wat zwartige stof aanslag onder de motorkap, door het berijden van de Nederlandse wegen. Er is bij eerdere keuringen al heel wat keren aanslag en geluidsisolatie weggekrabt om te zoeken naar dat nummer. Behalve dat heel duidelijke plaatje dat Matra al in de fabriek heeft gemonteerd, moet er al die keren dus ergens nog een nummer gevonden zijn. RDW zou moeten weten waar dat is te vinden, vooral omdat al 2x een RDW steekproef herkeuring is geweest. Of het is zoals ik van de Renault garage hoor, dat het plaatje in 1985 voldoende was en dat aan een auto voor de keuringen in latere jaren niet meer eisen worden gesteld dan bij de toelating.

Bij de RDW website heb ik ook gelezen, mechanic. Maar telefonisch krijg je daar heel weinig informatie. Wat moet ik aan papieren meenemen voor het opnieuw inslaan? Nummer inslaan mag alleen de RDW, bij een beperkt aantal adressen, daar kun je naar toe rijden met een ééndagskenteken vertelde de eerste. Hoe je dat regelt wist men weer niet. De volgende aan de telefoon wist niet eens dat die mogelijkheid bestond. Dat een niet gekeurde of afgekeurde auto niet meer de weg op mag, is me door anderen verteld. Maar de RDW telefoon persoon bleef erbij dat de auto een niet toegelaten model zou zijn. Van de vorige keuringen zegt men dat de RDW 3 jaar kan terugzoeken, maar dat willen ze vervolgens niet doen. De steekproef herkeuringen zouden niet geregistreerd worden. Werkelijk?

RDW is niet bepaald behulpzaam met informatie. Er wordt gesteld dat een ingeslagen nummer wettelijk verplicht is, maar welke wettekst dat omschrijft kan niemand me wijzen. Al eerder heeft de dichtstbijzijnde Renault garage mij duidelijk gemaakt dat een auto niet aan meer eisen moet voldoen dan werd verlangd bij de toelating ervan. Renault stelde destijds dat het in de wetgeving was terug te vinden. Ik kan die tekst nergens vinden.

De keuring is verplicht. Die laat ik dus doen. Maar de eisen zijn al vaak verkeerd toegepast. APK keurmeesters stelden al eerder onredelijke eisen om een herkeuring in rekening te kunnen brengen. Bijvoorbeeld dashboardlampjes voor voorzieningen die dit model nooit heeft gehad. Een andere keer werd een katalisator geeist, die dit model ook nooit heeft gehad. Ook eisen aan de CO uitstoot werden ten onrechte opgeschroefd tot een niveau waar dit model nooit aan heeft moeten vooldoen bij toelating. Renault mat de CO, vertelde dat de auto niet meer uitstoot dan een nieuwe auto en ruim voldeed aan de norm. Ze gaven de uitdraai van het meetapparaat mee en de keurmeester meldde op het zien daarvan de auto prompt af en voerde toen de herkeuring niet eens meer uit, maar bracht die wel in rekening. Ook bij de laatste keuring moest ik eerst een afkeuring plus een herkeuring betalen, voordat naar de auto werd gekeken. Als manko werd nu een niet te vinden nummer genoemd, terwijl deze keurder dat nummer eerdere jaren wel wist te vinden.

Een lang verhaal, ik weet het. Maar ik heb die auto al heel lang en dus heel wat keuringen meegemaakt en heel wat truukjes van keurmeesters om aan de keuring wat extra te verdienen. Als het een wettelijke eis is dat elke auto ook al in 1985 een in het frame ingeslagen VIN nummer moet hebben - en het plaatje van de fabrikant dus onvoldoende is - dan moet dat door de fabrikant al direct zijn gedaan en dan moet een wettekst te vinden zijn waarop dit allemaal is gebaseerd. Die tekst heb ik nog nooit kunnen vinden. Tot nu toe kan niemand me de wettekst wijzen. Alleen een essay van de RDW, maar geen wetgeving.

Keurmeesters zouden die wetgeving moeten hebben om hun werk goed te kunnen doen.
Net als dat chassisnummer: Het moet er zijn, maar het is niet te vinden.
Is er dan niemand die mij de wettekst kan wijzen?
Als je zonder vervoer zit, leer je je vrienden kennen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 11
Berichten: 15972
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Lokatie chassisnummer Renault Espace eerste model van 1985

Bericht door mechanic »

Het is heel makkelijk,het chassisnummer moet ingeslagen zijn. Is het er niet,of is het niet leesbaar zul je naar de rdw moeten.
In mijn tijd bij Renault kwamen deze auto's niet meer naar de dealer,dus geen idee waar het nummer zou moeten staan.
Er zijn vast leden hier met een gelijke auto die je dit kunnen vertellen.
De apk regels zijn voor elk keuringsstation gelijk,heb je een nare ervaring ga dan voor een keuring naar de dealer bijvoorbeeld. Vaak goedkoper ook nog.

Het voertuigidentificatienummer moet in het chassis, frame of soortgelijke structuur zijn ingeslagen en moet goed leesbaar zijn.

Wijze van keuren

Toelichting
Voertuigidentificatienummer (VIN) niet aanwezig, niet leesbaar
Vóór aanvang van de keuring moet het VIN gecontroleerd worden. Er mag geen keuring uitgevoerd worden als het VIN van het voertuig ontbreekt, niet leesbaar of niet in overeenstemming is met het kentekenregister. Dit staat omschreven in Regeling erkenning keuringsbevoegdheid APK, artikel 27 (lid 4). Afwijkingen tussen het VIN uit het kentekenregister met het voertuig kan verschillende oorzaken hebben, u kunt hierover contact opnemen met RDW, technische helpdesk (KIT), tel. 0900-0739 (€0,10 per minuut). Als het VIN ontbreekt of niet leesbaar is verwijst u de aanvrager van de APK door naar RDW.

Ingeslagen voertuigidentificatienummer (VIN)
VIN (ook wel chassisnummer genoemd) kan op meerdere, vaste voertuigdelen zijn ingeslagen. Het is voldoende als het op 1 plaats leesbaar is.
Op de foto ziet u dat het plaatje met het VIN op de carrosserie is bevestigd met een puntlasverbinding. Dit mag u bij de APK accepteren.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 11
Berichten: 15972
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Lokatie chassisnummer Renault Espace eerste model van 1985

Bericht door mechanic »

Screenshot_20190918-155412.png
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

maestro12
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 526
Lid geworden op: 31 mei 2018 08:54
Actief als: particulier

Re: Lokatie chassisnummer Renault Espace eerste model van 1985

Bericht door maestro12 »

Dus als TS kans ziet het plaatje te puntlassen, zou het goedgekeurd moeten worden :mrgreen:
Espace 2.0 16v 'The Race' 2002

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 11
Berichten: 15972
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Lokatie chassisnummer Renault Espace eerste model van 1985

Bericht door mechanic »

Dat is vermoedelijk geen ingeslagen nummer waar de TS op doelt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
ingrid-2000TSE
lid
lid
Posts in topic: 21
Berichten: 128
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:53
Actief als: particulier

Re: Lokatie chassisnummer Renault Espace eerste model van 1985

Bericht door ingrid-2000TSE »

maestro12 schreef:Dus als TS kans ziet het plaatje te puntlassen, zou het goedgekeurd moeten worden :mrgreen:
Het voorbeeld plaatje zit met klinknagels vast en de rood gemarkeerde punten lijken een puntlas die vanaf de achterkant is gezet. Achteraf lassen lijkt me geen goed idee. Maar ik moet wel goed onderzoeken of er behalve de klinknagels ook nog laspunten te vinden zijn waamee Matra het plaatje heeft gemonteerd. Zonder het plaatje te beschadigen, want anders gaat het er uitzien of ik er mee geknoeid heb.
Als je zonder vervoer zit, leer je je vrienden kennen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 11
Berichten: 15972
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Lokatie chassisnummer Renault Espace eerste model van 1985

Bericht door mechanic »

Bij de meeste dealers werkt nog wel een 'ouwe rot' die weet waar het hoort te staan.
Staat het er niet,ben je voor €84 klaar met opnieuw inslaan. (Ecxl tijd / reiskosten)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
ingrid-2000TSE
lid
lid
Posts in topic: 21
Berichten: 128
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:53
Actief als: particulier

Re: Lokatie chassisnummer Renault Espace eerste model van 1985

Bericht door ingrid-2000TSE »

mechanic schreef:Het is heel makkelijk,het chassisnummer moet ingeslagen zijn. Is het er niet,of is het niet leesbaar zul je naar de rdw moeten.
In mijn tijd bij Renault kwamen deze auto's niet meer naar de dealer,dus geen idee waar het nummer zou moeten staan.
Er zijn vast leden hier met een gelijke auto die je dit kunnen vertellen.
Daar hoopte ik op. Maar er heeft nog niemand gereageerd die hetzelfde model heeft en me kan wijzen waar het ingeslagen nummer te vinden is. Of dat toch het ingeslagen nummer op het door de fabriek gemonteerde plaatje het geaccepteerde VIN is.
mechanic schreef:De apk regels zijn voor elk keuringsstation gelijk,heb je een nare ervaring ga dan voor een keuring naar de dealer bijvoorbeeld. Vaak goedkoper ook nog.

Zal ik onthouden voor de volgende keer. Ik ging nu naar het dichtstbijzijnde APK keurstation.

Het voertuigidentificatienummer moet in het chassis, frame of soortgelijke structuur zijn ingeslagen en moet goed leesbaar zijn.
mechanic schreef: ... u kunt hierover contact opnemen met RDW, technische helpdesk (KIT), tel. 0900-0739 (€0,10 per minuut). Als het VIN ontbreekt of niet leesbaar is verwijst u de aanvrager van de APK door naar RDW.
Dat nummer wordt niet meer gebruikt. Een opgenomen stemmetje verwijst naar de website.
mechanic schreef:Ingeslagen voertuigidentificatienummer (VIN)
VIN (ook wel chassisnummer genoemd) kan op meerdere, vaste voertuigdelen zijn ingeslagen. Het is voldoende als het op 1 plaats leesbaar is.
Op de foto ziet u dat het plaatje met het VIN op de carrosserie is bevestigd met een puntlasverbinding. Dit mag u bij de APK accepteren.
Ik zal het plaatje in de auto controleren op lassen.
Daar staat het VIN ingeslagen.
Samen met nog wat meer informatie over het model en de fabrikant (Matra).

Dan zou het plaatje toch voldoende zijn. Ik blijf het vreemd vinden dat de auto wel een toelating kreeg, door de ANWB aankoopkeuring en alle voorgaande APK keuringen kwam, waarbij het identificatienummer wel kon worden afgemeld.
Als je zonder vervoer zit, leer je je vrienden kennen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
ingrid-2000TSE
lid
lid
Posts in topic: 21
Berichten: 128
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:53
Actief als: particulier

Re: Lokatie chassisnummer Renault Espace eerste model van 1985

Bericht door ingrid-2000TSE »

mechanic schreef:Bij de meeste dealers werkt nog wel een 'ouwe rot' die weet waar het hoort te staan.
Staat het er niet,ben je voor €84 klaar met opnieuw inslaan. (Ecxl tijd / reiskosten)
Welke papieren zou ik moeten meenemen en hoe regel ik een ééndags toelating zodat ik de weg op mag?
Als je zonder vervoer zit, leer je je vrienden kennen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 11
Berichten: 15972
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Lokatie chassisnummer Renault Espace eerste model van 1985

Bericht door mechanic »

Heeft de auto op dit moment nog een geldige apk?
Je hebt kentekenpapieren lijkt me dus een eendagskenteken lijkt me niet nodig.

Contacteer even de rdw voor precieze gegevens.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mathijs
Donateur
Donateur
Posts in topic: 5
Berichten: 3234
Lid geworden op: 27 aug 2004 00:16
Actief als: particulier
Locatie: 森の中で - нахуй Путина, блядь сын
Contacteer:

Re: Lokatie chassisnummer Renault Espace eerste model van 1985

Bericht door Mathijs »

Screenshot van een autodata programma, kwam ik vandaag tegen
espace-1-ident.PNG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Nothing great was ever achieved by being realistic!

onderteken en verspreid svp de petitie:
Verander de straatnaam van de Russische ambassade naar de Aleksej Navalnyweg


https://petities.nl/petitions/verander-de-straatnaam-van-de-russische-ambassade-naar-de-aleksej-navalnyweg?locale=nl

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mathijs
Donateur
Donateur
Posts in topic: 5
Berichten: 3234
Lid geworden op: 27 aug 2004 00:16
Actief als: particulier
Locatie: 森の中で - нахуй Путина, блядь сын
Contacteer:

Re: Lokatie chassisnummer Renault Espace eerste model van 1985

Bericht door Mathijs »

...en net nog een ander auto programma :idea:
espace-1-ident2.PNG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Nothing great was ever achieved by being realistic!

onderteken en verspreid svp de petitie:
Verander de straatnaam van de Russische ambassade naar de Aleksej Navalnyweg


https://petities.nl/petitions/verander-de-straatnaam-van-de-russische-ambassade-naar-de-aleksej-navalnyweg?locale=nl

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
ingrid-2000TSE
lid
lid
Posts in topic: 21
Berichten: 128
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:53
Actief als: particulier

Re: Lokatie chassisnummer Renault Espace eerste model van 1985

Bericht door ingrid-2000TSE »

Mathijs schreef:Screenshot van een autodata programma, kwam ik vandaag tegen
espace-1-ident.PNG
Die foto is precies zoals het nummer bij mijn Espace in de auto zit.
Welk programma is dat? Dan kan ik daar naar verwijzen.
Als je zonder vervoer zit, leer je je vrienden kennen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
ingrid-2000TSE
lid
lid
Posts in topic: 21
Berichten: 128
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:53
Actief als: particulier

Re: Lokatie chassisnummer Renault Espace eerste model van 1985

Bericht door ingrid-2000TSE »

mechanic schreef:Heeft de auto op dit moment nog een geldige apk?
Je hebt kentekenpapieren lijkt me dus een eendagskenteken lijkt me niet nodig.

Contacteer even de rdw voor precieze gegevens.
Dat verhaal van het eendagskenteken kwam van de RDW. Een paar dagen later belde ik de RDW weer en kreeg ik iemand die me vertelde dat ik nog 2 maanden na verlopen van de keuringsdatum de weg op mag, zodat het eendagskenteken niet nodig is.

Maar je weet hoe dat gaat bij de instanties. Je wordt van de één naar de ander doorverbonden en ieder vertelt weer iets anders. Ik kreeg dus ook iemand die vertelde dat een auto met een duidelijk VIN nummer, zoals in mijn Espace staat aangegeven op een plaatje dat de fabrikant Matra erin heeft gemonteerd, niet zomaar een extra nummer kan krijgen.

Een volgende ging via via uitzoeken hoe het zat met de eisen aan een auto van 1985.
Toch vreemd, dat de instantie die de VIN nummering onder beheer heeft, al die jaren het nummer in de registratie heeft en nu zelf met zo veel verschillende verhalen komt.
Als je zonder vervoer zit, leer je je vrienden kennen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 11
Berichten: 15972
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Lokatie chassisnummer Renault Espace eerste model van 1985

Bericht door mechanic »

Als de auto nog in goede staat is,is het wellicht de investering van een nieuw ingeslagen nummer waard.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mathijs
Donateur
Donateur
Posts in topic: 5
Berichten: 3234
Lid geworden op: 27 aug 2004 00:16
Actief als: particulier
Locatie: 森の中で - нахуй Путина, блядь сын
Contacteer:

Re: Lokatie chassisnummer Renault Espace eerste model van 1985

Bericht door Mathijs »

ingrid-2000TSE schreef:
Mathijs schreef:Screenshot van een autodata programma, kwam ik vandaag tegen
espace-1-ident.PNG
Die foto is precies zoals het nummer bij mijn Espace in de auto zit.
Welk programma is dat? Dan kan ik daar naar verwijzen.
Stakis Technik 2018.1 en het tweede plaatje van AutoData 3.45
Nothing great was ever achieved by being realistic!

onderteken en verspreid svp de petitie:
Verander de straatnaam van de Russische ambassade naar de Aleksej Navalnyweg


https://petities.nl/petitions/verander-de-straatnaam-van-de-russische-ambassade-naar-de-aleksej-navalnyweg?locale=nl

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
ingrid-2000TSE
lid
lid
Posts in topic: 21
Berichten: 128
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:53
Actief als: particulier

Re: Lokatie chassisnummer Renault Espace eerste model van 1985

Bericht door ingrid-2000TSE »

Mathijs schreef:
ingrid-2000TSE schreef:
Mathijs schreef:Screenshot van een autodata programma, kwam ik vandaag tegen
espace-1-ident.PNG
Die foto is precies zoals het nummer bij mijn Espace in de auto zit.
Welk programma is dat? Dan kan ik daar naar verwijzen.
Stakis Technik 2018.1 en het tweede plaatje van AutoData 3.45
Bedankt, dan kan ik in ieder geval Stakis Technik 2018.1 als bron van de foto vermelden.

Inmiddels is iemand van een old timer club in Engeland, met hulp van iemand in Frankrijk, aan het uitzoeken waar Matra het framenummer indertijd geplaatst zou hebben. In Frankrijk zijn waarschijnlijk meer oude Espace modellen nog op de weg.
Als je zonder vervoer zit, leer je je vrienden kennen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
ingrid-2000TSE
lid
lid
Posts in topic: 21
Berichten: 128
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:53
Actief als: particulier

Re: Lokatie chassisnummer Renault Espace eerste model van 1985

Bericht door ingrid-2000TSE »

mechanic schreef:Als de auto nog in goede staat is,is het wellicht de investering van een nieuw ingeslagen nummer waard.
Zolang de auto rijdt is het mij de kosten van nummer inslag waard. Maar dan komt weer het volgende probleem: RDW zal geen extra nummer inslaan, als het originele nummer er al in staat. Het nummer is al ruim 30 keer door keurmeesters bij de APK keuring doorgemeld. Een onvindbaar nummer is vreemd. Maar bij de RDW hebben ze nu ook geen idee waar het originele nummer hoort te staan.
Als je zonder vervoer zit, leer je je vrienden kennen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 11
Berichten: 15972
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Lokatie chassisnummer Renault Espace eerste model van 1985

Bericht door mechanic »

Ben je al eens bij de dealer wezen informeren of deze je het ingeslagen nummer kunnen tonen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht