VanGieterveen schreef:Heb het ook overwogen om mijn Q90 ZE40 life (2017) voor de nieuwe Zoë te vervangen.
Maar voor een Clio interieur (mooi overigens), iets meer bereik en een CCS stekker voor maar marginaal extra laadsnelheid over de hele breedte van de laadcyclus.
Weet het niet (nog).
Iemand nog argumenten die ik niet zie om het toch te doen?
Ik bestel wel de nieuwe Zoe, en upgraden vanaf een Zoe Intens 2013 (22kWh batterij, 43kW lader; dat heet denk ik Q210), en de upgrade naar ZE40 juist overgeslaan. Redenen zijn voor ons:
- Nieuwe Ionity laders, nieuwste laadpunten Shell e.d. zijn CCS-only; daar kan je met de oude Zoe niet meer terecht
- Nieuwe Zoe heeft een veel betere laadcurve dan de oude, laad constant met 45kW tot boven 85% voordat deze afvlakt, en zelfs dan nog vrij lang iets van 35kW (zie Tesla-Bjorn filmpje op YouTube met nieuwe Zoe)
- Naast CCS alsnog 22kw Type2 laden, biedt de mogelijkheid, mochten de CCS-laders bezet zijn, en er wel AC-punten zijn, alsnog vlot bij te laden
- 22kWh batterij voldeed op zich voor ons (meeste verkeer is om en rondom Den Haag), maar het gemak van 50kWh batterij voor langere trips gaat fijn zijn, en we willen toch liever voor koop gaan ipv huur
- Laatste jaar voor 4% bijtelling, en Milieu-investeringsaftrek (voor mij als ZZPer) is dit jaar ook nog een goed percentage, 2020 is nog in ongewis maar ik vermoed dat die gaat halveren gezien het budget en al die nieuwe EVs die komen.
- Alle veiligheidsfeatures op de nieuwe Zoe, en ook CarPlay voor de vrouw (ikzelf kan toe met Android Auto) is fijn