Radio herhaalt zichzelf voor 2 tot 3 woorden

Radio, elektrische ruiten & stoelverstelling, centrale vergrendeling, etc.
Plaats reactie

Topic author
danibell
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 2
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 nov 2018 08:14
Actief als: particulier

Radio herhaalt zichzelf voor 2 tot 3 woorden

Bericht door danibell »

Mijn radio staat als het ware vastgeroest op VRT Radio1 in digitale modus. Als ik de wagen start, krijg ik op de radio binnen de minuut een herhaling van wat hij er net voor speelde. Dit merkt men voornamelijk als er gesproken wordt. Het nieuwsbericht is hierbij het beste voorbeeld. De nieuwlezer spreekt en plots hoort men 2 to 3 woorden opnieuw. Met muziek gebeurt dit ook maar dit valt minder op. De eerste maal werd dit door de dochter vastgesteld maar die zet het op JOE FM en dacht ik in eerste instantie dat het van de bedenkelijk kwaliteit van de zender zou zijn. Echter de VRT is een overheidsinstelling. VRT heeft sinds 1 januari trouwens een ander zenderpark in gebruik en op het vorige was het fenomeen er ook al. En het kan toch niet zijn dat de fout zich bij de VRT net telkens voordoet binnen de minuut dat ik start. En het is niet altijd maar het verergert wel, ik denk dat ik nu toch aan 6 à 7 per 10 startbeurten zit waar het vorig jaar sporadisch was.
In de garage gebaart men zich van kromme haas, zelfs als ik een opname laat horen.
Is er iemand die dit fenomeen ook al heeft ervaren? En is daar ooit een antwoord/oplossing voor gekomen.

Het fenomeen is nu niet van die aard dat ik daar erg aan til, tenslotte dient het voertuig om zich te verplaatsen en niet om naar de radio te luisteren.
Maar het is niet enkel de radio die kuren heeft. Ik heb ook problemen met de lichten. Daar heb ik hier al eens voor gepost. Maar ook met het bochtlicht zie ik "soms" problemen. Dit gaat aan bij het afdraaien, gaat uit na de bocht, en plots gaat er ook voor een fractie licht terug aan en uit maar dan over de volledige breedte van de wagen, dit is nooit lang, zoiets als de radio. Tegen dat men het ziet, dooft het weer. Ik kan moeilijk voor de wagen lopen om te zien wat er gebeurt. Probleem is hier dat het niet altijd gebeurt maar als hij het heeft is het gans de rit.

Deze fenomenen zijn overkomelijk, men kan er zelf al eens mee lachen, maar wat als er straks iets is dat ook zeurt op het moment dat het nodig is?
In de garage voel ik mij als iemand met het woord onozelaar op het voorhoofd maar op mijn vorige post zegt men doorleuk dat ik de stand "AUTO" van de verlichting ook kan uitschakelen. Waarom heb ik er dan voor betaald? En zeker als mijn Citroen van 10 jaar het wel kan, de Opel van mijn zoon 2 jaar oud en de Ford van de dochter 6 jaar, dit allemaal perfect kunnen. Of hoe men de auto zelfstandig op de baan wil sturen terwijl men er nog niet in slaagt de verlichting deftig te kunnen sturen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 3
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: Radio herhaalt zichzelf voor 2 tot 3 woorden

Bericht door Axel57 »

DAB+ maakt een buffer van ca 10sec voor als er geen signaal is, zou het dat niet kunnen zijn.

Misschien de software eens updaten of laten updaten bij de garage?

Wij hebben verder geen probleem (of zien het niet) met de bochtenverlichting.

ps bij het in zijn achteruit zetten en als dan de verlichting brand gaan ook beide mistlampen branden.
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

jiepie
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 199
Lid geworden op: 07 aug 2016 20:19
Actief als: particulier

Re: Radio herhaalt zichzelf voor 2 tot 3 woorden

Bericht door jiepie »

Toevallig simulcast aanstaan?
Heb dit vorige week ook ondervonden op radio 1, simulcast uitgezet en het probleem was opgelost.
Fiat 850sport -Ford Capri - Mazda 818 -opel kadett - opel kadett 2 - Peugeot 307 -Ford Focus - Nissan Qashqai 1 - Nissan Qashqai 2 - Renault Kadjar

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 3
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: Radio herhaalt zichzelf voor 2 tot 3 woorden

Bericht door Axel57 »

Simulcast activeert alleen als de Dab+ frequentie langer geen signaal geeft er wordt dan naar de "oude" FM frequentie gezocht als die er is.

Maar zeker het proberen waard.

Wij hebben het al 2 jaar wel aanstaan en daar nog geen problemen mee gehad.
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
danibell
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 2
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 nov 2018 08:14
Actief als: particulier

Re: Radio herhaalt zichzelf voor 2 tot 3 woorden

Bericht door danibell »

Ik heb gezien dat daar simulcast staat maar hoe zet ik dat af? Ik heb er een sop gedrukt maar er komt niets.
Het is misschien wel het probleem alleen weten ze dat bij Renault nog niet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 3
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: Radio herhaalt zichzelf voor 2 tot 3 woorden

Bericht door Axel57 »

Ergens in het menu kun je dit aan of uit zetten.

Menu > Multimedia > Radio > instellingen (dacht ik)
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht