Renault Kangoo fuji 1.4 benzine wil niet starten

Zit het onder de motorkap en is het niet elektrisch ? Dan is dit de juiste rubriek
Gebruikersavatar

Topic author
Frank Hietbrink
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 nov 2019 16:32
Actief als: particulier

Renault Kangoo fuji 1.4 benzine wil niet starten

Bericht door Frank Hietbrink »

Hallo,

De Renault Kangoo fuji 1,4 benzine uit 2000, van mijn vrouw, had een probleem. Hij starte altijd, maar na ongeveer 1 km begon hij soms te stotteren en viel dan soms uit.
De auto weggebracht en uit laten lezen. Was gerepareerd volgens garage, maar euvel bleef.
Mijn vrouw durfde er niet meer in te rijden, ik had geen tijd.
Geen goede ervaring met garage, dus niet meer teruggegaan...

Nu half jaar later werd het tijd er zelf eens naar te kijken. Maar kom niet verder.
Wat heb ik tot nu geprobeerd/gedaan:

Accu is regelmatig bijgeladen, is vrij nieuw en in prima staat.
De startmotor en motor draaien gewoon rond bij omdraaien sleutel.
Het rode ledje gaat gewoon uit, met beide sleutels.
Oude benzine vervangen voor nieuwe.
Het benzinefilter vlak na de tank vervangen, leek nog nooit te zijn gebeurt.
Alle zekeringen gecheckt.
Inmiddels zelf foutcode lees apparaat aangeschaft, Foutcodes zelf uitgelezen , geen foutcodes... denk dat de garage ze destijds heeft gewist, waarvoor dank... Er komen ook geen nieuwe codes, omdat de motor niets doet?

Dus verder stap voor stap uitzoeken...
De relais in het kastje naast de accu verwisseld/vervangen .
*Welke relais gaan over de brandstof toevoer /start gedeelte?
Hoogste punt/bdp/krukas "sensor" vervangen, stekkertje en aansluitingen tig x gecheckt!
De benzine slangen gevolgd, de benzine komt tot aan de injectoren.
Als ik de sleutel omdraai hoor je de benzine pomp aanslaan, en benzine spuit uit het slangetje(na loskoppelen) voor de injectoren.
(Pompunit er toch ook maar even uitgehaald,nieuw pompje erin,nieuwe o ring , bleek overbodig werkte allemaal prima.)
Druk regelaar bij injector buis vervangen.
De injectoren getest op hun werking, ze spuiten ingebouwd niet in, maar uitgebouwd doen ze het prima.
Als ik starten probeer, geen benzine dampen, uitlaat gassen, geen plofje...
De bots onderbreker nagekeken, rode knop naast accu, ziet er glimmend uit/niet gecorrodeerd, is niet uitgeschakeld geweest.
*Heeft deze een bots "sensor"(waar), of schiet hij gewoon zelf los door een klap? kan ik deze ertussen uit halen en doorverbinden(Hoe?)om de knop te testen?
De bougies /kabels/ bobine zijn pas vernieuwd, Lambda sonde bij laatste Apk tegelijk met uitlaat/katalisator.
Wat doet eigenlijk het ding (koolstoffilter?) wat zit ingebouwd tussen de bumper en wielkast rechts voor? er gaat een hard slangetje heen vanaf motorblok, en bedrading stekkertje bovenop. Kan dit er iets mee te maken hebben?

Heeft iemand suggesties ?
Met vriendelijk groet Frank

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht