Altijd lastig te beantwoorden maar gaarne feedback van Megane rijders.
Ik heb een 2010 Megane III , 1.5 DCI met ongeveer 287000 kilometers, niet niks.
Rijd ongeveer 30.000 per jaar.
Auto altijd goed onderhouden, voor net nieuw winter rubber, alle remerei recentelijk vervangen.
Mijn boordcomputer geeft an dat ik over 11000 onderhoud moet uitvoeren. Mij staat bij dat elke 150000 de riem etc vervangen dient te worden maar zie ook 160k staan.
Op de onderhoudscalculator staat er dat de wagen een beurt van €314,.nodig heeft, wat dit is staat er niet bij.
Mijn idee was de auto in te ruilen voor een nieuwere Megane IV a €14000 met 95000...deze staat echter op zomerbanden en heeft volgens de dealer een beurt van €400 en hij staat op zomerbanden.
Ik was van plan de mijne in te ruilen maar met dit onderhouden en nieuwe banden komt er zo €1000 bij.....
Mijn vraag is nu wat te doen, inruilen (nieuwer is altijd leuk) of nog een jaartje doorcruisen....? Halen Megane's dit soort hoge kilometerstanden? Hij verbruikt nagenoeg geen olie op het moment.
Bij voorbaat dank.
Inruilen of doorrijden...
-
MaartenIV
Topic author - repeating visitor

- Actief als: particulier
-
mechanic
- Gouden Bahco
Re: Inruilen of doorrijden...
Welke motor hangt er in je huidige mégane?
Met tijdig het voorgeschreven omderhoud kun je ver komen. Al is het risico bij hogere km-standen dat er zaken defect gaan wat groter.
Met tijdig het voorgeschreven omderhoud kun je ver komen. Al is het risico bij hogere km-standen dat er zaken defect gaan wat groter.
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
MaartenIV
Topic author - repeating visitor

Re: Inruilen of doorrijden...
Oeps, toegevoegd, een 1.5 DCI. Ik kom ze eigenlijk nooit tegen met meer dan 300k vandaar mijn vraag.
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
Dit onderwerp heeft nog 18 niet getoonde antwoorden
Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken. Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,zo proberen we het forum gratis te houden.
Registreer Aanmelden
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in