Vocht in de lampen

Radio, elektrische ruiten & stoelverstelling, centrale vergrendeling, etc.
Plaats reactie

Topic author
WvdW
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 52
Lid geworden op: 23 nov 2019 18:17
Actief als: particulier
Locatie: Oost-Souburg

Vocht in de lampen

Bericht door WvdW »

Deze week onze gloednieuwe Captur fase 2 op mogen halen bij de dealer. Vanmiddag bemerkte ik, nadat de zon onder was gegaan, dat er bocht in de lampen zit. Met name achterlampen is het heel duidelijk zichtbaar aan de binnenkant.
Naar mijn idee moet dat niet mogen bij een nieuwe auto. Dus terug naar de dealer lijkt me logisch. Om na 1 dag al met de föhn zelf in de lampenunits te gaan staan blazen .......

Wel vroeg ik me af of het mogelijk een bekend probleem is van de Captur? Ervaringen zijn welkom.
Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 3
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: Vocht in de lampen

Bericht door Axel57 »

Kan door temp verschil komen. Heb het bij onze eerste Captur ook gehad, deze (niet lamp gedeelte op de kofferklep) is toen wel vervangen al had ik er toen al geen last meer van.

Heb het bij onze Phase 2 nu ook al wel een paar keer gezien maar niet steeds, komt ook omdat de led verlichting niet warm wordt. Zie het ook wel eens in de koplampen, als bv het zonnetje er op heeft gestaan en de temp savond zakt.

Ik zou zoals je gedaan hebt een foto van maken en even een weekje aankijken of je het probleem blijft houden, als dat zo is dan melden aan de dealer of nu al melden en zeggen dat je het in de gaten houdt.
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
WvdW
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 52
Lid geworden op: 23 nov 2019 18:17
Actief als: particulier
Locatie: Oost-Souburg

Re: Vocht in de lampen

Bericht door WvdW »

Dank voor je reactie. Led wordt inderdaad minder/nauwelijks warm, waardoor het lastiger verdampt. Klink best logisch. Zal het alvast melden en effe aankijken.

Maar los van dat, word dan het zicht niet belemmerd? Ben je dan niet minder goed zichtbaar?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 3
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: Vocht in de lampen

Bericht door Axel57 »

Rijden wel meer mensen rond met vocht in de lamp, maar bij je nieuwe auto wil je dat natuurlijk niet.

Weet niet of het echt opvalt als je licht brand, dat als het goed is altijd brand (dagrij verlichting zowel voor als achter altijd aan), want he verlichting achter zit aan de rechterkant van de unit en als ik de foto bekijk heb je het vocht vooral aan de linker kant.

Misschien is het vanmorgen al weer weg?
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
WvdW
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 52
Lid geworden op: 23 nov 2019 18:17
Actief als: particulier
Locatie: Oost-Souburg

Re: Vocht in de lampen

Bericht door WvdW »

Was wel al kets minder, maar niet weg. Ook na 159 km snelweg niet weg. Zit inderdaad ter hoogte van het oranje knipperlicht.

Koplamp Voorzijde zit het net boven de ledverlichting.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 3
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: Vocht in de lampen

Bericht door Axel57 »

Heb je hem van Dijkwel? Kun je altijd even langsrijden natuurlijk.

Zag pas net dat je best uit de buurt komt.
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
WvdW
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 52
Lid geworden op: 23 nov 2019 18:17
Actief als: particulier
Locatie: Oost-Souburg

Re: Vocht in de lampen

Bericht door WvdW »

Klopt. Van de week was het zo goed als weg. Zou normaal moeten zijn volgens dealer en rijwind is de oplossing. Ik hou het effe in de gaten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht