Panorama dak Scenic
-
Topic author - 3-posting-rookie
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
Panorama dak Scenic
Hallo allemaal,
Ik heb een vervelend probleem. Als ik met mijn auto over de snelweg rijd, tegen de wind in, dan komt mijn panorama dak iets omhoog. Gevolg, de wind giert door de auto, alleen hoorbaar dus niet voelbaar. De radio en elkaar kun je niet meer verstaan.
Rijd je met de wind mee, dan is er niets aan de hand. Wel als je over een bobbeltje heen rijd, dan hoor je dat het dak even los van de auto komt.
Hoe is dit op te lossen en of af te stellen?
Bedankt voor de antwoorden.
Ik heb een vervelend probleem. Als ik met mijn auto over de snelweg rijd, tegen de wind in, dan komt mijn panorama dak iets omhoog. Gevolg, de wind giert door de auto, alleen hoorbaar dus niet voelbaar. De radio en elkaar kun je niet meer verstaan.
Rijd je met de wind mee, dan is er niets aan de hand. Wel als je over een bobbeltje heen rijd, dan hoor je dat het dak even los van de auto komt.
Hoe is dit op te lossen en of af te stellen?
Bedankt voor de antwoorden.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 29 jan 2016 18:33
Kijk eens op www.problemcar.nl onder Renault en zoek maar eens op panoramadak. Uw probleem is daar ook al een aantal keren aan de orde geweest en ik meen dat men het daar over een modificatie had die uw probleem op kan lossen. Gr. BV.
Moet er nog even bij zetten dat u moet zoeken in de afdeling particulieren, is de tweede kolom met Renault.
Moet er nog even bij zetten dat u moet zoeken in de afdeling particulieren, is de tweede kolom met Renault.
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Laatste bezoek: 13 jul 2025 23:06
- Actief als: particulier
vermoedelijke oorzaak is dat je panorama dak verkeerd ligt ten opzichte van de auto, en dus de wind zodanig gaat wervelen wat de herrie veroorzaakt.
waarschijnlijk zullen de achterste dakgeleiders vervangen moeten worden, en aan de voorkant enkele revetjes geplaatst moeten worden tussen de bevestiging. dit is een mededeling van renault en zorgt dat het dak weer op de goede hoogte komt te liggen.
waarschijnlijk zullen de achterste dakgeleiders vervangen moeten worden, en aan de voorkant enkele revetjes geplaatst moeten worden tussen de bevestiging. dit is een mededeling van renault en zorgt dat het dak weer op de goede hoogte komt te liggen.
Hide post links |
-
Topic author - 3-posting-rookie
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
bedankt
Bedankt voor de snelle antwoorden.
Maar is dit zelf te doen of moet ik naar de dealer?
Maar is dit zelf te doen of moet ik naar de dealer?
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Laatste bezoek: 13 jul 2025 23:06
- Actief als: particulier
alles is zelf te doen als je weet hoe het moet.
die dakgeleiders zijn zoiezo heel makkelijk te vervangen. controleer eens of hier speling op zit: doe je dak helemaal open, en trek de achterkant van de ruit dan is omhoog. beetje speling mag, maar teveel natuurlijk niet.
die revetjes zijn ook makkelijk te plaatsen, alleen moet je wel precies weten waar. stukje dakhemel los maken en je komt er zo bij.
een dealer heeft het zo gedaan, wat de kosten hiervan zijn weet ik zo niet.
die dakgeleiders zijn zoiezo heel makkelijk te vervangen. controleer eens of hier speling op zit: doe je dak helemaal open, en trek de achterkant van de ruit dan is omhoog. beetje speling mag, maar teveel natuurlijk niet.
die revetjes zijn ook makkelijk te plaatsen, alleen moet je wel precies weten waar. stukje dakhemel los maken en je komt er zo bij.
een dealer heeft het zo gedaan, wat de kosten hiervan zijn weet ik zo niet.
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-