- Het dashboard komt gevoelsmatig ver naar binnen en het deel waar de schakelpook in zit is erg lang omdat de kaartlezer (voor de Renault Card) nu voor de pook zit. Het vierkantje bak onder de pook is weg.
Voor het beeldscherm van de snelheidsmeter (dashboard) zit nu een soort aflegvakje, waar je niks kan leggen omdat het dan door de auto heen zwerft bij elke bocht. En het handige vakje links naast het beeldscherm is weg.
De armsteunconsole is smaller geworden. Wel is het rolschermpje vervangen door een stoffen steun met een klein vakje er in.
De laatjes onder de stoelen zijn lager geworden.
De vakken in de deur zijn kleiner geworden.
De zit (stoffen stoelen) is goed en bijna Duits hard, ik zat er maar kort in dus ik heb verder geen idee hoe dit na een ritje voelt.
De bedieningsorganen aan het stuur (richting, licht) voelden wel goed aan, radio en kimaatbediening ook. De bediening van het centrale TFT scherm voelde erg ouderwets gebrekkig aan.
Wel handig dat de klimaatbediening nu gescheiden is.
Achterin is de ruimte goed en de zit zo mogelijk nog harder. Ruimte achterin is royaal.
Kofferbak van de Grand is even groot gebleven. Wel is het mechanisme om de derde rij weg te werken handiger omdat de laadvloer nu op de achterkant van de stoel zit en er dus geen losse mat meer over de derde rij ligt.
Ook het opbergen van de bagagerollo is handiger, die kan nu in de vloer.
De kleine vakjes aan de zijkant van de kofferbak zijn nu vervangen door twee kleinere vakjes boven de wielkasten.
Wel is er nu een 12v contact in de kofferbak.
Wat me ook opviel is dat de knop om de portieren te sluiten nu alleen op de bestuurdersdeur zit, dat lijkt me even wennen worden !
Uiteraard is het mijn persoonlijke indruk. De nieuwe Scenic is aan de buitenkant weer wat moderner geworden en er is meer keuze uit nieuwere motoren en transmissies. De prijs is in elk geval gelijk gebleven. De dealer kon nog niets vertellen of en welke motor op LPG kan rijden.