Schokbrekers voorzijde

Versnellingsbakken, assen, koppelingen, stuurinrichting, remmen, wielophanging, etcetera
Forumregels
-Vermeld het type/model(!!) Renault in de posting
-Vul svp de gevraagde gegevens aan
Plaats reactie

Topic author
Wilfried W
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 31
Lid geworden op: 23 sep 2018 11:08
Actief als: particulier

Schokbrekers voorzijde

Bericht door Wilfried W »

Beste Renault liefhebbers
Ik heb een Renault Clio II bouwjaar 2000
Ik heb een paar maand geleden nieuwe schokbreker aan de voor zijde gemonteerd.
Mijn oude schokdempers waren op olie druk. Mijn nieuwe schokdempers zijn op luchtdruk, dit zou volgens een Renault monteur geen verschil uitmaken.

Nu heb ik gemerkt dat als mijn auto een tijdje heeft stil gestaan en ik daar na even op mijn spatborden duw om de schokdempers te testen,
dat hij de eerste 2 a 3 keer wat na veert maar daarna het gewoon goed doet. Is dit normaal omdat ze lucht geveerd zijn?

groetjes
Wilfried

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 1
Berichten: 16026
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Schokbrekers voorzijde

Bericht door mechanic »

Een gas gevulde schokdemper heeft ook een olie erin,meningen over wat beter is lopen uiteen.
Als de auto daadwerkelijk teveel nadeind heb je wellicht een slechte serie te pakken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

maestro12
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 527
Lid geworden op: 31 mei 2018 08:54
Actief als: particulier

Re: Schokbrekers voorzijde

Bericht door maestro12 »

Een olie gevulde schokdemper verliest dempingskracht naarmate deze warmer wordt, daar heb je bij gas gevulde geen last van.
bilstein schreef: Hydraulic shock absorbers

Nowadays, hydraulic shock absorbers are rarely used in today’s automotive industry. From a technical point of view, this type of damper is a poor solution, because the oil contains approximately 10% air. Under load, the air and oil molecules separate (foaming/cavitation), resulting in a noticeable drop in the damping force – on longer journeys on country roads and motorways, a loss of up to 35% damping force can be measured. That means the wheels provide poorer road holding; only after a break does the damper regain its full force and the vehicle its original driving performance.
Gas pressure shock absorbers
Gas pressure shock absorbers

With gas pressure shock absorbers, this loss of damping force does not occur. The use of nitrogen ensures that the shock absorber oil is permanently under pressure, thereby preventing foaming, even under load. As a result, the driving performance of a car fitted with gas pressure shock absorbers can be precisely defined and remains reliably stable, whatever the situation; this constitutes a substantial bonus in terms of safety. Gas pressure shock absorbers are available with either mono- or twin-tube technology. The proven twin-tube system represents top-class technology at an attractive price. The mono-tube system, on the other hand, is the technology of choice in motor sports and on standard sports cars. The comparatively larger effective area of the working piston ensures greater damping force and better handling. Optimum discharge of thermal energy into the atmosphere means consistent high performance can be achieved and the sturdy design provides maximum safety reserves in flexible fitting conditions, e.g. inverted technology.
https://www.bilstein.com/uk/en/technolo ... -know-how/
Schokdempers zijn alleen echt te testen op een testbank.
Espace 2.0 16v 'The Race' 2002

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in